۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تصميمات اخذ شده درباره CFT مغاير قانون اساسي است
کد خبر: ۳۳۲۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۴ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

حاجي دليگاني درصحن مجلس:

تصميمات اخذ شده درباره CFT مغاير قانون اساسي است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان نسبت به عدم توجه به نظر رهبری در خصوص لایحه CFT انتقاد کرد.

تصميمات اخذ شده درباره CFT مغاير قانون اساسي است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ آذرماه ۹۷) پارلمان در جریان اصلاح لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) اعاده شده از شورای نگهبان با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی اظهار داشت: آقای لاریجانی! شب گذشته پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات مربوط به قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شما دستور بررسی این قانون را دادید که جای تشکر دارد.

وی افزود: اما یکسری نکته ضروری به نظر می‌رسد که شما رئیس مجلس در ۳۰ خرداد ۹۷ به اتفاق همه نمایندگان در محضر رهبری بودید و ۳۰ تیرماه هم موضوع CFT مطرح و مسکوت ماند، پس از هفته‌ها یعنی در ۲۰ خرداد ۹۷ این موضوع رسما مسکوت ماند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از آن نیز مجدد نزد رهبری رفتیم، البته رهبری مداوم تأکید کردند آنچه بنده مرئا و علنی می‌گویم ملاک است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که بر سر CFT مدتها ابتدا در اتاق فکر قدرت‌های بزرگ پخت و پز می‌شود، حال سوال ما این است آقای لاریجانی! چرا شما در آن زمان که شاهد بودید برخی موارد بیان می‌شد چرا چنین دستوری که روز گذشته دادید را صادر نکردید؟ آیا این مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی نیست؟ 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌دانیم که بخشی از این مباحث مربوط به اصل موضوع و کنوانسیون است، ما دیدیدم که اصل این کنوانسیون به شورای نگهبان رفته و بحث ما سر رفع ایرادات شورای نگهبان است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: زمانی که رهبری فرمودند و این لایحه در مجلس متوقف شد ... 

در همین هنگام علی لاریجانی در میان سخنان حاجی دلیگانی گفت: خیر، قبل از آن متوقف شد که در همین هنگام حاجی دلیگانی گفت خیر، بعد از آن بود. 

لاریجانی افزود: چون رهبری مطلبی فرموده بودند اما بعد از آن دستگاه‌های مختلف مستمرا نامه‌نگاری کردند و وزارتخانه‌هایی همچون وزارت اقتصاد و وزارت خارجه و همچنین بانک مرکزی عنوان کردند در آستانه تحریم بزرگ قرار می‌گیریم که پس از آن از رهبری تدبیر خواستیم که ایشان فرمودند مفهوم ما کنوانسیون به معنای عام بود نه منحصرا این کنوانسیون لذا ما هم مطابق همن عمل کردیم.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان