۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سالانه ۹۵۰ تن عسل از زنبورستان‌ها برداشت می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان:

سالانه ۹۵۰ تن عسل از زنبورستان‌ها برداشت می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه بیش از ۹۵۰ تن ععسل از زنبورستان‌های استان برداشت می‌شود.

سالانه ۹۵۰ تن عسل از زنبورستان‌ها برداشت می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ساختمان جدید شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) با حضور مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

فاطمه خمسه در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون 117 هزار کلنی مدرن در هزار و 700 زنبورستان استان وجود دارد و سالانه بیش از 950 تن ععسل از زنبورستان‌های استان برداشت می‌شود.

وی افزود: همچنین صنعت زنبور داری در استان قزوین برای 2500 شغل ایجاد کرده است و استان قزوین شرایط مستعد و مناسبی را برای تولید محصولات کشاورزی به ویژه عسل دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: عسل تولیدی استان برند خاص دارد و با توجه به اینکه این تعاونی در سطح شهرستان قزوین است باید شرایط مناسبی را فراهم کرد تا در سایر شهرستان‌های استان نیز تعاونی زنبورداران تشکیل و زمنیه ایجاد اتحادیه استانی فراهم شود.

برندسازی عسل قزوین؛ گامی مثبت در راستای توسعه

حمیده زرآبادی در مراسم افتتاح ساختمان شرکت تعاونی زنبورداران قزوین اذعان کرد: انتخاب برند عسل استان یک حرکت مثبت است و برای معرفی یک برند تجاری باید اطلاع رسانی لازم انجام شود و در کنار برند سازی باید به بسته بندی عسل نیز توجه ویژه شود.

به گفته‌ی وی؛ قانون؛ تسهیلات کم سود را برای تولید مصوب کرده است که در قالب تعاونی‌ها می‌توان تسهیلات بیشتری را دریافت کرد.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس گفت: روش نو و خلاقانه را باید با حمایت تعاونی‌ها و جهاد کشاورزی در تولید محصولات بکار برد.

زرآبادی افزود: کیفیت عسل استان بسیار خوب و باکیفیت است که مرهون تلاش تولید کنندگان و بهره برداران این صنعت است؛ کسب و کارهای خرد می توانند از طریق تعاونی رشد یابند.

گفتنی است، ساختمان جدید شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان قزوین در زمینی به وسعت 200 متر با زیر بنا 350 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

در این تعاونی علاوه بر عرضه اداوات و لوازم مورد نیاز کلاش آموزشی برای زنورداران نیز پیش بینی شده است، شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان قزوین دارای 950 نفر عضور است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان