۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سنگینی سایه بی‌مهری مسئولان بر تنها رشته مدال‌آور المپیک استان/ کشتی قزوین نیازمند مرمت و بازسازی است
کد خبر: ۳۳۲۴۹۶ نویسنده: محمود حیدری تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۸ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با رئیس هیئت کشتی استان قزوین عنوان شد؛

سنگینی سایه بی‌مهری مسئولان بر تنها رشته مدال‌آور المپیک استان/ کشتی قزوین نیازمند مرمت و بازسازی است

رئیس هیئت کشتی استان قزوین گفت: کشتی تنها رشته مدال آور المپیک استان است اما متاسفانه این رشته با بی‌مهری مسئولین استان مواجه است.

سنگینی سایه بی‌مهری مسئولان بر تنها رشته مدال‌آور المپیک استان/ کشتی قزوین نیازمند مرمت و بازسازی است
محمود حیدری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ با اشاره به وضعیت کشتی استان اظهار کرد: کشتی استان در مقوله فضا و امکانات با چالش جدی روبرو بود که طی 2سال گذشته با فراهم ساختن ابزار کاربردی، تعمیر و تجهیز سالن‌ها و احیای امکانات خانه کشتی این وضعیت بهبود ساخت، البته شهرستان‌های استان همچنان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

رئیس هیئت کشتی استان قزوین بیان کرد: جهت دادن برنامه‌ها به سمت کشتی پایه، استعدادیابی، همکاری با آموزش و پرورش، هدایت و جذب نونهالان و نوجوانان از جمله تلاش‌های هیئت کشتی استان است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات داخلی و منطقه‌ای و میزبانی مسابقات کشوری برای استان نیز از اقدامات هیئت کشتی استان است، در همین راستا و برای محک زدن شرایط کشتی پیگیری حضور و میزبانی در مسابقات نونهالان و نخبگان کشتی در برنامه‌ها قرار گرفت.

حیدری عنوان کرد: این مسابقات با حضور ۳۱تیم از استان‌های سراسر کشور با شرکت ۴۸۰کشتی‌گیر در طی ۳روز از پنجم تا هشتم آذرماه در سالن شهید بابایی با شور و نشاط وصف‌ناپذیر و قضاوت ۴۵داور ملی و بین‌المللی و همراه جدول نویسان مجرب فدراسیون کشتی، بدون کوچک ترین حاشیه انجام و پیگیری شد.

وی اذعان کرد: این دوره از مسابقات به دلیل برنامه ریزی علمی و فنی کمیته استعدادیاب و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برای تحت پوشش قرار دادن استعدادهای برتر و گزینش آن‌ها برای تمرین و آماده سازی جهت المپیک آتی و المپیک۲۰۲۴ از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بود.

این مسئول ابراز کرد: به دلیل اهمیت این دوره از مسابقات اعضای کمیته فنی و استعدادیاب فدراسیون کشتی از نزدیک این رقابت‌ها را رصد می‌کردند، مضاف براین نماینده عالی وزارت به طور مستقیم بر کلیه امور از مراحل آماده سازی و برگزاری مسابقات گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰۰شهید استان نظارت داشت.

کشتی استان در مسابقات استعدادهای برتر و نخبگان کشتی کشور درخشید

وی گفت: در سال‌های گذشته مسابقات در گروه‌های سه گانه الف، ب و ج حداکثر با حضور ۱۰استان در هر گروه برگزار می‌شد، اما این مسابقات به صورت متمرکز و با حضور کلیه استان‌های کشور پیگیری و انجام شد.

حیدری با برشمردن رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات عنوان کرد: در نتیجه این مسابقات تیم کشتی استان مازندران رتبه نخست و استان تهران و خراسان رضوی به ترتیب رسته‌های دوم و سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: کشتی گیران قزوین با ارائه کشتی‌های مقبول توانستند با انجام رقابت‌های نزدیک و دیدنی کشتی‌های گرم و جذاب برگزار کنند، کسب دو مدال نقره و یک مقام سومی و در نهایت با اختلاف 2امتیازی به مقام پنجمی رسیدند که البته اگر دچار حادثه و باخت لحظه‌ای و میلیمتری نشده بودند، شایسته مقام بالاتری بودند.

رئیس هیئت کشتی استان قزوین ابراز کرد: کشتی به عنوان ورزش اصیل و سنتی در قزوین ریشه داشته و تنها رشته مدال آور المپیک استان است اما متاسفانه شهردار، مسئولین و مدیران ارشد استان نسبت به این ورزش بی‌مهری کرده و تنها اداره کل ورزش و جوانان از این رشته حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: لازم است مسئولین فرهنگی استان نسبت به کشتی توجه داشته باشند، اگر چرخ کشتی استان حرکت کند پویایی و نشاط را برای جامعه به همراه داشته و در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

این مسئول در پایان گفت: امروز کشتی به مرمت و بازسازی نیاز دارد تا بتواند از حاشیه خارج شود و این نیازمند تلاش و همکاری مسئولان استانی است.

انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان