۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای تلاش‌های هزینه‌بر بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال چه بود؟
کد خبر: ۳۳۲۵۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

موبایل‌های خاموش، سؤال‌های بی‌پاسخ؛

ماجرای تلاش‌های هزینه‌بر بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال چه بود؟

برای تلفن‌های همراه بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال سه حالت وجود دارد؛ یا از دسترس خارج هستند، یا خاموش‌اند و یا بوق آزاد می‌خورند اما کسی نیست که آن را جواب بدهد! این‌ها همان کسانی هستند که باعث شدند خطر تعلیق به فوتبال ایران نزدیک شود.

ماجرای تلاش‌های هزینه‌بر بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال چه بود؟
به گزارش سرویس ورزشی   صبح قزوین ، در رابطه با اتفاقات اخیر فوتبال ایران که البته فقط در کلمه «تعلیق» خلاصه می‌شد، می‎توان بحث‎های تفصیلی داشت. اصراری که برای ادامه فعالیت اعضای بازنشسته هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شد نزدیک بود به تعلیق ختم شود (این خطر هنوز هم هست).

اما اکنون در فدراسیون فوتبال نه دیگر خبری از علی کفاشیان هست و نه خبری از عزیز الله محمدی یا محمدرضا ساکت. همه بازنشسته‌ها فعلاً مجبور به ترک پست خود شده‌اند.

این افراد در حال حاضر نه مصاحبه می‌کنند و نه پاسخگوی کوچک‌ترین سؤالی در رابطه با تعلیق و بحث بازنشستگی هستند.

تلاش‌های هزینه‌بر؟!

وقتی از برقراری تماس با بزرگان فدراسیون فوتبال ناامید شدیم با یکی از اعضای رده پایین‌تر تماس گرفتیم. او نمی‌خواهد علنی صحبت کند پس «منبع آگاه» شمرده می‌شود. این مقام مسئول گفت: "تلاش‌های «هزینه‌بری» بود تا در آستانه جام ملت‌های آسیا خللی به روند مدیریتی فدراسیون فوتبال وارد نشود اما ماجرا گسترده‌تر از آن بود که حتی با صرف هزینه و رایزنی‌های مختلف بتوان با آن کنار آمد."

اما منظور این مقام مسئول از تلاش‎های هزینه‎بر چیست؟ او در این‌باره عنوان کرد: "منظورم این است که تلاش‌ها ازلحاظ اینکه انتقادات زیادی را رقم زد باعث هزینه شده است. یعنی هزینه از اعتبار فدراسیون فوتبال! واقعیت این است که خدشه‌ای واردشده است. این خدشه زمانی از بین می‌رود که تیم ملی فوتبال ایران در امارات قهرمان آسیا شود."

وی خاطرنشان کرد: "حضور تاج در فدراسیون فوتبال قانونی است. باید ببینیم در آینده چه چیزی پیش می‌آید. او فعلاً آرامش ندارد. "

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: "اینکه کسی فعلاً نخواهد پاسخگو باشد کاملاً طبیعی است چراکه در شرایط حساس فعلی هرگونه اظهارنظر به ایجاد حاشیه و جنجال بیشتر ختم می‌شود. "

خطر تعلیق هنوز هست؟

این سؤال را از هر یک از اهالی فوتبال بپرسید جوابشان مثبت است. خطر تعلیق هنوز وجود دارد، همانند آنچه 11 سال پیش اتفاق افتاد یا همانند آنچه ورزش کویت در سال‌های اخیر تحمل کرد. تعلیق درست در شرایطی به فوتبال ایران واردشده که کمتر از یک ماه دیگر جام ملت‌های آسیا آغاز می‌شود.

البته فوتبال در دو روز گذشته به وضعیتی رسید که هرچند نمی‌توان نام ثبات را روی آن گذاشت اما حداقل به این‌گونه بود که التهاب را کمتر کرد و تا حد زیادی خطر تعلیق را از بین برد. اصرار بر روی قانونی بودن ادامه فعالیت تاج و ملاقات او با وزیر ورزش و جوانان شرایط را بهتر کرد. البته هنوز بحث بر سر ادامه فعالیت او وجود دارد، بحثی که می‌تواند در ماه‌های آینده به نتایج جنجالی‌تری ختم شود.

به‌هرحال در آستانه جام ملت‌های آسیا شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد شد، شوکی که کی‌روش را آن‌قدر ناامید کرد که در مادرید و در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو که میزبان فینال جام لیبرتادورس بود به‌صورت علنی با رئیس فدراسیون کلمبیا مذاکره کرد!

پس‌لرزه‌های زلزله چند روز اخیر فوتبال ایران همچنان ادامه دارد. این پس‌لرزه‌ها از پشت میز بازنشسته‌های شیفته خدمت آغاز شد...



انتهای پیام/1404

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان