۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین متنفذین هیچ‌کاره، به جای منافع مردم منافع شخصی را درنظر می‌گیرند
کد خبر: ۳۳۲۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۷ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

متنفذین هیچ‌کاره، به جای منافع مردم منافع شخصی را درنظر می‌گیرند

نماینده‌ی سابق مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به قول آیت‌الله عابدینی، استان ما متأسفانه از قدیم قدرت‌زده بوده و هست، گفت: متنفذین هیچ‌کاره، به جای منافع مردم، منافع شخصی را در نظر می‌گیرند.

متنفذین هیچ‌کاره، به جای منافع مردم منافع شخصی را درنظر می‌گیرند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین در رابطه با خطر نفوذ در تصمیم‌گیری مدیران و مسئولان اظهار کرد: از جمله چیزهایی که بر روی تصمیمات افراد تأثیر می‌گذارد، اطرافیان وی هستند که همسر، فرزندان، دوستان، هم گروهی‌ها و هم حزبی‌های انسان از آن جمله‌اند و ممکن است در افکار و اندیشه‌ی فرد تأثیرگذار باشند.

وی افزود: با توجه به این مبحث، طبیعتاً انسانی که تربیت نشده باشد و جنبه‌ی عقلی و روحی خود را به تکامل نرسانده باشد تحت تأثیر خیلی از مسائل قرار می‌گیرد، به‌عنوان مثال تحت تأثیر مقام پرستی، شهوت، خودخواهی و نیز تحت تأثیر افراد دیگری که هم افق فکری شهوانی او هستند.

این فعال سیاسی در رابطه با نقش افراد متنفذ در تصمیم‌گیری‌های استان گفت: بالطبع این جریان در مدیران و مسوؤلان استان ما نیز اثرگذار است و آدم‌هایی که صاحب نفوذ و صاحب قدرت هستند و می‌توانند در سطوح بالا روی رئیس‌جمهور و وزرا اثرگذار باشند، این قدرت را دارند که روی افرادی که می‌خواهند در استان مسوؤلیت بپذیرند هم تأثیر بگذارند، به این‌صورت که به دیگران می‌گویند اگر تو از من تبعیت کنی من به وزیر و رئیس جمهور سفارش تو را می‌کنم و از آن‌جا که این فرد هم تربیت درستی نداشته، خدا را در نظر نمی‌گیرد و تابع این‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این جنبه‌ی طبیعی جریان نفوذ است و به قول آیت الله عابدینی استان ما متأسفانه از قدیم قدرت زده بوده و هنوز هم این قدرت‌زدگی در آن وجود دارد.

حسینی در رابطه با راه‌های کم کردن نقش افراد بانفوذ در تصمیم‌گیری‌های استان گفت: کم ‌رنگ کردن نقش این‌گونه افراد در سطوح مدیریتی راهی ندارد به جز اینکه حکومت‌داران ما خودشان آدم‌های صالحی باشند، از رئیس جمهور گرفته تا وزرا آدم‌هایی باشند که تحت‌ تأثیر این افراد قرار نگیرند و به‌جای اینکه ملاک‌هایشان بر اساس افراد باشد، معیارها را ملاک قرار دهند.

وی عنوان کرد: باید چنین باشد که بگوییم اگر فرد معیارهای لازم را دارد روی چشم ما جا دارد، در غیراین‌صورت نباید تحت تأثیر او قرار بگیریم و جامعه را دچار این حوادث کنیم که تحت تأثیر یک فرد استاندار عوض شود یا تحت تأثیر یک فرد مدیر کل عوض شود و وضعیت استان به گونه‌ای باشد که همه به این نتیجه برسند که برای رسیدن به قدرت باید برای فلانی خضوع و خشوع و ادب کنند و به پابوسی و دستبوسی او بروند.

این فعال سیاسی در رابطه با آسیب‌های نفوذ این افراد در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مدیران و مسئولین استان اظهار کرد: این‌گونه افراد انسان‌های صالحی نیستند که بگوییم تصمیماتی صالحانه می‌گیرند، بلکه این‌ها تصمیماتشان معمولأ شهوانی و از روی قدرت‌طلبی است که آسیب‌های فراوانی را به استان می‌زند و از آسیب‌های نفوذ آن‌ها در لایه‌های مختلف مدیریتی این است که در تصمیم‌گیری‌های آنان منافع مردم مطرح نیست، بلکه منافع شخصی افراد مطرح است، و این طور نیست که این ها منافع مردم، جامعه، انقلاب و نظام را در نظر بگیرند.

وی افزود: به طور مثال در بحث بودجه‌ی استان، آقای نوبخت به قزوین می‌آید و به فلان‌جا می‌رود، بعد عکس‌العملش این می‌شود که فلانی تصمیم گرفته بودجه‌ی استان کجاها هزینه شود، البته راست یا دروغش را نمی‌دانم، چون آقایان استاندار و معاونش این حرف را قبول ندارند، در حالی که امام جمعه جریان را این گونه مطرح نموده است.

وی ادامه داد: حالا اصلا فرض می‌کنیم که این حرف دروغ باشد، ولی همین‌که معاون رئیس جمهور به استان‌ما می‌آید و به فلان‌جا می‌رود، اثرش در استان این است که این آقا تصمیم‌گیرنده‌ی بودجه است، وقتی تصمیم‌گیرنده‌ی بودجه او می‌شود، آن‌وقت مردم احساس بی‌عدالتی می‌کنند و این حس در آنان به وجود می‌آید که او برای رضای خدا که تصمیم نمی‌گیرد، بلکه برای منافع فردی خودش تصمیم می‌گیرد، و چون برای منافع فردی خودش تصمیم می‌گیرد پس طبیعتأ عدالت اجرا نخواهد شد و تبعیضات شروع می شود و بودجه به عدالت بین بخش‌های مختلف تقسیم نمی‌شود.

حسینی در پایان گفت: راه‌حل کم‌رنگ کردن بحث نفوذ در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مسؤولان استان دست مردم است، به این ترتیب که مردم در انتخاب‌هایشان دقت کنند که انتخاب خوب و درستی داشته باشند، زیرا این‌ها با انتخاب مردم روی کار می‌آیند، در یک دوره‌ای مردم انتخاب کردند و این‌ها دستشان کوتاه شد، اکنون مردم به گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که متأسفانه دست این‌گونه افراد مجدد باز شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان