۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مشکلات را بیان کنید، اما جناحی رفتار نکنید
کد خبر: ۳۳۲۱۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۴ ساعت: ۱۲:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور:

مشکلات را بیان کنید، اما جناحی رفتار نکنید

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: امروز ما در وضعی قرار داریم که هیچ کشوری به اندازه ما دارای تحریم و مشکلات نیست، اما کشورهای دیگر نیز مشکلات دارند که خیلی بزرگتر از وضعیت ماست.

 مشکلات را بیان کنید، اما جناحی رفتار نکنید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مسعود بصیری در نشست "جنگ رسانه‌ها" در ادامه سلسله برنامه‌های "دفاع همچنان باقیست" که با حضور اصحاب رسانه استان در سالن شهید مطهری سپاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جهان با هجمه‌ای از رسانه‌ها روبرو هستیم و جنگ رسانه‌ها رخ داده اما نکته اصلی وضعیت اصلی ما در حوزه خبر است.

وی ادامه داد: حوزه خبر کاملا تخصصی است و با زمین‌گیر شدن متخصصین این عرصه در جنگ رسانه‌هاست که با مشکل روبرو خواهیم بود‌ به همین دلیل دشمن در جنگ رسانه‌ها متخصصین را مورد هدف قرار می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ابراز کرد: امروز دشمن پیش از اینکه مردم عادی را هدف قرار داده باشد ما را مورد هدف قرار می‌دهد؛ چراکه خبرنگاران و رسانه‌ها هستند که افکار جامعه را تئوریزه کرده و تاثیر زیادی در جامعه دارند.

دشمن به دنبال جایگزینی نیروهای انقلابی است

وی اذعان کرد: اولین دشمنی که در مقابل ما ایستاده نفس ماست، در واقع راهی که دشمن برای انتشار ذلالت استفاده می‌کند همان راه انتشار هدایت توسط ماست که رسانه نام دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: کنارکشیدن و بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب و آرمانگرایی نخستین خطری است که ما را تهدید می‌کند و این عامل باعث می‌شود با رخ دادن تنها یک خطا بزرگـنمایی و بسط آن به سایر موارد ایجاد شود.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگر در جبهه انقلاب به بی تفاوتی دچار نمی‌شوند در این مرحله دشمن در راستای اهداف خود جایگزین معرفی کرده و فرد دچار رفتارهای به ظاهر انقلابی در قالب پیگیری اهداف دشمن می‌شود.

بصیری ابراز کرد: تضعیف و ایجاد تزلزل در افکار نیز یکی دیگر از روش‌های دشمن است؛ با این روش‌های دشمن، فرد از دفاع کردن نسبت به افکار و اهداف اولیه خود بازایستاده و در نهایت بی تفاوت خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنگامی که ناامنی روانی ایجاد می‌شود رسانه‌ها در جایگاه نخست قرار دارند، در این راستا جستجوی منابع موجود از زبان‌های اصلی به حل مشکل کمک می‌کند.

خط رسانه ای ایران علیه منافع ما کار می‌کند
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور درباره نقش رسانه‌ها در امنیت روانی تاکید کرد: با جستجوی منابع و رفرنس‌های موجود مشکلات و معضلات سایر کشورها و همچنین مشکلات موجود در ادوار تاریخ حتی در دوران حکومت پیامبر اکرم(ص)و ائمه(ع) نمایان می‌شود و باید بدانیم که این مشکلات فقط مختص ایران نیست.

وی عنوان کرد: باید مقتضیات زمان و اولویت‌های جامعه درنظر گرفته شود و نباید خسته شد؛ چرا که این امر به خسته شدن فعالین منجر خواهد شد.

بصیری اظهار کرد: عامل تبلیغاتی و رسانه‌ای بزرگترین و مهمترین عامل فروپاشی عثمانی بود و در این راستا از عامل مورد پذیرش بیشتر افراد بهره بردند.

وی عنوان کرد: امروز ما در وضعی قرار داریم که هیچ کشوری به اندازه ما دارای تحریم نیست و این موضوع نشان دهنده وجود مشکلات ماست، اما کشورهای دیگر نیز مشکلات دارند که خیلی بزرگتر از وضعیت ماست.

این مقام مسئول ادامه داد: در آمریکا ۵۰درصد مدارس با مشکل گرما و سرما مواجه است و توانایی حل این مشکلات ندارند؛ اما شما در حوزه رسانه ای عکسی نفرت انگیز از حوادث این کشور نمی‌بینید زیرا آنها فکر و ذهن مردم خود را کنترل می‌کنند.

وی افزود: رسانه ایران حادثه پلاسکو را به یک بحران اجتماعی تبدیل می‌کند یعنی خط رسانه ای علیه منافع ما کار می‌کند.

مسئول بسیج رسانه کشور ابراز کرد: رسانه‌های غربی به گونه ای دروغ می‌گویند که ما متوجه عدم صداقت آنها نمی‌شویم، از تجمع کارگران یک شرکت کوچک در ایران می‌گویند اما از تجمعات و اعتراضات گسترده در کشورهای فرانسه و اروپایی سخنی به میان نمی‌آورند.

آرمانخواهی از وظایف اصلی رسانه است
وی عنوان کرد: در ۹۰ درصد خطاها و وجود مشکلات، ایران اسلامی از همه کشورها شرایط بهتری دارند، ۲۵ درصد جوانان فرانسوی و ۴۰ درصد جامعه اسپانیا بیکارند، مردم فرانسه به علت گرانی سوخت توانایی خرید بنزین ندارند، اما این موارد بازگو نمی‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ جامعه و سرنوشت فروریختن امریکا باید ارزشمند و مهم باشد، گفت: عدالت در ایران کامل نیست، زیرا تمام دنیا در مقابل ما ایستاده است و اجازه اجرای آن را در کشور نمی‌دهد، اما اجرای عدالت در ایران با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: در عین داشتن حریت، اگر امام خود را یاری نکنیم دچار مشکلات خواهیم شد، آرمانخواهی از وظایف اصلی رسانه است.

بصیری اذعان کرد: ما مثل جراح متخصصی هستیم که باید سر یک دمل چرکین را به شکلی باز کنیم که به همه جا سرایت نکند، ما تناسب را در بیان اخبار خوب و مشکلات رعایت نکردیم و کمک کننده کاهش امید در جامعه شدیم.

وی در پایان گفت: مشکلات را بیان کنید اما حزبی و جناحی رفتار نکنید و امیدها را افزایش دهید، کار رسانه ای ظرافت زیادی دارد و نباید مشکلات را صفر و صدی ببینیم.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان