۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نخستین رویداد "هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت" برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۵۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۹ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

نخستین رویداد "هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت" برگزار می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: نخستین "رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت" با محوریت آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه‌های انسانی برگزار می‌شود.

نخستین رویداد "هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت" برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قاسم بهرامی ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: نخستین "رویداد هم‌اندیشی در عرصه بیمه سلامت" برگزار می‌شود، این رویداد بستری برای ظهور ایده‌های برتر و حمایت از نوآوران است.

وی با اشاره به محورهای این رویداد افزود: محورهای این رویداد شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه ای، قوانین، مقررات و فرآیندها، نظارت بر خدمات بیمه سلامت، آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه‌های انسانی، و کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت است.

این مسئول بیان کرد: از عامه مردم، دانشگاهیان و اصحاب رسانه و پزشکان و مسئولان بیمارستان‌ها و نظام پزشکی دعوت می‌شود تا نظرات و پیشنهادات خود را در قالب مقاله ارائه دهند و جوایز ارزشمندی برای این حوزه درنظر گرفته شده است.

وی زمان ثبت ایده‌ها را از 15آذرماه تا ۱۵ دی ماه اعلام کرد و گفت: اختتامیه این رویداد به صورت یک همایش ملی در تهران برگزار می‌شود و جوایز نفیسی برای مقالات و ایده‌های برتر درنظر گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: ایده‌های جمع آوری شده از سطح کشور توسط کارشناسان و اساتید و نمایندگانی از مجلس و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با اعمال آنها، مشکلات مردم در حوزه بیمه ای حل شود.

وی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت در مسیر حرکت خود دارای نقایصی است، به طور نمونه در بحث پوشش بیمه ای ۱۲۰ هزارنفر در قزوین هم پوشانی بیمه ای وجود داشت که از چندین دفترچه استفاده می‌کردند که با بررسی صورت گرفته این هم پوشانی را به صفر رسانده‌ایم.

بهرامی ابراز کرد: هم اکنون تعداد زیادی از شهروندان قزوینی از هیچ بیمه ای بهره مند نیستند که ما درحال بررسی ارتقای شرایط آنها هستیم، همچنین سامانه ای راه‌اندازی شده که برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و سلامت خدمات ارائه شود.

وی اعلام کرد: هم اکنون ۵۰۰هزارنفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هزارنفر بیمه رایگان هستند و هیچ حق بیمه ای پرداخت نمی‌کنند، زیرا جزو روستاییان یا صندوق همگانی بیمه هستند.

این مسئول ادامه داد: روستائیان بیمه شده که دارای دفترچه رایگان هستند باید برای استفاده از خدمات پزشکی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در شهر ساکن هستند برای دریافت خدمات پزشکی باید به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه داشته باشند، این افراد برای مراجعه به مراکز خصوصی باید دفترچه سابق خود را باطل کرده و دفترچه بیمه ایرانیان را به مبلغ ۲۷۰ هزارتومان به طور سالانه دریافت کنند که نیاز به سامانه ارجاع ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در ماه ۱ میلیارد تومان تعهد پرداختی ما به مراکز طرف قرارداد است، اما درآمد ما ۲ میلیاردتومان از حق بیمه‌هاست که مابه التفاوت آن باید از بودجه دولتی پرداخت شود.

وی در پایان عنوان کرد: بدهی ما به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا مهرماه سال جاری پرداخت شده البته بدهی به داروخانه‌ها تا شهریورماه پرداخت شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان