۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نمایشگاه هفته پژوهش در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۵۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه‌ پیام نور استان قزوین:

نمایشگاه هفته پژوهش در قزوین برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه‌ پیام نور استان قزوین گفت: ۴۴ غرفه ۲۳متری در نمایشگاه ایجاد می‌شود که ۱۳غرفه آن به اصحاب صنعت متعلق است.

نمایشگاه هفته پژوهش در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ رضا رسولی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که امروز(دوشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان میزبان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب شد که برنامه‌هایی را در این حوزه مد نظر داریم.

وی افزود: بیش از ۸ جلسه با دستگاه‌های دخیل در هفته پژوهش داشتیم و تلاش ما برای حضور حداکثری نهادهای آموزشی و پژوهشی استان در هفته پژوهش بوده است که همگرایی خوبی به وجود آمد.

رئیس دانشگاه‌ پیام نور استان گفت: سه گفتگوی خبری در صداوسیمای استان با موضوع هفته پژوهش خواهیم داشت و همچنین مشارکت دادن بخش صنعت برای همراهی در هفته پژوهش هم از دیگر برنامه‌ها است که جای آن سال قبل خالی بود.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش بیان کرد: شعار و هدف اصلی ما در هفته پژوهش “ارتباط دادن مصرف کننده دانش و تولیدکننده دانش” است که صنعت را درگیر کردیم تا پیوند نسبی بین دانش و صنعت ایجاد شود.

وی افزود: هماهنگ کردیم تا اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان به بازدید از دستاوردهای پژوهشی استان بیایند و تبلیعات گسترده‌ای در سطح شهر و استان انجام شده که شامل ۵۰۰ پوستر و ۴۰۰ بنر است.

رسولی بیان کرد: هفته پژوهش را فقط به تجلیل از پژوهشگران منتهی نکردیم چراکه با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید به خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش را فرصتی برای احیاء شعار و نظریه اقتصاد مقاومتی و استفاده از دانش ایرانی برای استقلال کشور در نظر می‌گیریم.

برگزاری ۳۶ کارگاه کاربردی در ۴ روز
این مسئول عنوان کرد: در برگزاری هفته پژوهش کارهای جدیدی را اجرا خواهیم کرد که یکی از آن‌ها برپایی کارگاه‌های تخصصی در حوزه دانشگاه‌ها، مراکز صنعتی و پژوهشی است که خود نهادها و دستگاه‌ها درخواست داده‌اند و با هدف ارتباط تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌باشد.

وی بیان کرد: اتاق ارتباط دانش و صنعت را در فضای نمایشگاه ایجاد کردیم که نمایندگان مراکز صنعتی و دانشگاهیان و پژوهشگران می‌توانند باهم در ارتباط باشند و درمورد قراردادها باهم صحبت کنند که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رسولی با بیان اینکه پسوند نمایشگاه پژوهشی امسال "پژوهش، فناوری و فن بازار است”، گفت: ۴۴ غرفه ۲۳متری در نمایشگاه ایجاد می‌شود که ۱۳غرفه آن به اصحاب صنعت متعلق است.

دبیر اجرایی نمایشگاه هفته پژوهش گفت: در تاریخ سوم دی ما میزبان پژوهشگران کشوری هستیم و از پژوهشگران دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور تجلیل می‌شود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش از ۲۵ لغایت ۲۸ آذر ماه در دانشگاه پیام نور قزوین برپا می شود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ از آن دیدن کنند.

رسولی افزود: برگزاری ۳۶ کارگاه کاربردی در ۴ روز، اجرای تورهای صنعتی، نشست‌های تخصصی و کارگاهی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته پژوهش در استان قزوین است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان