۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "مروارید شرق" در راستای افزایش سلامت شهروندان احداث می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین:

"مروارید شرق" در راستای افزایش سلامت شهروندان احداث می‌شود

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری قزوین گفت: پروژه مروارید شرق یا همان پروژه بیدستان در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار در کیلومتر ۶ جاده قدیم قزوین-تهران اجرا می‌شود.

"مروارید شرق" در راستای افزایش سلامت شهروندان احداث می‌شود
علیرضا ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: این مجتمع با ظرفیت احداث 1060 واحد صنفی-خدماتی، کارگاهی، نمایشگاهی و اداری توسط شهرداری قزوین طراحی شده است.

وی افزود: در طراحی این مجتمع پمپ بنزین، گاز و گازوئیل، پارکینگ، باسکول، بانک، سوپرمارکت، درمانگاه، آتش نشانی، نمازخانه، نانوایی، فودکورت و سایر خدمات رفاهی و زیرساختی پیش بینی و با فاصله مناسبی از کانون های جمعیتی از جمله شهرهای قزوین، الوند، شریفیه، بیدستان و محمدیه احداث می‌شود.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری تاکید کرد: مجتمع مروارید شرق، در راستای اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، مکان مناسبی برای ساماندهی بخشی از مشاغل و آلاینده ها چون درب و پنجره سازان، پروفیل و آلومینیوم، جوشکاران، درودگران، مبل سازان، ریخته گران، تراشکاران فلزات، تانکرسازی ها و انبارهای پرخطر است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعات اجتماعی و پیوست‌های لازم در پروژه مروارید شرق، تصریح کرد: با احداث و راه اندازی این مجتمع اماکنی نظیر رودخانه بازار، آهنگر بازار و انبارهای پرخطر جنوب شهر نظیر انبار مواد با قابلیت اشتعال بسیار بالا از داخل شهر منتقل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه پروژه مروارید شرق در 4فاز انجام خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، هر 6 ماه یک فاز پروژه، به تعداد حدود 260 واحد کارگاهی و نمایشگاهی، به بهره برداری خواهد رسید.

ترابی عنوان کرد: پروژه بیدستان به منظور کاهش آلاینده‌های شهری، کاهش سفرهای درون شهری، مدیریت ترافیک، ارتقای کیفیت زیست و افزایش سلامت، آسایش، ایمنی و رفاه حال شهروندان،کاهش بیماری‌های ناشی از اثرات سوء مشاغل آلاینده اجرا می‌شود.

وی افزود: از ویژگی‌های این پروژه می توان به دسترسی آسان به مجتمع، رونق کسب و کارهای مرتبط به سایت پروژه، جذب سرمایه از طریق خدمات مشتریان، امکان سرویس دادن مجتمع به شهرهای مجاور به دلیل همجواری و موقعیت قرارگیری آن، نام برد.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری با بیان این که موضوع انتقال مشاغل و کارگاه‌های صنایع کوچک به خارج شهر، از سالیان پیش، روی میز مدیریت شهری قرار داشت، یادآور شد: زمین پروژه در سال 1395 خریداری و مقدمات انتقال این کارگاه ها به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

ترابی گفت: هم اکنون کارگروهی ویژه متشکل از معاونت سرمایه گذاری، معاونت شهرسازی و معماری، مدیریت منطقه یک، مدیریت درآمد، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و سازمان خدمات طراحی تشکیل شده و نقشه‌های فاز صفر تهیه، مذاکره با سرمایه گذاران انجام شده و پروژه در حال اخذ سایر مجوزات قانونی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان