۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین میراث فرهنگی حفاری در امامزاده معلم‌کلایه را تائید کرد/ هویت متخلفان شناسایی نشده
کد خبر: ۳۳۲۵۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

با پیگیری صبح قزوین؛

میراث فرهنگی حفاری در امامزاده معلم‌کلایه را تائید کرد/ هویت متخلفان شناسایی نشده

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: در این حفاری غیرمجاز افراد ناشناس یکی از صندوق‌های ضریح را کنار زده و داخل قبه را به عمق یک و نیم متر شکافته‌اند.

میراث فرهنگی حفاری در امامزاده معلم‌کلایه را تائید کرد/ هویت متخلفان شناسایی نشده
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ ویدئویی مبنی بر حفاری ضریح امامزاده‌ای در معلم کلایه توسط افراد ناشناس توسط یکی از مخاطبان برای پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین ارسال شده بود، برای پیگیری صحت این ماجرا به سراغ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین رفته و علت را جویا شدیم.

حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: امامزاده ابوطالب، امامزاده حسین(ع)، امامزاده حلیمه، حکیمه و امامزاده نرگس شهر معلم کلایه در سال‌های پس از انقلاب نوسازی شده و از تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی خارج شده و زیر نظر اداره کل اوقاف قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این امامزاده تحت پوشش میراث فرهنگی نبوده اما اشیای عقیقه موجود در آن تحت پوشش این سازمان قرار دارد؛ اذعان کرد: طی هفته‌های گذشته در جریان حفاری غیرمجازی در این امامزاده قرار گرفتیم.

این مسئول بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی بلافاصله برای بررسی موضوع، کارشناسی را به محل مورد نظر فرستاد، پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که افراد ناشناس که اقدام به حفاری کرده بودند خوشبختانه به داده‌های فرهنگی دست نیافته‌اند.

حضرتی بیان کرد: در این حفاری غیرمجاز افراد ناشناس یکی از صندوق‌های ضریح را کنار زده و داخل قبه را به عمق یک و نیم متر شکافته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده در آن محل خاک دستی وجود داشته؛ یعنی در سالی که نوسازی صورت گرفته است ارتفاع آن سطح را بالا آورده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: هویت این افراد شناسایی نشده و اگر از هویت این افراد مطلع شویم سازمان میراث فرهنگی از آنها شکایت خواهد کرد؛ چراکه هرگونه حفاری به قصد دستیابی به اشیای عتیقه جرم محسوب می‌شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان