۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین متاسفانه در حوزه توسعه پزشکی، نگاه ما به دستاوردهای غرب است
کد خبر: ۳۳۲۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

متاسفانه در حوزه توسعه پزشکی، نگاه ما به دستاوردهای غرب است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر نگاه قرآنی بر جامعه پزشکی ما حاکم شود پزشکان ما متقاعد خواهند شد که بیشتر با دین و قرآن انس بگیرند و انسان را از نگاه قرآن مورد کاوش قرار دهند.

متاسفانه در حوزه توسعه پزشکی، نگاه ما به دستاوردهای غرب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز (یکشنبه) در دیدار با دکتر عزیزی از نخبگان پزشکی جهان اسلام و تعدادی از اعضای بنیاد نخبگان استان قزوین اظهار کرد: یک آفت جدی در جامعه ما وجود دارد و آن تردید و کم توجهی مردم و مدیران و حتی اندیشمندان درحوزه پیشرفت و توسعه‌ای کشور است که گاهی چشم ما به سمت غرب و دستاوردهای آنهاست.

وی افزود: ما در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم نگاه استقلالی و دینی خود را به صورت جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما در طول تاریخ به دلیل اینکه حکومت‌های غیردینی و ظالم را به رسمیت نمی‌شناختیم اندیشه‌های دینی در میان ما به خوبی و در زمان خودش مدون نشد، در صورتی که بسیاری از اندیشه‌های دینی ما که برای رشد و توسعه لازم است از هزاران سال قبل توسط ائمه بیان شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: موضوع پزشکی شاید فقط وجود انسان باشد، اما از نگاه قرآن همه اعضا و جوارح انسان با جسم انسانی متفاوت است، چشم و گوش و دل جسمانی مشترک بین انسان و حیوان در زبان قرآن به نام "عین"،"اذن" و "قلب" معرفی می‌شود، اما وقتی مخاطب انسان است گوش عنوان "سمع"، چشم عنوان "بصر" و دل عنوان "فواد" به خود می‌گیرد.

وی بیان کرد: وقتی گوش و چشم و دل به نام سمع، بصر و فواد می‌شود یعنی یک انسان جامع و حقیقی خواهیم داشت، جسم انسان شبیه ظرفی برای روح انسان و ارزش آدمی نیز به روح اوست.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: آیا شده اطبا و پزشکان ما قرآن را یکبار به طور کامل مطالعه کنند یا قرآن شناسی، مواردی قرآنی را با دقت نظر به اطلاع آنها برساند؟ زیرا تفاوت انسان جسمانی و روحانی باید دیده شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: قرآن به صراحت بیان می‌کند آدمی که خود را مشغول جسمانیت کند از حیوان پست‌تر است؛ زیرا خدای متعال امانت‌هایی همچون بصر، سمع و فواد به ما عنایت کرده که اگر از آنها به خوبی بهره نبریم مورد بازخواست خدای متعال قرار می‌گیرم.

وی عنوان کرد: اگر پزشکی دارای این فرهنگ رفتاری باشد که دارو و درمان را ابزاری از سوی خدای متعال بداند و او را شفادهنده مطلق بداند، این طبیب با ذکر، کارهای خود را انجام می‌دهد و نگاه دنیایی به مسائل نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خدای متعال در قرآن کریم فرموده است، سنت‌های الهی تبدیل پذیر و تغییرپذیر نیستند و از سوی دیگر فطرت انسان نیز تغییرناپذیر است، اگر این دو موضوع باهم هماهنگ شوند یک انسان کامل و جامعی خواهیم داشت.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر نگاه قرآنی بر جامعه پزشکی ما حاکم شود پزشکان ما متقاعد خواهند شد که بیشتر با دین و قرآن انس بگیرند.

انتهای پیام/2002 


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان