۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بهره‌مندی هزار کودک قزوینی مبتلابه سوءتغذیه از سبد غذایی
کد خبر: ۳۳۲۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۷ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

طی شش ماهه نخست سال؛

بهره‌مندی هزار کودک قزوینی مبتلابه سوءتغذیه از سبد غذایی

طی شش ماهه نخست سال جاری هزار کودک قزوینی مبتلا به سوءتغذیه با اعتباری بیش از ۵۹۵ میلیون تومان از سبد غذایی ویژه رفع سوء تغذیه بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی هزار کودک قزوینی مبتلابه سوءتغذیه از سبد غذایی
محمد صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین بیان کرد: باهدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند در شش ‌ماهه نخست سال جاری 595 میلیون تومان برای رفع سوتغذیه هزار کودک زیر پنج سال پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش‌ یافته است.

وی با اعلام اینکه هزار سبد غذایی به صورت ماهیانه برای درمان سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال توزیع‌ شده است، افزود: ارزش هر بسته غذایی حدود 920 هزار تومان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: سبدهای غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه تهیه می‌شود که شامل برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌های مشخص در اختیار کودکان مبتلا به سوء تغذیه قرار می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این طرح را کمک به رفع سوءتغذیه کودکان شش تا ۵۹ ماهه عنوان کرد و افزود: با همکاری مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، کودکان مبتلابه سوء تغذیه شناسایی و برای دوره شش ماه تحت حمایت غذایی کمیته امداد قرار می‌گیرند.

صیادی گفت: در شش ‌ماهه نخست امسال 81 میلیون تومان نیز برای تغذیه مناسب 81 مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده است که هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح سلامت مادران باردار و تقویت آنها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلابه سوء تغذیه است.

وی یادآورشد: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌شوند چراکه داشتن کودکان شاد و سالم، سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان