۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذرد/ نانوایان به کرج و تهران مهاجرت می‌کنند
کد خبر: ۳۳۲۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌های رئیس اتحادیه نانوایان قزوین:

۴سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذرد/ نانوایان به کرج و تهران مهاجرت می‌کنند

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: ۴ سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذرد و ما نانوایان از مسئولین تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به حل معضلات نانوایان رسیدگی کنند.

۴سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذرد/ نانوایان به کرج و تهران مهاجرت می‌کنند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ مصیب بهرامی با اشاره به وضعیت کنونی نانوایی‌های استان اظهار کرد: وضعیت نانوایان بسیار بغرنج است چراکه با توجه به تورم بسیاری از اقلام همچنان قیمت نان ثابت مانده است.

وی افزود: روزانه ۵۰ نانوا در خصوص مشکلات نانوایان به ما مراجعه می‌کنند که ما جوابی برای حل مشکلاتشان نداریم.

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تورم بسیار زیاد در کشور همچنان هیچ تصمیمی برای قیمت نان گرفته نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین ابراز کرد: هزینه‌های انرژی حامل بسیار بالاست و برای حل این موضوع هیچ گونه یارانه‌ای برای نانوایان در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه گفت: قبض نانوایی ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده، زمانی برای اعتراض به اداره آب مراجعه کردیم در پاسخ گفتند چون مصرف بالاتر از حد بوده است.

این مسئول بیان کرد: بسیاری از نانوایان به دلیل ثابت ماندن نرخ نان دچار سختی شده‌اند به همین علت ترجیح می‌دهند برای درآمد بیشتر به شهرهای تهران و کرج مهاجرت کنند تا با آزاد پزی بتوانند امرار معاش کنند.

نانوایان وضعیت خوبی ندارند
بهرامی ابراز کرد: بر اساس نرخ مصوب از ۲۵ روز گذشته بنا شد تا قیمت نان از ۱۰تا ۱۵ درصد افزایش یابد اما این مصوب فعلا در حال پیگیری در شورای تامین نان استان است این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها بصورت توافقی انجام و در حال اجرا است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمت نان در قزوین نداشتیم، گفت: اگر این مصوب هم اجرایی شود باز هم در حق نانوایان اجحاف شده چراکه در این شرایط اقتصادی یارانه نان نیز بر عهده نانوایان قرار دارد.

بهرامی تصریح کرد: ۴ سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذرد و ما نانوایان از مسئولین تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به حل معضلات نانوایان رسیدگی کنند.

وی در خصوص آخرین نرخ نان که از چهار سال گذشته تعیین شده است، افزود: لواش گردان دولتی با ۱۶۰ گرم وزن ۱۷۰ تومان، نان لواش تنوری ۲۰۰ تومان، سنگک دولتی ۶۵۰ تومان، بربری ۵۰۰تومان و تافتان ۲۳۰تومان عرضه می‌شود.

بهرامی اضافه کرد: در بخش آزاد نان سنگک ۱۰۰۰تومان، بربری روغنی ۸۰۰تومان، لواش تنوری ۳۰۰تومان و لواش گردان ۲۵۰ تومان است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان