۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پارک ویژه معلولان در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۵۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۰ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

پارک ویژه معلولان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: متاسفانه امکانات و فضاهای ورزشی مناسب در پارک‌ها برای جامعه معلولان دیده نشده است؛ لذا یکی از پارک‌های سطح شهر برای جامعه معلولان آماده و مناسب سازی خواهد شد.

پارک ویژه معلولان در قزوین راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حکمت الله داودی شب گذشته(دوشنبه) در مراسم تجلیل از معلولان نخبه و برگزیده استان در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: در ارتباط با توانمندی جامعه معلولان سر تعظیم فرود می‌آورم؛ چراکه به طور مثال کارخانه فیروز قزوین به عنوان یکی از کارخانجات برجسته در شایط اقتصادی کنونی، نه تنها هیچ گاه تعطیل نشد بلکه سه شیفت کاری در این کارخانه حتی به دو شیفت هم تبدیل نشد.

وی افزود: این امر حاکی از توانمندی جامعه معلولان است و باید سایر کارخانجاتی که در شرایط کنونی یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده می‌شود از مجموعه مدیریت کارخانه پیروز قزوین الگو بگیرند.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: برای توانمندسازی جامعه معلولان و مناسب سازی سطح شهر، بودجه خوبی در سال گذشته تخصیص یافت که امسال تلاش داریم تا این بودجه افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: برای انجام اقدامات مناسب برای جامعه معلولان نیازمند مشاوره نهادهای فعال در حوزه معلولان هستیم تا با اولویت بخشی به اموری که ضرورت بیشتری دارد گامی در جهت رفع مشکلات آنها برداریم.

داودی بیان کرد: مصوبه‌ای به اتفاق همه اعضای شورای شهر قزوین در راستای خدمات دهی به جامعه معلولان به تصویب رسید و3400 کارت بلیط الکترونیک برای حمل و نقل رایگان جامعه معلولان در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایجاد فرصت‌هایی برابر برای همه شهروندان اما این امر در برخی بخش‌ها مغفول بوده و کم رنگ است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: متاسفانه امکانات و فضاهای ورزشی مناسب در پارک‌ها برای جامعه معلولان دیده نشده است؛ لذا با تصمیمات گرفته شده یکی از پارک‌های سطح شهر برای جامعه معلولان آماده و مناسب سازی خواهد شد.

وی بیان کرد: قرار شد تا از طریق شهرداری‌های مناطق به همه سازمان‌های خدمات رسان دولتی و غیردولتی ابلاغ شود که اگر فضای مناسبی برای ورود معلولان به سازمان مربوطه نیست، حتما شرایط دسترسی مناسب را فراهم کنند.
داودی عنوان کرد: اتوبوس‌هایی که به تازگی خریداری شده اتوبوس‌های روز اروپا است که ضمن مجهز به رمپ برای ورود و خروج جامعه معلولان، همچنین به صورت اتوماتیک هنگام توقف اتوبوس ارتفاع آن از نیم متر به 20 سانتیمتر کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سنی جامعه قطعا فضاهای شهری نه تنها فقط برای جامعه معلولان بلکه برای افرادی که کهولت سنی دارند، باید مناسب سازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در پایان بر ایجاد برنامه‌های نشاط آفرین از طریق برگزاری برنامه‌های متنوع در فصول مختلف سال برای جامعه معلولان تاکید کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان