۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی دوباره است
کد خبر: ۳۳۲۲۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۶ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی دوباره است

استاندار قزوین گفت: با توجه به سکونت جمعیت قابل توجهی از اتباع افغانستان در ایران از جمله قزوین، لازم است سیاست‌ها در حوزه آموزش و سوادآموزی به این اتباع بازنگری شده و دوباره ساماندهی شود.

سوادآموزی اتباع غیرایرانی نیازمند ساماندهی دوباره است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی پیش ازظهر امروز(سه شنبه) در دیدار علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اظهار کرد: تحصیل و آموزش، یک حق انسانی فارغ از مساله نژاد و ملیت است.

وی افزود: باید با پیش بینی تمهیدات لازم زمینه تحصیل دانش آموزان و سوادآموزان افغانستانی نیز همچون ایرانیان فراهم شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: اما باید با تشکیل نشستی مشترک بین وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش و با حضور استانداران استان‌های با تعداد بالای اتباع، موضوع ساماندهی دانش آموزان غیرایرانی بهتر مدیریت شود.

زاهدی ادامه داد: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کنار مسائل آموزشی، مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این اتباع نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت سیاست‌ها و برنامه‌های سوادآموزی، افزود: این آموزش‌ها باید به صورتی منسجم‌تر و کاربردی‌تر ارائه شود در غیر اینصورت پس از مدتی سوادآموزان در صورت کاربردی نبودن، احساس نیاز به آموزش‌های قبلی را از دست می‌دهند و به بی سوادی برگشت می‌کنند و این سیاست‌ها شکست خواهند خورد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان