۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین در این دنیا کلمات خلاف میل قدرتمندان مجرم شناخته می شوند
کد خبر: ۳۳۲۳۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز قلم:

در این دنیا کلمات خلاف میل قدرتمندان مجرم شناخته می شوند

ایران زمین از گذشته تا به امروز مردمانی بزرگ و خردمند را به خود دیده است که ندای حق را با جوهر وجود خویش به رشته تحریر درآورده اند و با بی عدالتی به مبارزه پرداخته اند و حتی جان خویش را فدا کرده اند.

در این دنیا کلمات خلاف میل قدرتمندان مجرم شناخته می شوند
صبح قزوین: ایرانیان باستان معتقد بودند، تیر، کاتب سایر ستارگان است، لذا سیزدهم تیر ماه را روز تیر یا عطارد نامیده اند و این روز را روز نویسنگان دانسته و محترم شمرده اند.
همچنین در چنین روزی آرش کمانگیر، مرزبان اسطوره ای ایران با جان و دل و روح خویش، تیر از کمان خود پرتاب کرد و مرز ایران زمین را مشخص نمود.
انجمن قلم ایران در سال 1381 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهاردهم تیر ماه را روز قلم نامید و این روز در تقویم رسمی ایران به ثبت رسید.
خداوند در اولین لحظات بعثت پیامبر، قلم را بر وی به ودیعه نهاد.
قلم، معجزه ایست که با آن کلام الهی به نگارش درآمد و انسان های بسیاری را به رستگاری رساند و این رسالت قلم است که همواره راه سعادت و رستگاری را از گذشته تا آینده به انسان ها در ادوار و نسل های مختلف نشان می دهد و راه گمراهی و ضلالت را به آن ها می نمایاند.
قلم، حتی به مبارزه با طاغوت و استبداد پرداخته و همواره ندای بی عدالتی را در همه جای جهان سر داده است و مستبدان و جهانخواران همواره در تیر رس آماج حملات قلم قرار گرفته اند و چه دسیسه ها که بر علیه قلم نچیده اند.
قلم وسیله ایست که انسان به وسیله آن کلام خداوند، افکار و عقاید خویش را به نگارش در می آورد و کسی که قلم به دست می گیرد سنگینی آثار قلم را هم با خود به دوش می کشد.
قلم نگارنده روزه ها و لحظات زندگی انسان هاست، روزی که متولد شدند، روزهایی که کودکانه می خندیدند و از بازی روزگار هیچ نمی دانستند، روزهایی که قلم هم یارای نوشتن اندوه و غم آنان را نداشت، روزهای عشق، روزهای خداوند، آری قلم همواره همدم آدمی بوده و احساسات وی را همراهی کرده است.
اما انسان هایی که شیطان را بر خرد خویش حاکم کرده اند، قلم را وسیله ای برای اهداف خود قرار داده و چشم و گوش انسان های بسیاری را بسته و آن ها را به گمراهی کشانده اند.
مزدورانی که با قلم خود مسبب ریخته شدن خون مردمان مظلوم شده اند و قلم را وسیله ای برای به قتل رساندن روح و عقل آدمی کرده اند.
در سرزمین ما ایران از گذشته تا به امروز مردمانی بزرگ و خردمند را به خود دیده است که ندای حق را با جوهر وجود خویش به رشته تحریر درآورده اند و با بی عدالتی به مبارزه پرداخته اند و حتی جان خویش را فدا کرده اند.
در دنیای  انسان ها، کلمات هم اگر بر خلاف میل قدرتمندان باشد، مجرم شناخته می شوند، کلماتی که آدمی با دیدن بی عدالتی ها و ظلم ها در ضمیر خود آگاه خویش می پرورد و به وسیله قلم آن ها را می نویسد، این کلمات به شمشیری دو سر که یک تنه به جنگ با مستکبرین می رود تبدیل می شوند، اما دریغا که نویسنده آن، جز قلم سلاح دیگری در دست خود ندارد و در این راه زندگی خود را فدا خواهد کرد.
روز قلم را به تمامی نویسندگانی که با روح خویش و بدون ترس قلم در دست گیرند و حق و عدل را یادآور آدمیان می شوند و قلم را در خدمت آزادی و آزادگی قرار می دهند، تبریک می گوییم.
حنانه تاج احمدی انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان