۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی قطار قزوین-رشت و کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۳۳۲۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۳ ساعت: ۷:۲۳ ↗ لینک کوتاه

گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار قزوین در هفته‌‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی قطار قزوین-رشت و کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به پیاده‌روی اربعین

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

راه‌اندازی قطار قزوین-رشت و کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به پیاده‌روی اربعین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ گنجینه صبح قزوین ، مجموعه‌ای از اخبار هفته گذشته پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین است که اول هر هفته تقدیم حضور می‌شود.

با کلیک بر روی تیتر اخبار می‌توانید خبر کامل را مطالعه فرمایید:

بسیج یک حرکت جهانی است/ پیامبر(ص) نشان دادند حاکمیت دینی با نمازجمعه معنا پیدا می‌کند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بسیج یک حرکت جهانی است، گفت: امام خمینی (ره) که با فرمان ایشان بسیج شکل گرفت، فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و بسیجیان می باید خود را برای تحقق این کلام امام راحل (ه) آماده کنند.

حمایت 17هزار حامی قزوینی از 1645یتیم/ 264طرح اشتغال‌زایی اجرایی شد
رئیس کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری در استان قزوین 17 هزار و 809 حامی در قالب طرح اکرام ایتام حمایت از هزار و 645 یتیم را بر عهده دارند.


آبان ماهی پرمدال برای ورزش استان/ تیغ مشکلات مالی بر گلوی قهرمانان قزوینی
در آبان ماه، شش ورزشکار استان، 7 نشان آسیایی و جهانی کسب کردند و این موضوع پدیده ای کم نظیر برای ورزش قزوین است؛ بنابراین باید با حمایت‌های لازم این شرایط قوت پیدا کند.


برخی شهرداری‌ها به تعهدات خود در قبال کتابخانه‌ها عمل نمی‌کنند  
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: با توجه به بودجه محدود اداره کل کتابخانه‌ها، قانون تکالیفی برای شهرداری‌ها معین کرده و مقرر شده که شهرداری‌ها در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ مطالعه کمک کنند اما بعضا گلایه‌هایی است که شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.


ایثارگران برای استفاده از طرح ترافیک تهران ثبت‌نام کنند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: جامعه ایثارگران استان قزوین برای استفاده از محدوده طرح ترافیک تهران ثبت‌نام کنند.


برخی‌ها زورشان به من نمی‌رسید برادرانم را می‌زدند/ قوم‌گرایی نکرده‌ام و ناگفته‌هایی دارم که خواهم گفت
مدیرکل سابق آموزش و پرورش گفت: به من زورشان نمی‌رسید، سعی می‌کردند برادرانم را بزنند؛ آن‌هایی را که برای دولت هزینه داشتند و می‌زنند به موقع خود حقیقت‌ها را بازگو می‌کنم.


مديري كه شعارهاي پوپوليستي مي‌دهد، به وظايف ذاتي خود درست عمل كند
نایب رئیس شورای شهر قزوین گفت: دولتخانه صفوی قزوین به عنوان يكي از آثار تاريخي نفيس شهر به بازار روز تبديل شده و وضعيت نامناسبي دارد.


خرید 1609بخاری و آبگرمکن برای مددجویان قزوینی
از محل کمک‌های پیامکی مردم با کد # 028*8877* هزار و 609 دستگاه بخاری و آبگرمکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین خریداری شد.


بروز برخی از کمبودها در بدن افراد گیاهخوار/ کلم‌ها و بادام منبع غنی کلسیم است
مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم گیاهخواری برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند روش مناسبی برای لاغری است، اما باید دقت شود که چه محدودیت‌های در رژیم غذایی ایجاد می‌شود.


صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود
رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای صندوق را اجرا کنیم.


کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به اربعین/ حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی برای زائران هزینه نشد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در اربعین سال جاری بیش از ۶میلیارد تومان هزینه برای خدمت رسانی به زائران اربعین از طرف مردم قزوین اهدا شده است.


یادمان کنگره سه هزار شهید استان قزوین رونمایی شد
یادمان کنگره سه هزار شهید استان قزوین در شهرک صنعتی کاسپین رونمایی شد.


برگزاری جشن‌های انقلاب پاسخ دندان‌شکنی به توطئه دشمنان است
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در این چهل سال با همه کمبودها و وجود مشکلات که دشمنان از طریق حنگ تحمیلی و یا تحریم ایجاد کردند توانسته دستاوردهای بزرگی را نیز داشته باشد.

نمی‌توانند جلوی سفارشات و توصیه‌ها را بگیرند
نمی‌توانند جلوی سفارشات و توصیه‌ها را بگیرندعضو شورای شهر قزوین گفت: نظر این افراد خیلی جاها حتی با قانون هم در تعارض جدی است ولی متأسفانه برخی مدیران ارشد دستگاه‌ها فاقد توانمندی لازم برای جلوگیری و مقابله با سفارشات و توصیه‌های خارج از ضوابط هستند.


محله‌ای در قلب شهر اما دورافتاده!/"هادی آباد" همچنان چشم انتظار روشن‌شدن چراغ بازآفرینی است!
محله هادی آباد یکی از محلاتی است که باوجود واقع بودن در شهر ویژگی‌های حاشیه نشینی و مناطق محروم را دارد، در همین راستا طرح بازآفرینی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان آن در نظر گرفته شده است.


بسیجی واقعی هیچ زمانی دچار انحراف و انزوا نمی‌شود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: صداقت شاخصه ممتاز هر بسیجی است بسیجی با قرآن مانوس است و کسی که ویژگی‌های قرآنی در اخلاق، رفتار، علم و دانش او دیده شود و از ائمه(ع) بیشتر اثر پذیرفته باشد بسیجی تر است.


رسانه‌ها صادقانه پیشرفت‌های ۴۰ساله انقلاب را بیان کنند/ روایت زندگی آیت‌الله شالی در نمایش "فرزند بهشت"
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین با تاکید برلزوم بیان صادقانه پیشرفت‌های 40 ساله انقلاب در رسانه‌ها گفت: امروز وجود مشکلات در کشور قابل اغماض نیست، اما این نگاه که فقط به مشکلات بپردازیم از انصاف به دور است چراکه دستاوردهای انقلاب بسیار پررنگ است.


تجمع بزرگ بسیجیان در استان قزوین برگزار می‌شود
فرمانده سپاه امام حسن(ع) قزوین گفت: تجمع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه با سخنرانی سردار اثباتی از ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس اداره عملیات روانی برگزار خواهد شد.


سرپرست فرمانداری قزوین معرفی شد/ استان قزوین پاتوق مدیران غیربومی!
عبدالمحمد زاهدی با صدور حکمی محمد شفیعی را به سمت سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین منصوب کرد.


سقوط از برج 9 طبقه مرگ جوان قزوینی را رقم زد
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: جوانی 30 ساله حین جوشکاری در طبقه هفتم برج 9 طبقه از روی داربست به پائین سقوط و در دم فوت کرده است.


انسداد چاه‌های غیرمجاز با جدیت ادامه دارد/ هیچ توصیه‌ای را نمی‌پذیریم
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بستن چاه‌های غیرمجاز در استان با قاطعیت ادامه دارد و توصیه هیچ شخصیتی حتی نمایندگان مجلس و شورای تامین را هم برای تسامح نمی‌پذیریم.


بخش‌های اصلاح‌شده CFT مجددا رأی‌گیری می‌شود/ ایرادات شورای نگهبان را رفع می‌کنیم
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: پس از بررسی ایرادات ارائه شده از سوی شورای نگهبان درباره cft و انجام اصلاحات، فقط نسبت به بخش‌های اصلاح شده رای گیری مجدد صورت خواهد گرفت.


7هزار جلد کتاب بین کانون‌های مساجد قزوین توزیع می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اجرای طرح «حال خوش خواندن» از توزیع 7 هزار جلد کتاب در قالب این طرح در بین کانون‌های مساجد این استان خبر داد.


فجایع بشری در یمن تاسف‌بار است/ مجامع بین‌المللی به کشتار یمن رسیدگی کنند
بانوی ملی‌پوش قزوینی گفت: من به عنوان یک ورزشکار از مردم یمن حمایت می‌کنم و این مسئله هم باید در مجامع بین‌المللی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.


طرح هزارپزشک در هزار مسجد اجرایی می‌شود/ ساخت مدرسه توسط پزشکان قزوینی در کرمانشاه
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: طرح هزار پزشک در هزار مسجد همزمان در سطح کشور در استان اجرایی می‌شود و در این طرح ارائه ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌گیرد.


کشف 25هزار ليتر نفت کوره خارج از شبکه توزیع
25هزار ليتر نفت کوره خارج از شبکه توزیع در بوئین زهرا کشف شد.


رقابت فعالان فضای مجازی بسیج در رویدادی 48ساعته برگزار می‌شود
نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج به همراه رویداد 48 ساعته فناوری اطلاعات، نمایشگاه محصولات دیجیتال و همایش علمی فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود.


بیش از 150عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود
فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: بیش از 150 عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح شهرستان البرز برگزار خواهد شد، این برنامه‌ها در چارچوب برنامه فرهنگی و رزمی، خدماتی، دفاعی امنیتی و سیاسی است.


موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در قزوین دیده نشد
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: نتیجه آخرین آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های اخذ شده از واحد مشکوک به آنفلوانزا منفی بود.


جانبازان استان قزوین حائز رتبه برتر شدند
در مسابقات وزنه‌برداری جانبازان کشور، جانبازان استان قزوین حائز رتبه برتر شدند.


شهر بیدستان براساس مستندات موجود وقف است/ مخالفان مدارک ارائه دهند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امروز همه مدارک و مستندات و دلایل و احکام دلالت بر این دارد که بیدستان وقف است.


عامل تخریب اراضی خرمن سوخته دستگیر شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: متخلف آلوده کننده اراضی خرمن سوخته که با تخلیه پساب های آلوده باعث تخریب محیط زیست شده بود دستگیر شد.


قاچاقچی سیگار به یک میلیاردریال جریمه محکوم شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: قاچاقچی سیگار در قزوین به پرداخت یک میلیاردو ۳۹۰میلیون ریال جریمه محکوم شد.


۲۶۰مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی/ ۱۹درصد مدارس باید مقاوم‌سازی شود
مدیرکل نوسازی استان قزوین گفت: در استان قزوین 1704 فضای آموزشی وجود دارد که از این تعداد 1118 مدرسه دارای استحکام و 326 فضای آموزشی نیاز به مقاوم سازی و 260 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است.


یادواره بزرگ شهید مدافع حرم "ذکریا شیری" برگزار می‌شود
فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: یادواره شهید ذکریا شیری یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است که روز جمعه در تاریخ ۲آذرماه با سخنرانی آیت‌الله‌ صدیقی برگزار می‌شود.


نمایشگاه خانه مدرن در قزوین برگزار می‌شود
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از برگزاری نمایشگاه خانه مدرن از ۴ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین خبر داد.


14میلیاردتومان اعتبار برای منابع طبیعی قزوین اختصاص یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با عنایات رهبری اعتبارات ویژه‌ای از صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل‌ها اختصاص‌یافته است که از این اعتبارات 14 میلیارد تومان سهم استان قزوین است.


ذخیره‌سازی 800مورد سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف در قزوین
مدیر بانک خون‌ بندناف جهاد دانشگاهی قزوین گفت: تاکنون بیش از 800 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان قزوین انجام‌شده است.


برداشت سالانه 14میلیاردتومان شن و ماسه از معدن کبریت‌میان
شهردار الوند گفت: پیگیری‌های مختلف از استانداری، شورای معاونین و شورای معدن در منطقه کبریت میان معدنی به شهرداری الوند تعلق گرفته که سالانه می‌توان چهارده میلیارد تومان از این معدن برداشت کرد.


اهدای 27 هزار نسخه کتاب با اجرای طرح گلریزان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با حمایت و تدبیر استاندار قزوین طرح گلریزان کتاب در راستای حبس زدایی کتاب اجرا و از این طریق 27 هزار نسخه کتاب جذب کتابخانه‌های استان شد.


سالانه 950 تن عسل در زنبورستان‌ها قزوین تولید می‌شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه 951 تن عسل در زنبورستان‌های استان تولید می‌شود.


1800میلیاردتومان برای راه‌اندازی قطار قزوین-رشت هزینه شد
نوبخت در قزوین گفت: برای بخش قزوین به رشت حدود 1800میلیارد تومان هزینه شده که بخش عمده آن به میزان 1300 میلیارد تومان در همین چند سال گذشته و در دولت یازده و دوازده تامین شد.


63درصد از مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات سریع و توأم با موازین شرعی پرونده مددجویان خانم در اختیار بانوان مددکار است که در قالب "مرکز مددکاری فرهنگی اسلامی بانوان" اجرا می‌شود.


توقیف محموله پستی شکلات با طعم تریاک در قزوین
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان قزوین از کشف ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در قالب بسته های شکلات در قزوین خبرداد.


راه‌آهن قزوین -رشت سالانه به 2.5 میلیون مسافر خدمات می‌دهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: خط آهن مسیر قزوین - رشت پس از بهره برداری سالانه حدود 2.5 میلیون مسافر را جابه جا نموده و به آنها خدمات می‌دهد.


بخش درمان ناباروری دربیمارستان ولایت راه‌اندازی می‌شود/ باکاهش سن ابتلا به سرطان سینه مواجه‌ایم
کارشناس ارشد مامایی گفت: متاسفانه سن ابتلا به سرطان سینه کاهش یافته و فقط زنان بالای ۵۰ سال را تهدید نمی‌کند، لذا همه بانوان باید با انجام معاینه از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.


ایده پرندگان زینتی 16نفر را شاغل کرد/ بازار فروش ما به تهران و تبریز رسیده است
فعال حوزه پرندگان زینتی گفت: ایده فعالیت در زمینه پرورش و فروش پرندگان زینتی با سرمایه اندک از شهریورماه سال جاری برای 6نفر به طور مستقیم و بیش از 10نفر به طورغیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان