۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استاد دانشگاه امام(ره) جزء دانشمندان یک درصد جهان شد
کد خبر: ۳۳۲۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

استاد دانشگاه امام(ره) جزء دانشمندان یک درصد جهان شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: با زحمات پرفسور سعید عباس‌بندی، که جزء ریاضیدانان برجسته جهان است وی هم اکنون جزو دانشمندان یک درصدجهان انتخاب شده است.

استاد دانشگاه امام(ره) جزء دانشمندان یک درصد جهان شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ مهدی زندیه، پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با محوریت تبیین برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهار کرد: ۷۰درصد فعالیت‌های دانشگاهی در حوزه پژوهش است و پژوهش و آموزش دوبال اصلی دانشگاه محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه قابلیت‌های استان در حوزه پژوهش از سوی دستگاه‌ها دیده نمی‌شود اساسا ما نباید فقط هفته پژوهش داشته باشیم، بلکه سال ما باید پژوهشی باشد.

این پژوهشگر برجسته استان اذعان کرد: هفته پژوهش از هفته آینده آغاز می‌شود، همایشی با محوریت تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ۱۹ آذرماه در دانشگاه برگزار خواهد شد و از ۱۴پژوهشگر برتر و ۵ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه تقدیر می‌شود.

وی بیان کرد: در سال جاری پژوهشگرانی که سال گذشته به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب شده‌اند دیگر به عنوان پژوهشگر برگزیده نمی‌شوند. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: سرانه دانشگاه ما برای ارائه مقاله ۱.۳۹ در سال ۹۲ بود و این آمار در پایان ۹۶ به ۲.۶ دست پیدا کرده است که نشان از تلاش پژوهشگران قزوینی دارد.

وی ادامه داد: تعداد مقالات علمی پژوهشی از ۳۴۶ مورد در سال 92 به ۶۱۹ مقاله در پایان سال ۹۶ رسید، همچنین آمار کتب چاپ شده از ۲۱مورد به ۵۴ مورد در پایان سال 96 رسیده است. 

این مسئول عنوان کرد: همچنین قراردادهای پژوهشی در سال ۹۲ به میزان ۱۷۰میلیون بود که در سال ۹۶ به یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون رسیده است.
  
وی گفت: طرح‌های پژوهشی دانشگاه ما به صورت CDS است که طرح‌های راهبردی فرامنطقه ای است که اساتید ما در حوزه راه و شهرسازی درحال پژوهش در این حوزه هستند، این طرح از برنامه‌های جامع شهری سطح بالاتری دارد و رابطه بین شهرها را در منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
زندیه عنوان کرد: مقالات اساتید دانشگاه ما در بین ۵۳ دانشگاه موثر جهان قرار گرفته و جزو یک درصد برتر مقالات موسسه علمی جهان اسلام است.  

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۱۷ دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) جزو دومین دانشگاه جامع کشور محسوب شده است و دانشجویان ما رتبه اول چهارمین دوره رباتیک را کسب کرده و قهرمانی لیگ را به خود اختصاص داده اند. 

دبیر جشنواره پژوهشگران برتر قزوین یادآور شد: طی چندسال گذشته با زحمات پرفسور سعید عباس‌بندی، وی جزو یکی از اساتید برجسته ریاضی دنیا قرار گرفت و این استاد برجسته قزوین هم اکنون جزو دانشمندان یک درصد جهان انتخاب شده است.

وی افزود: در سال جاری درخصوص دستاوردهای و پژوهشی و‌ موقعیت‌های مالی پیشرفت‌های خوبی انجام گرفته و با وجود مرکز رشد در دانشگاه که مرکز رشد و خلاقیت‌هاست، دو طرح برتر از گروه شیمی و گروه معدن تجاری سازی شد و به وزارتخانه معرفی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان