۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۴۰۰کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است
کد خبر: ۳۳۲۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی استان:

۲۴۰۰کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: حدود ۳ هزار کلاس درس استان استانداردسازی گرمایشی شده و ۲۴۰۰ کلاس درس دیگر باقی مانده است.

۲۴۰۰کلاس درس قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است
عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سه حوزه مهم و تاثیرگذار در رشد و تعالی جامعه، مباحث آموزش، بهداشت و امنیت است.

وی افزود: در فضای آموزشی مدارس نیز لازم است که سه عنصر مهم زیباشناختی، شاد بودن و بحث استحکام رعایت شود.

یک سوم مدارس استان دو شیفت است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش پرورش ۶ ساحت و ۶ زیرنظام داریم که یکی از زیرنظام‌ها، بحث تامین فضا و تجهیزات فناوری است.

وی عنوان کرد: در سال ۷۶ مدارس استان ۴ شیفت بوده و خوشبختانه اکنون با توجه به اقدامات انجام شده فقط یک سوم مدارس استان دو شیفت است.

جوانبخت بیان کرد: سال ۸۴ و در ابتدای طرح تخریب و بازسازی مدارس، حدود ۶۵ درصد از مدارس استان تخریبی بوده و یا نیاز به مقاوم سازی داشتند؛ اما اکنون آمارها برعکس آن سال‌ها است.

520میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی مدارس استان نیاز است
وی ادامه داد: اکنون ۶۵ از مدارس استان دارای استحکام بوده و ۱۹ درصد نیاز به مقاوم سازی داشته و ۱۵ درصد دیگر نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند که حدود ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی مدارس نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان از ادارات چابک است؛ به طوریکه در جذب مشارکت‌ها و بحث ساخت و ساز در کشور رتبه نخست را داریم و این توان در استان وجود دارد که می‌توانیم مدرسه ۱۸ کلاسه را در مدت ۸۵ روز ساخته و تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: در سطح استان در برخی نقاط با کمبود شدید فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی، نمازخانه و سالن ورزشی روبه‌رو هستیم که از نقاط ضعف اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی استان است.

جوانبخت بیان کرد: متوسط سرانه فضای دانش‌آموزی در کشور ۵.۱۸ مترمربع است که این آمار در استان قزوین حدود ۵.۴۹ مترمربع بوده و بیشتر از میانگین کشوری است.

وی اضافه کرد: میزان استاندارد جهانی سرانه فضای آموزشی نیز ۸.۳۹ مترمربع است که استان یزد با ۸/۸۴ مترمربع حتی از میانگین جهانی هم بالاتر بوده، به عبارتی به ازای هر دانش‌آموز ۸.۸۴ مترمربع فضای آموزشی در این استان وجود دارد.

۱۷۰۰ ساختمان آموزشی در استان وجود دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین حدود ۲۴۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند که امسال تعداد کلاس‌های درس استان از ۹۴۰۰ کلاس به ۹۸۱۰ کلاس افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۲۸۹۸ فضای آموزشی دارای استحکام، ۸۶۵ مدرسه نیاز به مقاوم سازی و ۶۷۵ فضای آموزشی دیگر نیازمند تخریب و بازسازی است.

جوانبخت تصریح کرد: در کل استان قزوین ۱۷۰۰ ساختمان آموزشی و ۲۲۰۲ واحد آموزشی وجود دارد که این بدان معناست که یک سوم مدارس استان دو شیفت هستند.

وی عنوان کرد: همواره سعی کردیم که عدالت آموزشی را در همه استان رعایت کنیم لذا کل شهرستان‌های استان به لحاظ استحکام، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی دارای شرایط نسبتا یکسانی هستند.

احداث مدرسه در مساکن مهر استان به ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: جمعیت شهرک مهرگان در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید که با توجه به این موضوع و براساس نُرم جهانی ۲۰درصد از ۱۰۰ هزار جمعیت هر شهری را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که با درنظر گرفتن ۳۰ دانش‌آموز برای هر کلاس درس، شهرک مهرگان به ۶۶۶ کلاس درس یعنی ۵۷ مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مسکن مهر تاکستان، آبیک و الوند نیز هرکدام به ۲ واحد آموزشی نیاز است که به طور کلی برای احداث فضاهای آموزشی در مساکن مهر سطح استان به ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است.

جوانبخت تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ پروژه در استان تکمیل شده و ۸ پروژه دیگر در دست اجرا است که امیدواریم برای مهرماه سال آینده آماده تحویل شود و بدین شکل بحرانی را در مسکن مهر استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به استاندارسازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: حدود ۳ هزار کلاس درس استان استانداردسازی گرمایشی شده و ۲۴۰۰ کلاس درس دیگر باقی مانده که انشاالله ظرف مدت ۳ یا ۴ سال آینده تجهیز خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در پایان بیان کرد: در هریک از شهرک‌هاب اقماری استان به ۲ واحد آموزشی ۱۲ کلاسه نیاز داریم که برای احداث این مدارس در مجموعه به ۶۴ میلیاردتومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان