۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهدا را سلیقه‌ای معرفی نکنیم
کد خبر: ۳۳۲۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۵ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

پدر شهید "محسن حججی" در قزوین:

شهدا را سلیقه‌ای معرفی نکنیم

پدر شهید حججی در قزوین گفت: زنده نگاهداشتن یاد و خدای شهدا وظیفه اصلی ماست، ابتدا باید آنها را به درستی بشناسیم و سخنان ما سلیقه ای نباشد و براساس واقعیت آنها را در کتاب و نوشته‌ها به تصویر بکشیم.

شهدا را سلیقه‌ای معرفی نکنیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» همچنین شهیدان «الیاس چگینی» و «ذکریا شیری» از هم‌رزمان این شهید والامقام و از شهدای مدافع حرم استان روز گذشته جشن تولد آسمانی در قزوین برگزار شد.

پدر شهید محسن حججی در این مراسم اظهار کرد: شهید "محسن حججی" نماد و سخنگوی شهدای مدافع حرم شد، البته همه شهدا نزد مردم و نزد خدای متعال عزیز هستند؛ اما برخی دیگر خاص می‌شوند زیرا خداوند برای آنها ماموریتی خاص تعریف کرده است.
 
وی افزود: شهید حججی مثل همه جوانان انقلابی این کشور بود اما با شهادت خود توانست گوشه ای از مظلومیت مدافعان حرم را به تصویر بکشد.

این پدر شهید عنوان کرد: شهید حججی به ما نشان داد باید بیشتر با شهدای خود آشنا شویم و از شهدا عقب نمانیم.

وی ادامه داد: همه شهدای ما چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس مظلومانه شهید شدند، اما رهبری فرمودند؛ شهدای مدافع حرم اجر دو شهید را دارند زیرا مدافعان حرم از مردم و کشور خود دور هستند. 

این پدر شهید بیان کرد: شهدای مدافع حرم مورد تهمت قرار می‌گرفتند در صورتی که شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه رفتند. 

وی بیان کرد: اگر شهدا در سوریه و عراق حضور نداشتند، امروز این امنیت و آرامش را نداشتیم و در داخل کشور باید با آنها می‌جنگیدیم. 

پدر شهید حججی اعلام کرد: امروز جوانان ما در جهان مورد افتخار هستند، زیرا با اخلاص جان خود را برای حفظ انقلاب و اسلام فدا می‌کنند، شهادت اتفاقی نیست بلکه انتخابی است زیرا شهادت یک رسالت عظیمی است که خدای متعال آن را به بندگان خاص خود عطا می‌کند.  

وی تصریح کرد: زنده نگاهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه اصلی ماست، ابتدا باید آنها را به درستی بشناسیم و سخنان ما سلیقه ای نباشد و براساس واقعیت آنها را در کتاب و نوشته‌ها به تصویر بکشیم.

این پدر شهید در پایان گفت: خداوند به ما توفیق دهد که ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که با شهادت خود عزت و اقتدار و آبرو را برای ما به ارمغان آوردند.


در این مراسم همچنین مصطفی بهتویی، ابراز کرد: در این عصر راحت طلبی خدا کار ما را راحت کرده و شهدا را همچون ستاره درخشانی برای هدایت ما قرار داده است.
  
وی افزود: خدا شهدا را همچون ستارگانی پرنور در مزار شهدا ما قرار داد، چقدر به این شهدا سر می‌زنیم و به چه میزانی از اهداف آنها درس می‌گیریم و ادامه دهنده راه آنها هستیم؟  

این راوی دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهدایی همچون شهید رجایی، شهید قدرت الله چگینی، شهید رضا حسن پور، شهید جعفر غفاری اصل جزو بزرگانی بودند که هرکدام پیام دین و انقلاب را به ما رساندند چقدر این شهدا را می‌شناسیم؟

این سرباز مدافع حرم گفت: برای زیارت زینبیه باید به مزار مادران شهدا سر بزنیم، مادرانی که هرکدام چندین فرزند خود را در راه انقلاب عطا کردند تا ما امروز امنیت و آسایش داشته باشیم.  

گفتنی است؛ در این مراسم خانواده شهید سربلند «محسن حججی» و با اجرای «فضه سادات حسینی» گوینده اخبار شبکه یک سیما و راوی فصل دوم ملازمان حرم حضور داشتند.

تجمع بزرگ مخاطبان کتاب «یادت باشد» از شهرهای مختلف کشور و اجرای گروه سرود بین‌المللی «انتظار» با محوریت شهدای مدافع حرم استان قزوین به سرپرستی «محمد حسین‌زاده» از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/2002  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان