۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ماساژ، راهی برای بهبود دردهای عضلانی و اسکلتی
کد خبر: ۳۳۲۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۶ ساعت: ۲۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

بسته سلامت؛

ماساژ، راهی برای بهبود دردهای عضلانی و اسکلتی

در افرادی که دچار ناهنجاری های اسکلتی، عضلانی و گودی کمر هستند، ماساژ سبب کاهش گرفتگی عضلات آسیب‌دیده و مرتفع شدن درد کمر می‌شود.

ماساژ، راهی برای بهبود دردهای عضلانی و اسکلتی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،  عاطفه نوری  افزود: کسانی که دچار ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی از جمله پای پرانتزی و کوتاهی عضله هستند، در کنار انجام تمرینات ورزشی ماساژ سبب می‌شود تا فشار از روی عضلات برداشته شود و با ریلکس کردن عضلات، زمان بهبود را کاهش می‌دهد. البته این امر بستگی به همکاری فرد آسیب‌دیده دارد که چقدر ریکاوری را به درستی انجام دهد و ماساژ را جدی بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر ماساژ نسبت به فیزیوتواپی در کاهش دردهای عضلانی موثرتر است؟ خاطرنشان کرد: ماساژ بر روی بافتهای نرم عضلات آسیب‌دیده اثر مثبتی می‌گذارد و با کاهش گرفتگی و فشار از روی عضلات سبب می‌شود عضله آسیب‌دیده زودتر بهبود پیدا کند. در حقیقت ماساژ نوعی آرامش برای عضلات است که در کنار ورزش درمانی می‌تواند در کاهش درد و بهبود عضلات آسیب‌دیده اثر مثبتی بر جا بگذارد.

این متخصص حرکات اصلاحی تصریح کرد: ماساژ برای کسانی که دچار گودی کمر یا ضعف عضلات شکم هستند بافت‌های نرم عضلات را درگیر می‌کند و با بهبود ساختار، سبب تقویت عضلات می‌شود. همچنین ماساژ فیله‌های کمر را تقویت کرده و موجب برطرف شدن درد در ناحیه کمر می‌شود. البته ماساژ در افرادی که دارای ضعف عضلات شکم هستند برحسب سن متفاوت است و هر کدام ماساژ خاص خود را دارد.

مدرس انجمن پزشکان ورزشی ایران درباره جایگاه ماساژ درمانی در بین تیم های ورزشی گفت: هرچند این جایگاه نسبت به گذشته بهتر شده است، اما هنوز برای شناسایی این جایگاه مسیر سختی را پیش رو داریم. اگر ورزشکاران به این باور برسند که در بحث حرکات اصلاحی و رفع ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی چقدر ماساژ موثر است، قطعا این جایگاه همانند فیزیوتراپی در بین تیم‌های ورزشی پررنگ خواهد شد.

نوری همچنین در خصوص تاثیر ماساژ درمانی در رشته‌های پربرخورد اظهار کرد: در رشته‌های پربرخورد که ورزشکار در اثر ضربه زدن دچار سردردهای مزمن می‌شود، ماساژ بر روی این افراد بسیار موثر است و دردهای مزمن را برطرف می‌کند. بنابراین اگر ورزشکاران ماساژ درمانی را جدی بگیرند بر بسیاری از دردهای خود می‌توانند غلبه و یا پیشگیری کنند.


انتهای پیام/1404

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان