۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیگیری توهین صفحه اینستاگرامی اصلاح‌طلبان به اربعین/ پرونده هفت‌سنگان درحال بررسی است
کد خبر: ۳۳۲۲۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۸ ساعت: ۱۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبرداد:

پیگیری توهین صفحه اینستاگرامی اصلاح‌طلبان به اربعین/ پرونده هفت‌سنگان درحال بررسی است

دادستان قزوین با اشاره به توهین صورت گرفته توسط صفحه اینستاگرامی اصلاحات قزوین به پیاده‌روی اربعین گفت: درخصوص توهین صورت گرفته اقداماتی درحال انجام است و به طور یقین این موضوع پیگیری خواهد شد.

پیگیری توهین صفحه اینستاگرامی اصلاح‌طلبان به اربعین/ پرونده هفت‌سنگان درحال بررسی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد قاسمی امروز(پنج شنبه) در دیدار اصحاب رسانه استان قزوین که به همت بسیج رسانه برگزار شده بود، اظهار کرد: دیدگاه تشکیلات قضایی و دادسرای قزوین این است بحث امانتداری در حوزه اطلاع رسانی رعایت شود.

وی افزود: این جزو وظایف شرعی و دینی و اخلاقی ماست که قبل از اعلام حکم نهایی نباید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

دادستان قزوین ابراز کرد: در فضای امروز ممکن است افراد زیادی تحت اتهام قرار بگیرند اما باید به گونه ای رفتار کرد که آبروی افراد حفظ شوند، زیرا همه ما تابع قانون هستیم.

وی بیان کرد: قضاوت‌های ما براساس علم غیب نیست بلکه براساس ظواهر و مدارک است، بنابراین پیش از تعیین حکم دادگاه ما شرعا و قانونی اجازه اطلاع رسانی نداریم.

قاسمی عنوان کرد: بسیاری از اقدامات و کارهای مهمی در قوه قضائیه انجام می‌شود، اما به دلیل بی‌اطلاعی مردم مورد سوءاستفاده دشمن قرار می‌گیرد بنابراین نقش رسانه در این حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی گفت: دادستان وظایف متعددی در باب حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال دارد، شاید ابزارهایی برای اطلاع رسانی نداشته باشیم اما نقش اصحاب رسانه در این حوزه و حفظ حقوق بیت المال بسیار مهم است.

دادستان قزوین ادامه داد: توقع ما این است با برگزاری نشست‌های صمیمانه با اصحاب رسانه بسیاری از مسائل حل شود و اطلاع رسانی‌ها بدون نگرانی انجام بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه قزوین یک استان سیاست زده است، گفت: یکی از علل توسعه نیافته‌گی قزوین همین موضوع است، ما سرگرم یکدیگر شده‌ایم و این موضوع ما را از پیشرفت غافل کرده است.

این مسئول تاکید کرد: در حیطه کاری قوه قضاییه هیچ کس مصونیت ندارد و همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی درباره پرونده تغییر کاربری‌های زمین‌های هفت سنگان عنوان کرد: در موضوع هفت‌سنگان مطالبی در سطح جامعه مطرح شده و مطالباتی صورت گرفته است درصورتی که یک بحث حقوقی است.

قاسمی اذعان کرد: رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان یکی از دستورکارهای رئیس کل دادگستری است و استاد و مدارکی جمع آوری شده و حجت الاسلام قدرتی جلسات مختلفی با کارشناسان داشته و پس از تکمیل این پرونده اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توهین صورت گرفته توسط صفحه اینستاگرامی اصلاحات قزوین به پیاده‌روی اربعین گفت: درخصوص توهین صورت گرفته اقداماتی درحال انجام است و به طور یقین این موضوع پیگیری خواهد شد.

دادستان قزوین تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد به خود اجازه دهد که مقدسات و اعتقادات مردم توهین کند و خود را مصون از قانون بداند.

وی گفت: در برابر قانون همه برابر هستند و اگر این موضوع در جامعه جا بیفتد و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم جامعه پیشرفت خواهد کرد، اولین گرفتاری ما این است که افراد خود را مصون از قانون بدانند.

این مسئول رسانه را یکی از ارکان دموکراسی دانست و ابراز کرد: بسیاری از مشکلات جامعه در نگاه تیزبین رسانه رصد می‌شود و رسالت شما این است از ظرفیتی که در دستان شماست به‌خوبی استفاده کنید.

وی در پایان تاکید کرد: قول را می‌دهیم که از ظرفیتی که در دستان ما در دستگاه قضا وجود دارد، به بهترین شکل ممکن برای احقاق حق استفاده کنیم، رسالت ما خدمتگزاری به مردم است و اگر در این راستا حرکت کنیم در پروسه زمانی به کارنامه موفقی دست پیدا خواهیم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان