۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین گرانفروشی در «افق کوروش» با شعار همواره تخفیف!/ لزوم ورود جدی تعزیرات در شرایط جنگ اقتصادی +عکس و فیلم
کد خبر: ۳۳۲۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۶ ساعت: ۲۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

گرانفروشی در «افق کوروش» با شعار همواره تخفیف!/ لزوم ورود جدی تعزیرات در شرایط جنگ اقتصادی +عکس و فیلم

با مقایسه قیمت روی کالا و قیمتی که در فاکتور برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر افق‌کوروش درج می‌شود، می‌توان به میزان گرانفروشی این مجموعه‌های تجاری پی برد.

گرانفروشی در «افق کوروش» با شعار همواره تخفیف!/ لزوم ورود جدی تعزیرات در شرایط جنگ اقتصادی +عکس و فیلم
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،طی ماه‌های گذشته روند صعودی نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت سایر کالاها و اجناس گذاشت و تامین معیشت را برای بخشی از هموطنانمان سخت‌تر کرد. به موازات این تاثیر که منشا آن بالا رفتن قیمت دلار بود، ضعف نظارت مسئولان و متولیان قیمت‌گذاری و همچنین سواستفاده فروشندگان نیز سبب شد میان افزایش قیمت‌ها بیشتر شود.

در این زمینه می‌توان به تخلف خاص برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز اشاره کرد که علی‌رغم تبلیغات فراوان و ادعای در نظر گرفتن تخفیفات ویژه برای فروش کالاها، اما در عمل نه تنها در این مدت قیمت کالاهایی که در انبار داشتند را بالا برده و با قیمت جدید به مشتریان فروختند بلکه کالاهایی که تازه تولید شده را نیز گران تر به مصرف کننده رساندند.

برای نمونه، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش از جمله مجموعه‌های فروشی است که به لطف تبلیغات فراوان توانسته شعب خود را در کشور گسترش و پابه‌پای صاحب نامان این بخش همچون رفاه، شهروند و اتکا مشتریان زیادی را جذب کند.

این مجموعه تجاری، در ماه‌های اخیر که گرانی‌ها فشار زیادی بر مردم وارد کرده، در اقدامی خلاف قانون، محصولاتش را با نرخی بیش از آنچه بر روی کالا درج شده به مشتریان فروخته که همین مسئله اعتراض بسیاری از خریداران را به همراه داشته است.

در واقع این افزایش قیمت هنگام فروش علاوه بر میزانی است که تولیدکنندگان برای محصول افزایش درنظر گرفته اند که همین مسئله لزوم پیگیری جدی توسط مراجع نظارتی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را گوشزد می‌کند.

ویدئویی از گرانفروشی سیستماتیک در فروشگاههای افق کوروش - به نظر می‌رسد این فروشگاه قیمت مصرف کننده را حذف کرده و مجدد قیمت بر روی محصولات درج می‌کند!

 براساس ماده 2 فصل اول قانون تعزیرات حکومتی، گران فروشی یعنی عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی و عدم اجرای مقررات قیمت گذاری که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود که جریمه آن بر اساس میزان گران ­فروشی توسط دادگاه تعیین می‌­شود.

از این رو عدم برخورد با این نحوه گرانفروشی و همچنین اطلاع‌رسانی ضعیف از برخوردهای صورت گرفته، سایر فروشگاهها و ... را نیز به سوء استفاده از از ضعف نظارت و برخورد ترغیب خواهد کرد. ضروری است نهادهای مسوول در این حوزه با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، راه را بر تحریم‌های داخلی و فشار بیشتر بر مردم ببندند.

در ادامه برخی از اعتراضات خریداران به گرانفروشی در این فروشگاه زنجیره‌ای را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مشاهده می‌کنید:

فروش کالا به 70% بیشتر از قیمت تولید

کالایی که تولید شهریور است و احتمالا تاکنون قیمت آن افزایش داشته نیز با نرخ بالاتری از برچسب درج شده روی محصول فروخته شد.
فروش جنس در انبارمانده با قیمت جدید
شیوع سرطان اقتصادی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

این کاربر فضای مجازی در خصوص نحوه فروش در افق کوروش نوشت: 
دستمال کاغذی که قیمت روش 17000 تومان درج شده؛ به قیمت 28000 تومان و با تخفیف به قیمت 26600 تومان داره فروخته میشه؛ 
گاها در فاکتورها بصورت الکی یه قلم فیلم زوری اضافه میکنن تا رقم تخفیف افزایش پیدا کنه و چشم گیر بشه. 
هرگز به بنده فیلمی با این عنوان رو تحویل ندادنِ و اصلا بنده هم فیلمی رو نمیخواستم. 
سوما گاها هم مشاهده شده قیمت روی اجناس از جنس های مشابه بیرون فروشگاه گرانتر است.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان