۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین معرفی فروشندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و راهنمایان متخلف به پلیس فتا
کد خبر: ۳۳۲۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۷ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اعلام کرد:

معرفی فروشندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و راهنمایان متخلف به پلیس فتا

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: فروشندگان تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی استان و راهنمایان گردشگری تبلیغ کننده این تورها به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

معرفی فروشندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و راهنمایان متخلف به پلیس فتا
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی واحدها و افراد حقیقی و حقوقی در زمینه فروش و تبلیغ تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت دارند.

وی افزود: این تورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای مصوب گردشگری و حفظ شئونات اخلاقی، موجب عدم امنیت و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر شده و اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین ادامه داد: تنها دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه معتبر از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز به تبلیغ و برگزاری تور هستند.

وی اذعان کرد: بنا به تخلفات صورت گرفته و عدم رضایت مسافران در اجرای تورهای غیرمجاز، افراد و ارگان‌ها بدون داشتن پروانه بهره‌برداری با عنوان"مجوز بند ب" از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش و تبلیغ تور نبوده و باید دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری دارای مجوز رسمی از این اداره کل مجری تورهای مسافرتی اعم از طبیعت گردی، سیاحتی، زیارتی داخلی، یک روزه و چند روزه باشند.

این مسئول با اشاره به آگاه‌سازی گردشگران با وظایف دفاتر خدمات مسافرتی عنوان کرد: افرادی که قصد مسافرت با تورهای گردشگری را دارند باید نسبت به رویت پروانه معتبر، آرم و آدرس دفتر در تبلیغات تور توجه کافی داشته باشند که فقط با عقد قرارداد ممهور به مهر دفتر و درج نام در لیست بیمه مسافران، نسبت به واریز وجه تور و سفر اقدام کنند، در غیر این صورت به لحاظ قانونی هیچ فرد و شرکت بیمه‌ای پاسخگوی حوادث غیر مترقبه در طی مسافرت نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از پیگیری پلیس فتا برای شناخت برخی گروه‌های غیر مجاز فروش تورهای گردشگری در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: به دنبال مشکلات پیش آمده برای مسافران و گردشگران طی سفر با تورهای گردشگری غیرمجاز برای جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر اسامی افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به تبلیغ و فروش تورهای گردشگری می‌کنند به پلیس فتا اعلام می‌شود.

حضرتی ابراز کرد: باتوجه به تذکرات مکرر در خصوص عدم امکان تبلیغ و فروش تور توسط راهنمایان گردشگری استان بدون درج نام دفاتر خدمات مسافرتی، هرگونه فعالیت تورگردانی بدون مجوز دفاتر توسط راهنمایان نیز تخلف بوده و در صورت مشاهده، ضمن معرفی فرد خاطی به پلیس فتا و مراجع ذیربط جهت ابطال کارت راهنمای وی اقدام خواهد شد.

وی یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و جهت ارائه نظرات و پیشنهادات خود با تلفن 33685024 واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان