۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۰ اکیپ راهداری آماده خدمت‌رسانی در زمستان است
کد خبر: ۳۳۲۱۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۳ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین:

۳۰ اکیپ راهداری آماده خدمت‌رسانی در زمستان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: با بسیج همه امکانات و تجهیز راهدارخانه‌ها آماده خدمت رسانی در طرح زمستانی در راههای مواصلاتی استان قزوین هستیم.

۳۰ اکیپ راهداری آماده خدمت‌رسانی در زمستان است
افشین پیرنون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین  اظهار کرد: از آغاز سال جاری عملیات تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهداری این اداره کل در دستور کار قرارگرفت.


مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قزوین افزود: با فعالیت بیش از ۳۰۰نفر از پرسنل راهداری در عملیات راهداری زمستانی آماده خدمت رسانی به صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان هستیم. 

وی ادامه داد: با خرید ۸ دستگاه کامیون ولو FMX مجهز به نمک پاش مکانیزه، ۱۰ دستگاه تویوتا هایلوکس و ۴ دستگاه گریدر و همچنین با استفاده از ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۲۶ راهدارخانه استان مستقر شده و در قالب ۳۰اکیپ، عملیات راهداری زمستانی را انجام می‌دهند.

این مسئول افزود: یکی از وظایف مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین نگهداری، ایمن سازی و بازنگهداشتن ۶۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان است که در این راستا تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه پلیس راه وظایف جاری، اضطراری و دوره ای خود را بخوبی انجام دهیم.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین با ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتربزرگراه و بطور متوسط ۲۰ میلیون تردد ماهانه در محورهای مواصلاتی این استان را در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

پیرنون یادآورشد: خوشبختانه هم افزایی خوبی بین پلیس راه استان و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین است که امیدواریم با همکاری مناسب دستگاه‌های خدمات رسان قوت قلبی برای مسافران در تردد ایمن در جاده‌های استان باشد.

وی ابراز کرد: استفاده از تکنولوژی روز در جاده‌های استان موجب شده تا بستر بسیار خوبی در ایمنی جاده‌های استان مهیا شود و سفرهای راحتی محقق شود و در این راستا اقدامات موثری برای یک مسافرت هوشمند آماده شده است.

پیرنون اضافه کرد: شهروندان عزیز می‌توانند با استفاده از نرم افزار برخط www.۱۴۱.ir تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری در سراسرکشور را مشاهده و یا از طریق تلفن گویای ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها را دریافت و سفر خود را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: با احداث و مرمت و بهسازی راهدارخانه‌های استان، و نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به بهترین شکل ممکن تلاش شده تا رضایت شهروندان و مسافران جلب شود.

این مسئول ضمن انتقاد از وضعیت رانندگی در فصل زمستان گفت: متاسفانه در نوع رانندگی در فصل زمستان و تابستان نیازمند آموزش‌های تخصصی به مردم هستیم زیرا هنوز سرعت برخی رانندگان و نحوه رانندگی آنها در زمستان مانند تابستان است و به همین دلیل شاهد بروز سوانح جاده ای در این فصل هستیم.

وی بیان کرد: اغلب خودروها در زمستان فاقد زنجیر چرخ هستند و هنوز در روش‌های رانندگی برون شهری و درون شهری فرقی قائل نمی‌شوند که این رویکرد باید اصلاح شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: با ایجاد بسترهای لازم و ارتقاء سطح خدمات رضایتمندی هموطنان نیز فراهم شود و به منظور تضمین سلامت سفرهای زمستانی برای هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با اداره راهداری همکاری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان