۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اسلام و ایران هراس ندارند، از خائنان و ابرقدرتها بترسید/شرم است کسی بنام اسلام، مسلمانان یمن را بمباران کند/شرایط امروز منطقه مورد انتظار جامعه اسلامی نیست
کد خبر: ۳۳۲۱۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۳ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

روحانی در در کنفرانس وحدت اسلامی:

اسلام و ایران هراس ندارند، از خائنان و ابرقدرتها بترسید/شرم است کسی بنام اسلام، مسلمانان یمن را بمباران کند/شرایط امروز منطقه مورد انتظار جامعه اسلامی نیست

رئیس‌جمهور گفت: پیامبر بی تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد، درست است که او برای مسلمانان برادری را آورد، اما برای همه جهانیان همزیستی مسالمت آمیز رابه ارمغان آورد.

اسلام و ایران هراس ندارند، از خائنان و ابرقدرتها بترسید/شرم است کسی بنام اسلام، مسلمانان یمن را بمباران کند/شرایط امروز منطقه مورد انتظار جامعه اسلامی نیست
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز (شنبه 3 آذر) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: دین اسلام تنها دین احترام به مسلمانان نیست بلکه دین احترام به همه انسان‌ها و ارزش‌های والای انسانی است و امروز افتخار ما مسلمانان آن است که خلق نیکوی پیامبر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز منطقه ما سخت و ناگوار است، خاطرنشان کرد: از فلسطین، لیبی، سوریه، یمن و حتی شرایط امروز در افغانستان و عراق چیزی نیست که مورد انتظار جامعه اسلامی باشد.

رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: پیامبر بی تردید مسیر نور و هدایت را برای همه جهانیان به ارمغان آورد، درست است که او برای مسلمانان برادری را آورد، اما برای همه جهانیان هم زیستی مسالمت آمیز رابه ارمغان آورد.

رئیس‌‎جمهور تصریح کرد: عزت مسلمانان در جهان و منطقه این است که آزادی که پیامبر برای ما و همه انسان‌ها در نظر گرفته، آن آزادی به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: برخورد امروز ما با غرب و آمریکا بر چیست، سخنش در یک کلمه است، آزادی برای غرب یا برای همه؟ منطق پیامبر و اسلام آزادی انسان‌ها و ملت‌ها و امت اسلامی است، آنچه امروز آمریکا از منطقه می‌خواهد بردگی است و اختلاف ما بر سر بندگی و آزادی است.

روحانی با بیان اینکه این اختلاف یک اختلاف بلند مدت در طول قرن هاست، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌گویند که عظمت و فرمانروایی بر مبنی قدرت است و ما می‌گوییم بر مبنای عدل، انصاف و حقوق است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند که منافع ما باید در همه جا اصل باشد و ملت‌هایی که خلاف منافع آن‌ها حرکت می‌کنند، از آن‌ها دعوت می‌کنند که به راهی که خود ترسیم کردند برگردند و ما می‌گوییم که راه انسان راه خدا و خرد انسان‌ها ترسیم کرده اند و قلدران تاریخ نمی‌توانند مسیر ما و زندگی ما را تعیین کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: سازمان ملل متحد بعد از جنگ جهانی دوم بر منبای قدرت نظامی تشکلی شد و آنکه قدرت نظامی برتری دارد، حرف او حرف نهایی است و حق وتو دارد. یا سوابق هر کس که به سلاح برتر و کشنده‌تر و ویران گرتر دست دارد، او حاکم است و حق وتو دارد، این اساس ترسیم دنیای جدید بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی از آثار شوم جنگ جهانی دوم تشکیل غده سرطانی در این منطقه بود، آن هم غرب می‌گفت ملت‌های منطقه را اطمینان ندارم، حتی برخی دولت‌هایی که دست نشانده آن‌ها بودند اعتماد ندارم، باید یک دولت دست نشانده ما وجود داشته باشد که صد در صد گوش به فرمان ما باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تامین کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها معتقدند که همه چیز در این منطقه بر گرد یک مسئله می‌چرخد و آن حفظ صهیونیست و قدرت ظالمانه آن‌ها در این منطقه است، هر کار هم بکنند آزادند. چرا؟ چون قبل از اینکه کشور مجعولی مثل رژیم صهیونیستی تشکیل شود، حق وتو را در سازمان ملل قرار دادند.

روحانی تصریح کرد: در برابر این نقشه غرب و در راس آن آمریکا ما مسلمان دو راه بیشتر نداریم، یا باید از هویت دینی و اسلامی مان و بیعت با پیامبرانمان دست برداریم و در برابر آمریکا سر تسلیم فرو ببریم که آن معنا که به دین، سعادت و آینده نسل‌های این مرز و بوم برای همیشه خیانت کردیم، خیانت کردیم تا آسوده زندگی کنیم و همه دروازه‌های اسلام را به روی آمریکا گشوده نگاه دهیم و فرش قرمز را برای جنایتکاران تاریخ پهن کنیم یا با آنکه با همه توان دربرابر ظلم و جور بایستیم و درست از قران، اسلام و پیامبرانمان برنداریم.

وی ادامه داد: ما از جمع آن‌هایی که در برابر اسلام دست به دست هم دادند و شمشیر‌های خود را دربرابر اسلام قرار دادند نمی‌ترسیم، بر ایمان و تسلیم ما دربرابر حق افزوده می‌شود، البته در میدان جنگ گاهی پیروزی و گاهی شکست است.

روحانی خاطرنشان کرد: در میدان جنگ و مبارزه گاهی پیروزی با دشمن است، اما نهایت راست‌گوییمان و استواریمان را در مقام عمل در پیشگاه شهادت خداوند به نمایش بگذاریم و پیروزی نهایی از آن ماست.

وی ادامه داد: شرایط امروز تاریخی وظیفه بسیار سختی بر دوش ما گذاشته شده است که اولین مسلئه امید به آینده خواهد بود، ما مسلمانان در نهایت پیروز خواهیم بود، اگر ما پیروزی نهایی را نبینیم فرزندان ما پیروزی نهایی را خواهند دید.

روحانی خاطرنشان کرد: این وعده الهی و خداوند است، آن‌ها نمی‌توانند نور حق را خاموش کنند و دین ما دین حق و پیروزی است.

وی ادامه داد: مگر ملت بزرگ عراق سختی‌ها را پشت سر نگذاشتند و در برابر آمریکا نایستادند، مگر مردم سوریه در برابر تروریست‌ها مقاومت نکردند؟ مگر ملت فلسطین تا امروز در برابر تجاوز اسرائیل ایستادگی نکردند و مگر یمن مقاومت نکردند؟

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مگر ما در جنگ ۸ ساله در برابر قدرت‌های جهان به پیروزی نرسیدیم، مگر کسی از ما دلسوزی کرد و به یاری ما آمد؟ آن روز که مردم سردشت زیر بمباران شیمیایی قرار گرفت آیا نفس دنیا درآمد؟ ما ایستادیم و متحد شدیم و فداکاری کردیم.

وی ادامه داد: وقتی راستگوییمان را در میدان جهاد ثابت کردیم خدا نصرتشان به ما ثابت کرد، امروز اسلام تنهاست و ما باید دست همه را بگیریم، اتکا به بیگانگان از بزرگترین اشتباهات تاریخی است.

روحانی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ میلیارد دلار از آن‌ها اسلحه خریدید تا امنیت شما تامین شود، ولی رئیس جمهور آمریکا چی به شما گفت؟ گفت: شیر این گاو شیرده را می‌دوشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما ملت‌های منطقه را و  مردم مکه و مدینه را برادر خود می‌دانیم، تصریح کرد: نترسید، ایران و اسلام هراسی ندارد، از ابرقدرت‌ها و جانیان بترسید ما برادر شما و در کنار شما هستیم.

وی ادامه داد: امروز برای ما مسلمان راهی جز وحدت و اتحاد و یگانگی وجود ندارد، اگر متحد شویم دربرابر صهیونیست‌ها و آمریکا به پیروزی خواهیم رسید.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با قول صدیق و سخن محکم و استوار جوانان دنیای اسلام را به سمت حق فرا بخوانیم و خدا ما را تنها نمی‌گذارد، اگر ما در راه خدا حرکت کردیم خدا، پیامبر و فرشتگان ما را تنها نمیگذارند و مارا یاری می‌کنند. با شعار وحدت ما به اتحاد نمی‌رسیم و دشمن از شعار ما نمی‌ترسد.

روحانی با بیان اینکه ما در واقعیت و در عمل باید متحد شویم و باید همدیگر را به رسمیت بشناسیم، خاطرنشان کرد: نمی‌شود که شیعه در دل شیعه را به رسمیت بشناسم، اما حنفی و شافعی را به رسمیت نشناسیم، همه باید همدیگر را به رسمیت بشناسیم، نمی‌خواهد ما به دنبال این باشیم که شافعی را شیعه کنیم.

وی ادامه داد: نباید برای ما فرق کند که این شیعه است یا سنی، یک بی گناه هم اگر مسلمان نباشد خونش ریخته شود، ما متاثر و ناراحت می‌شویم، همدیگر را باید به رسمیت بشناسیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باعث شرم است کسی بنام اسلام، مسلمان بکشد و هر روز مردم مسلمان یمن را بمباران کند، تصریح کرد: اگر متحد شویم بی تردید در برابر صهیونیسم و آمریکا پیروز می شویم.
 
روحانی خاطرنشان کرد: رسالت مهم علما، اندیشمندان و دانشگاهیان تقویت وحدت اسلامی با سخن استوار است و اگر در راه خدا باشیم و جوانان را بدرستی به حق دعوت کنیم، خدا و فرشتگانش ما را یاری می کنند.
 
وی ادامه داد: تمام مداهب اسلامی رسمیت دارند؛ وحدت زبانی، شدنی نیست،  وحدت محصول قلب است، نه زبان و همه مذاهب اسلامی باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند، در نتیجه به جای دعوت مذاهب اسلامی به مذهب خود، بروید جهانیان را به اسلام دعوت کنید.
 
روحانی با تاکید بر اینکه مسلمانان ولی یکدیگرند، تصریح کرد: به نام مذهب، جای دین را تنگ نکنید؛ دین سرچشمه و مذهب جویبار است.
 
وی با بیان اینکه بر دو پایه  کلمه التوحید و توحید کلمه استواریم، تصریح کرد:  یک قرآن، یک پیامبر و یک قبله داریم؛ هدف دشمن قرار دادن ما در نقاط اختلاف است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: حد و مرز دین و مذهب را به خوبی بشناسیم، همه چیز توحید است، درست است که ما بر دو کلمه استواریم، کلمه التوحید و توحید الکلمه؛ به معنای آن که ما هیچ معبودی نداریم و در برابر هیچ کس تسلیم نمی‌شویم جز الله، اساس توحید است.

وی ادامه داد: ممکن است اختلاف نظر‌هایی داشته باشیم چرا در مشترکات نمی‌ایستیم؟ حتی اگر ما دشمن نداشتیم و باز هم برادری و حدت وظیفه ما بود و وحدت دنیای اسلامی را وحدت تاکتیکی و مقطعی نگیریم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اتحاد یک امر راهبردی برای ما است و تاکتیک نیست و برای منافع مالی ما نیست و برای این نیست که مردم فلسطین به خانه خودشان برگردند، اتحاد وظیفه ماست و اساس دین ما است.

وی خاطرنشان کرد: اگر راه پیامبر را اسوه قرار دهیم پیروز خواهیم بود، اگر کنار پیامبر (ص) باشیم، قدرت ما بیش از سلاح دشمنان است، آنها فکر می‌کنند که بایک تابلو و تغییر ساختمان می‌توانند قدس شریف را از فلسطینیان و جهان اسلام بگیرند، اشتباه می‌کنند، ما امروز وظیفه وحدت و یگانگی داریم و می‌دانیم وعده خداوند وعده به حق است و ما را پیروز خواهد کرد.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان