۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اصلاح‌طلبان لباس «امیر کبیر» را از تن «ظریف» درآوردند+عکس
کد خبر: ۳۳۲۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۶ ساعت: ۱۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

تنزل اصلاحات را در پوستر « دوام می آوریم؛

اصلاح‌طلبان لباس «امیر کبیر» را از تن «ظریف» درآوردند+عکس

تنزل اصلاحات را در پوستر « دوام می آوریم» به خوبی می‌بینیم، جریانی که پیشتر ظریف را در لباس امیرکبیر تصویرسازی کرد امروز به دنبال زنده ماندن در فضای سیاسی است.

اصلاح‌طلبان لباس «امیر کبیر» را از تن «ظریف» درآوردند+عکس
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،پس از اینکه «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه در گفتگو با یک خبرگزاری ، از پولشویی گسترده در داخل ایران سخن گفت، منتقدان و حتی مقامات قضایی اعلام کردند که ظریف باید اسناد و مدارک خود را به افکار عمومی و دستگاه قضایی ارائه کنند. اما وزیر خارجه پس از طرح کرد که مسئول ارائه اسناد نیست. همین روند سبب شد تا اصلاح‌طلبانافکارعمومی را از ادعای بدون سند ظریف منحرف سازند، دست به مظلوم نمایی و پروپاگاندا علیه منتقدان زدند.

در این رابطه حتی پوسترسازی تبلیغاتی هم صورت گرفت. پوستری با عکس ظریف با عنوان قابل تامل «دوام می‌آوریم» از سوی جریان اصلاحات به طور گسترده منتشر شد و اعضای این جریان سیاسی مامور منتشر کردن آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شدند.

عبارتی که دراین پوستر به کار برده شد برای کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار معنادار بود. البته آنان این عبارت را نه دردفاع از ظریف بلکه تنزل شعارهای دولت قلمداد کردند. اصلاح طلبان که یک روز ظریف را در لباس «امیر کبیر» و همطراز «دکتر محمد مصدق» تصویرسازی کردند و برجام را راه نجات ایران توصیف می کردند، حالا با عبارت «دوام می آوریم» چنان مظلوم نمایی کردند که گویی این جماعت نبودند که پیشتر شعارهای پرغرور و پیروزی سر می دادند. خود این شعار تنزل این جریان را به خوبی نشان می داد. جریانی که پیشتر ظریف را در لباس امیر کبیر تصویرسازی کرد امروز به دنبال دوام آوردن در فضای سیاسی و ذهن افکارعمومی است.

البته پوسترسازی‌های ناکام جریان اصلاحات تنها به همین نمونه باز نمی گردد. در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 پوستر تبلیغاتی با تصاویر سلبریتی‌ها منتشر شد که این پروژه نیز با موج های مختلف پشیمانی این قشر هم با شکست مواجه شد.

جالب اینجاست اغلب همان کسانی که تصاویرشان با پوستر «با روحانی تا 1400» منتشر شد و در فضای مجازی این تصاویر موجود است، هنوز یکسال از ریاست جمهوری روحانی نگذشته بود که شدیدا ابراز پشیمانی کردند. حتی برخی از همین هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای ضیافت افطاری رئیس جمهور را نیز تحریم کردند.

به هر جهت هر چقدر هم اصلاح طلبان با فضاسازی هیجانی بخواهند معضلات و مشکلاتی که عملکرد مسئولان این جریان برای کشور و مردم رقم زده را پنهان سازند، زمانی غبار این هیجانات کاذب فرو می نشیند و آنچه مردم تجربه می کنند مورد توجه و قضاوت قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان