۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین زلزله، مدارس استان قزوین را لرزاند+تصاویر
کد خبر: ۳۳۲۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۷ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفتم آذرماه؛

زلزله، مدارس استان قزوین را لرزاند+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان در ۷ آذرماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

زلزله، مدارس استان قزوین را لرزاند+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بیستمین مانور سراسری زلزله همزمان با 7 آذرماه امروز(چهارشنبه) در مدارس استان قزوین برگزار شد. 

حسن آصفی در حاشیه این مانور اظهار کرد: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم برای مواجه شدن با اثرات زلزله، از سال 81 تا کنون همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های بالادستی نظام در خصوص ضرورت ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی، تغییراتی در برنامه مانور از سال 94 صورت پذیرفته است.

این مسئول ادامه داد: از سال 94 موضوع مانور" مدارس ایمن- جامعه تاب آور تعیین شده است و تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادگیری نحوه پناه گیری صحیح و خروج اضطراری دانش آموزان را از اهداف عمده اجرای مانور در مدارس استان عنوان کرد.

وی افزود: هفتم آذرماه " زنگ ایمنی در برابر زلزله" در استان نواخته شد و در طول این مدت دانش آموزان در مکان‌های امن پناه‌گیری کردند.

آصفی از برگزاری جلسات متعدد و آمادگی دستگاه های مشارکت کننده در اجرای مانور ایمنی در مدارس خبرداد و اضافه کرد: برنامه متمرکز و نمادین این مانور در دبستان دخترانه سيد ابوطالب تقوی قزوین و دبيرستان پسرانه شيخ كليني با حضور مسئولين و دیگر مدارس استان برگزار شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان