۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حاشیه‌سازان به صف شده‌اند؛ باز چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟
کد خبر: ۳۳۲۳۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۲ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

حاشیه‌سازان به صف شده‌اند؛ باز چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟

نماینده عضو فراکسیون امید طی سخنانی در یک همایش حجاب اسلامی را زیر سؤال برده و محجبه بودن را دلیل بیماری خود خواند!

حاشیه‌سازان به صف شده‌اند؛ باز چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،نماینده عضو فراکسیون امید طی سخنانی در یک همایش حجاب اسلامی را زیر سؤال برده و محجبه بودن را دلیل بیماری خود خواند! تجربه نشان داده است که هر زمانی حاشیه‌سازان به صف شده‌اند پای پنهانکاری و باج‌دهی جدیدی در میان است و به صورت محرمانه و در خفا قرارداد جدیدی بسته شده و یا تعهدات تازه‌ای به آنچه پیش از این به کشور تحمیل و اجرایی شده است افزوده می‌گردد.


سلحشوری نماینده عضو فراکسیون امید در همایش «پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب» با بیان اینکه بیشتر مردم ایران هنوز معتقد به حجاب هستند و آن را باور دارند، یادآور شد: «البته دختران و زنانی هستند که این باور را ندارند. قطعا نهادهای سیاستگذار و مجری‌ اشتباهاتی داشته‌اند که نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم.»


وی مدعی شده است: من معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سؤال می‌برد. باید بگویم ما نه تنها باعث اعتقاد جوانانمان به حجاب نشده‌ایم بلکه باعث ‌گریزان شدن آنها از خیلی از آموزه‌ها شدیم.


این نماینده مجلس با بیان اینکه دخترانی که پوشش بهتری دارند زودتر ازدواج می‌کنند و در رابطه عاطفی با جنس مخالف موفق‌تر عمل می‌کنند ادامه داد: «ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالی که محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان خوب آموزش ندادیم.»


سلحشوری با ‌اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، ما باید نوع این موضوع را تعریف کنیم که جلوی آسیب‌ها را بگیرد.


وی با ادعای این که «همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود» افزود: ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب‌زننده نباشد!


اظهارات متناقض!


نگاهی به سخنان سلحشوری اوج تناقض‌گویی او را نشان می‌دهد، نخست آنکه او می‌گوید اکثریت مردم به حجاب اسلامی معتقدند و در عین حال مدعی می‌شود که کاری شده است که مردم به حجاب اعتقادی ندارند!


وی از ریاکاری می‌نالد و بلافاصله از ۱۰ سال حضور خود با حجاب کامل در هند می‌گوید! حجاب، ضرورت دین و انکار آن انکار مسلمات دین است و وجوب آن از سوی خداوند متعال است نه از سوی بندگان او که بتوانند با نظر خود، این وجوب را برقرار و یا آن را بردارند و سلحشوری چون سواد کافی برای تامل در این موارد را ندارد، تلاش دارد نشان دهد که اجباری بودن حجاب از سال ۱۳۶۲ به این سو برقرار شده است!


نماینده‌ای که به گفتن سخنان عوامانه مشهور است!


پروانه سلحشوری نماینده عضو فراکسیون امید به حاشیه‌سازی و اظهار مطالب نامربوط و خنده‌دار مشهور است، مرور برخی از این مواضع و قرار دادن آن در کنار اظهارات جدید می‌تواند روحیات چنین فردی را به عیان روشن سازد.


شهریور ماه سال جاری پروانه سلحشوری نماینده تهران طی نطقی در صحن علنی مجلس، خواهان برگزاری همه‌پرسی درخصوص قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری شد و همزمان با ضد انقلاب داخل و خارج، به برخی دیگر از نهادهای نظام اسلامی تاخت! وی در این نطق خود را نماینده واقعی مردم ندانسته و با انتقاد از نظارت استصوابی گفت: مگر نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه انتخاب بهتری را داده است و به ناچار مردم ما را انتخاب کرده‌اند که شاید جای دیگری که حق نمایندگی داشت را گرفته‌ایم.


سلحشوری که به ارائه نظرات عوامانه مشهور شده است در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش گفته بود: «یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما (نمایندگان) کافی نیست؟»


این نماینده فراکسیون امید در میان همه مشکلات اقتصادی کشور که خود به آن اذعان داشته و گفته بود که دیگر روی نگاه کردن به صورت مردم را ندارد در مجلس به جای پیگیری این مشکلات به دنبال طرح عفو عمومی و یا به تعبیر درست آزادی عمل سران و اصحاب فتنه بوده است.


جالب اینکه سلحشوری گفته است: «برای ریاست‌جمهوری آقای روحانی، همه ما مایه گذاشتیم. خدا می‌داند که از روی مردم شرمنده‌ایم. خدا می‌داند که من از روی مردم خجالت می‌کشم. این همه به استان‌ها رفتیم و وعده دادیم اما به محض اینکه ۴ سال دوم آقای روحانی آغاز شد، ببینید چه شده؛ فاجعه‌ای در حال رخ دادن است.»


با این وجود او هر روز در حال حاشیه سازی است تا دولتی که امثال سلحشوری این روزها از حمایت آن شرمنده‌اند و جوابی برای ملت ندارند بتواند در خفا آن کار دیگر کرده و ملت نیز از این اقدامات مطلع نباشد تا سؤال کند!


چادرت را کنار بگذار خانم سلحشوری!


اظهارات اخیر سلحشوری بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی یافته و بسیاری از این نماینده عضو فراکسیون امید خواسته‌اند که دست از ظاهرسازی برداشته و خود حقیقی خویش را نشان دهد!


تعدادی از این بازتاب‌ها به این شرح است؛


- چرا خانم نماینده چادرش رو کنار نمی‌گذاره؟ از طرف همسر یا پدر یا کسی دیگر مجبور به پوشیدن چادر شده؟ یا در پوشیدن چادر منافعی می‌بینه؟ یا بالکل منکر وجوب شرعی حجابه و چادر رو بهونه کرده؟ واقعا برام سؤاله ، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دقیقا چیکار میکنه؟


- خانم سلحشوری لطفا چادر رو بذارید کنار


- حجاب میراث حضرت زهرا(س) است، حجاب میراث زینب است، به جای اینکه طلبکار باشید، حافظ حجاب باشید. هزاران گردن و دست امثال شما فدای میراث حضرت زهرا(س)


- حمله پروانه سلحشوری نماینده‌ای که همه نظراتش برخلاف مصالح کشور و انقلاب است به حجاب و چادر یعنی تهاجم جدید فرهنگی در راه است.


- من به عنوان یک چادری میخوام که خانم سلحشوری حجاب چادر خودشونو کنار بذارن و با حجاب مانتو باشن که بیشتر از این غر و منت چادر پوشیدنشو نشنویم.


- اگه تو با یه پَر چادر دیسک گرفتی، این مردم از بار تکرارهای شما کمرشون شکسته!


- خانم پروانه سلحشوری هر چه شما بگید درست! اصلا چادر مثل تیرآهن ۱۸ سنگین هست و مهره‌های گردن را نابود و دست‌ها را هم فلج می‌کند فقط بگوئید شما به عنوان نماینده مجلس برای بیکاری، تورم، گرانی اجناس، دلار، مسکن و...چه اقدامی انجام داده اید؟


- چادری که جنس آن از ریا باشد گردن که می‌شکند هیچ، آتش جهنم هم برایت فراهم می‌کند.


- خانم سلحشوری! گردنت زیر بار مسئولیت نمایندگی مجلس و رای مردم درد نگرفت، به خاطر ۳۰۰ گرم چادر درد گرفت؟


این‌ها تنها گوشه‌هایی از واکنش‌های کاربران و فعالان فضای مجازی است که به صورت خلاصه از سلحشوری خواسته‌اند که ریاکاری را کناری گذاشته و خود حقیقی را نشان دهد و منت چادر پوشیدن تصنعی را به سر مردم مسلمان ایران نگذارد.


کاربران فضای مجازی از سلحشوری پرسیده‌اند که چرا گردن و کمر او به جای عدم تحمل چادر زیر بار وعده‌هایی که به مردم داده شده و به هیچ یک از آنها نیز عمل نگردیده نشکسته و یا آسیب ندیده است؟! البته سلحشوری همه این‌ها را می‌داند چنانچه یک بار گفته بود روی نگاه کردن به صورت مردم را ندارد چرا که به هیچ یک از وعده‌ها عمل نشده است ولی با این وجود به جای رسیدگی به این مشکلات دست به حاشیه سازی می‌زند، سؤال اینجا است که چرا؟!


تجربه نشان داده است که هر وقت دولت و مسئولین امر تلاش داشته‌اند به صورت مخفیانه کاری انجام دهند و یا تعهد جدیدی را به گردن بگیرند، گردن برخی مدعیان اصلاحات رگ به رگ شده تا دست به حاشیه‌سازی جدید بزنند!


از رفتن زنان به ورزشگاه‌ها تا حمله به ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و اخیرا نوشتار عباس عبدی یکی از مدعیان اصلاحات در روزنامه دولتی ایران که خواستار بازگشت به وضعیت دوران طاغوت و آزاد سازی مشروبات الکلی در جامعه شده بود همه و همه یک هدف را دنبال می‌کنند و آن اینکه موضوعات اصلی به حاشیه رفته و دولتمردان بتوانند در خفا کار خود را انجام دهند.


به صورت قطع و یقین نمی‌توان گفت که دقیقاً چه کاسه‌ای زیر نیم کاسه است ولی می‌توان پرسید که آیا باج‌دهی جدیدی در حال رخ دادن و وقوع است که عده‌ای چنین بی‌محابا دست به حاشیه سازی می‌زنند تا ذهن‌ها را از حقیقت آنچه که در حال رخ دادن است به سوی دیگری منحرف سازند؟! نباید فراموش کرد که معاهداتی همچون FATF و سند ۲۰۳۰ در سکوت خبری کامل و بصورت محرمانه امضا شدند و مدت‌ها بعد سر و صدای آنها بلند و خسارتهایشان مشخص شد.


این حاشیه‌سازی‌ها جواب نمی‌دهد!


اما آنچه که مشخص است این حاشیه‌سازی‌ها دیگر جواب نمی‌دهد و حتی خود مدعیان اصلاحات به این واقعیت اذعان دارند که با هیچ دلیلی نمی‌شود بی‌کفایتی برخی مسئولین را توجیه کرد.


در این رابطه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در سومین کنگره این حزب که هفته گذشته برگزار شد اظهار داشت : مردم نمی‌پذیرند که ما به ضرب و زور استدلال و تبلیغات آنها را پای صندوق رای بیاوریم و بعد بگوییم با همین قانون و حاکمیت امکان کار وجود دارد اما وقتی قدرت را در دولت و مجلس و شهرداری در دست گرفتیم بگوییم نمی‌گذارند کار کنیم. مردم حق دارند به ما بگویند اگر این گونه بود اصلا چرا وارد میدان شدید و چرا نامزد شدید.


هر زمانی که «بی تدبیری اقتصادی» بر سر مردم آوار می‌شود مدعیان اصلاحات دست به حاشیه سازی می‌زنند ولی خود هم می‌دانند که مردم دیگر نمی‌پذیرند و باید فکر دیگری کنند، آیا این فکر دیگر حمله حساب شده و بزرگ علیه ارزش‌های اسلامی است یا کار کردن برای مردم در نهادهایی که مسئولیت آن را بر عهده‌دارند؟!


البته آنها نشان داده‌اند گستاخ‌تر از این حرفها هستند و این روزها به جای آنکه بگویند در این ۵ سال چه گلی بر سر مردم و کشور زده‌اند، از چگونگی ورود به انتخابات ۱۴۰۰ می‌گویند و طلبکار هم هستند!



انتهای پیام/1404
منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان