۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کاهش ۱۵درصدی طلاق در شهر محمدیه
کد خبر: ۳۳۲۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین اعلام کرد:

کاهش ۱۵درصدی طلاق در شهر محمدیه

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: خوشبختانه با درایت و آموزش خانواده‌ها در محمدیه شاهد کاهش ۱۵ درصدی پرونده طلاق در این شهر نسبت به سال قبل هستیم.

کاهش ۱۵درصدی طلاق در شهر محمدیه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام نوراله قدرتی شب گذشته به همراه محمد قاسمی دادستان قزوین، بهروز عباسی رئیس دادگستری محمدیه، مهدی ولی زاده دادستان محمدیه و حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه این شهر وجمعی از مسئولان قضایی استان در راستای آموزش همگانی حقوقی با مردم شهر محمدیه در مسجد جامع این شهر دیدار کرد.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با مردم شهر محمدیه اظهارکرد: با توجه به جمعیت رو به رشد محمدیه بخصوص ناحیه شهری مهرگان که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار در آینده برای آن پیش بینی شده شاخص های شهرستان شدن را دارد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در بخش محمدیه با توجه به موقعیت و جمعیت آن ادارات شهرستانی را دایر کرده و تنها بخش در کشور است که در حوزه قضایی به صورت مستقل عمل کرده و دارای دادگستری، دادستانی؛ شورای تامین و شورای حل اختلاف است.

این مسئول با اشاره به مسئولیت مهم دستگاه قضایی در تامین حقوق شهروندی یادآورشد: تنها دستگاهی که با پرونده‌هایی مواجه است که هم شاکی و هم متشاکی دارد که کار را برای قضات حساس و سخت کرده و قضات براساس استدلال و اسناد باید اقدام و رای صادر کنند.

رئیس دادگستری قزوین افزود: دستگاه قضا حافظ و نگهبان جان و مال مردم و همچنین محیط زیست و بیت‌المال است و در راستای احقاق حق و حقوق مردم گام برمی‌دارد وبراساس قانون عمل می‌کند.

وی ابراز کرد: جامعه ما و قانون اساسی مبتنی بر اصل دین الهی، امامت و ولایت و کرامت انسانی تبیین شده و اگر مردم را در این راستا درست هدایت و راهنمایی کنیم قطعا جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

قدرتی یادآورشد: هم اکنون در کشور بیش از ۱۶ میلیون پرونده قضایی داریم که ۲۶۰ هزار آن در قزوین تشکیل شده که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی مواجهیم.

رئیس کل دادسگتری استان قزوین اظهارداشت: در شهرمحمدیه با رشد ۱۲ درصدی پرونده ها مواجهیم که در گذشته بیش از ۴۵۰۰ فقره پرونده در دستگاه قضایی محمدیه تشکیل شده و باتوجه به افزایش ورودی پرونده‌ها در حال حاضر بیش از ۵ هزار فقره پرونده در محمدیه موجود است.

وی یادآورشد: خوشبختانه با درایت و آموزش خانواده‌ها در محمدیه شاهد کاهش ۱۵ درصدی پرونده طلاق در این شهر نسبت به سال قبل هستیم.

رئیس دلدگستری استان قزوین گفت: بیشترین عامل تشکیل پرونده ناشی از جهل و ناآگاهی مردم نسبت به قوانین و امور حقوقی است که هیئت‌های مذهبی، آموزش و پرورش، و رسانه‌ها بویژه صداسیما در ارتقاء سطح آگاهی مردم می‌توانند نقش موثری ایفا کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا با آگاهسازی نسل جوان آنها را از هیاهوی فریبنده دور نگاه داریم و نسلی فرهیخته و تلاشگر پرورش دهیم.

قدرتی در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از عوامل اصلی وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دوری از باورهای دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قدرتی اضافه کرد: دستگاه قضا با هیچ کس عهد اخوت نبسته و در انجام وظایف و رسالت مهم و خطیر خود با احدی تعارف ندارد و تصمیم و احکام قضایی را باقاطعیت در مسیر قانونمداری و عدالت محوری با استناد و استدلال بدون تاثیر جریانات سیاسی انجام می دهد.

قدرتی داشتن جامعه سالم را در گرو رعایت و عمل به اصل ایمان و عمل دانست و گفت: اگر به این موارد توجه کنیم جامعه ای پویا و بانشاط خواهیم داشت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان