۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین جای حوزه علمیه قزوین در مبارزه با اعتیاد خالی است
کد خبر: ۳۳۲۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون دادستان:

جای حوزه علمیه قزوین در مبارزه با اعتیاد خالی است

معاون دادستان قزوین با اشاره به جای خالی حوزه علمیه در مبارزه با اعتیاد گفت: با توجه به درگیری دو بعد جسمی و روحی در مصرف مواد در مرحله درمان نیز باید به هر دو بعد توجه شود.

جای حوزه علمیه قزوین در مبارزه با اعتیاد خالی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام محسن کرمی ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اداره کل تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اعتیاد فراتر از معضل است در مقوله مبارزه با اعتیاد نیز جای مجموعه حوزه خالی است، اگر هم مواردی از ورود روحانیون دیده می‌شود در همان حد آثار ارزشمندی به جای گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: غول اعتیاد مشکلی است که نیاز به تلاش بسیار داشته و نهادها و حتی سایر کشورها نتوانسته‌اند آن را حل کنند.

معاون دادستان قزوین ابراز کرد: امروز ۲۰نهاد در حال همکاری با شورای مبارزه با موادمخدر هستند، اما نبود شرایط و اثرگذاری کم نباید مانع از فعالیت در این زمینه باشد.

وی عنوان کرد: مقابله، پیشگیری و درمان جزو مقوله اصلی در موادمخدر و اعتیاد است، شناسایی عوامل روی آوردن به اعتیاد در نظریه درمان پذیری موثر است، در گرایش به مخدر ماهیت مشترکی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: میانگین آغاز اعتیاد ۲۱سالگی است، اما ماهیت واقعی اعتیاد پیش از آغاز به مصرف مواد شروع می‌شود و لذت طلبی و رنج گریزی فصل مشترک آن است.

"کنگره ۶۰" یکی دیگر از راه‌های گروه درمانی است
کرمی عنوان کرد: با وجود ماهیت مشترک گرایش به مواد مخدر علائم آن متفاوت بوده و در قالب‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند که حتی مواردی غیر موادمخدر همچون رفتارها را نیز شامل می‌شود و تمام آن‌ها به عنوان آسیب روحی مطرح است.

وی ادامه داد: به دلیل بروز تاثیرات جسمانی مصرف مواد مخدر در کنار تاثیرات روحی و گسترده بودن دامنه آسیب آن، پرداختن به این مورد و پیشگیری از آن اهمیت ویژه پیدا می‌کند.

معاون دادستان قزوین ابراز کرد: از نظر روحی اولین باری که فرد به هدف خود دست یابد معتاد می‌شود، هر چند که از نظر جسمی پس از چند بار مصرف فرد به مخدر وابسته شود.

وی ادامه داد: بیماری روحی اعتیاد یعنی لذت طلبی و رنج گریزی و بیماری جسمی آن به معنی استعمال مواد است، با توجه به درگیری دو بعد جسمی و روحی در مصرف مواد در مرحله درمان نیز باید به هر دو بعد توجه شود، در غیر این صورت درمان ناموفق خواهد بود. 

معاون دادستان قزوین اظهار کرد: خانه نخستین مکان برای درمان است، اما این روش یک دوره قطع کوتاه را به همراه داشته و درمان قطعی حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: اقامت ۲۱روز تا۶ماه در کمپ مکان دیگر برای درمان است که در این مورد نیز تنها سم زدایی صورت می‌گیرد و بعد رفتاری و روحی کم است.

کرمی ابراز کرد: جلسات گروه درمانی که انجمن‌های دوازده قدمی یکی از آن‌ها است، راه دیگر درمان است، در این جلسات بعد روحی مورد توجه قرار می‌گیرد اما مشکلات فیزیولوژیکی حل نشده باقی می‌ماند.

وی در پایان گفت: کنگره ۶۰ یکی دیگر از راه‌های گروه درمانی است که در این جلسات دو بعد روحی و فیزیولوژیکی مورد توجه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان