۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۸۰۰میلیاردتومان برای راه‌اندازی قطار قزوین-رشت هزینه شد
کد خبر: ۳۳۲۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

نوبخت در قزوین:

۱۸۰۰میلیاردتومان برای راه‌اندازی قطار قزوین-رشت هزینه شد

نوبخت در قزوین گفت: برای بخش قزوین به رشت حدود ۱۸۰۰میلیارد تومان هزینه شده که بخش عمده آن به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان در همین چند سال گذشته و در دولت یازده و دوازده تامین شد.

۱۸۰۰میلیاردتومان برای راه‌اندازی قطار قزوین-رشت هزینه شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمدباقر نوبخت صبح امروز(پنج شنبه) در عبور آزمایشی و افتتاح اولیه طرح بزرگ ملی قطارقزوین به رشت که در ایستگاه راه آهن قزوین با حضور مسئولان استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد یک رخداد هستیم و قطعات منفصلی در کشور وجود دارد که اتصال آن‌ها شبکه سراسری ریلی را کامل می‌کند.

وی افزود: این پروژه از این جهت که می‌تواند ارتباط شمال و جنوب را کامل کند و شهرهای شمالی ما هم می‌توانند از این مسیر به آب‌های گرم خلیج فارس دست یابند پروژه بسیار مهمی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: این پروژه که امروز برای افتتاح آزمایشی حاضر شدیم قسمتی از طرح بزرگ قزوین تا آستارا است و اکنون با زحمات زیادی ۱۶۵ کیلومتر از بخش قزوین به رشت آماده شده است.

نوبخت بیان کرد: رئیس جمهور که عنایت خاصی به این پروژه داشت و همیشه هم بنده را تاکید می‌کرد در کنار شبکه سراسری ریلی در بحث بودجه‌ای توجه خاصی به بخش قزوین تا آستارا داشته باشیم.

وی ابراز کرد: خوشبختانه این امر امروز محقق شد و ما به طور آزمایشی از قزوین به رشت خواهیم رفت و همه این ۱۶۵ کیلومتر به جز ۴۰کیلومتر، در طی دولت یازدهم و تا به امروز انجام شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: این امکان برای صرفه‌جویی اقتصادی برای بار وجود دارد که پیش بینی کردیم مسافرین از تهران ماشین‌هایشان را در بخش ویژه‌ای از قطار بگذارند و به رشت بروند و برای کاهش فشار به جاده قزوین-رشت که متاسفانه در حد فاصل منجیل به رودبار همیشه با فشار و ترافیک مواجه هستیم کمک خواهد کرد.

نوبخت عنوان کرد: در رشت هم برای ماشین‌هایی که در منطقه آزاد وجود دارد و در سرار گیلان می‌توانند تردد کنند برنامه‌ریزی شده تا خانواده‌ها و توریست‌ها دیگر وسیله نقلیه با خود نیاورند و از همین ماشین‌ها استفاده کنند.

وی ابراز کرد: قطارهای vipدر این مسیر در نظر گرفته شده است که جنبه توریسمی را در قزوین و گیلان تقویت می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: برای بخش قزوین به رشت حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخش عمده آن به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان در همین چند سال گذشته و در دولت یازده و دوازده تامین شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم که سفر استانی آقای رئیس جمهور به گونه‌ای تنظیم شود که در اولین زمان ما بتوانیم این پروژه را که از نظر کاری تکمیل است به طور رسمی افتتاح کنیم.

نوبخت بیان کرد: کار فنی و ساختمانی قطار قزوین به رشت تا دوماه آینده به طور کامل تمام می‌شود و فقط جنبه محیا کردن زمینه اجتماعی آن وجود دارد.

وی افزود: مسیر رشت تا به انزلی هم در حال انجام است که در این سفر آن قسمت را هم بازدید خواهم کرد که بتوانم گزارشی برای رئیس جمهور تهیه کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سفری که رئیس جمهور به گیلان خواهند داشت امیدواریم بتوانیم آن قطعه رشت به آستارا را هم به طور رسمی کار زیرساختی و ساختمانی را آغاز کنیم که برای آن حدود ۷هزار میلیارد تومان با اعتباراتی که الان است نیاز داریم که تامین شده است.

نوبخت با اشاره به مترو قزوین گفت: چون در سفری که ماه گذشته به قزوین داشتم از پروژه‌های این استان بازدید کردم آنچه که از سوی سازمان برنامه و بودجه و دولت باید به شهرداری کمک شود به طور کامل خواهیم پرداخت.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم ابراز کرد: ضمن اینکه همه بخش‌های اقتصادی در خصوص یک ثبات اقتصادی تلاش خواهند کرد که قدرت پول ملی را حفظ کنند در تلاش هستیم ظرف چندماه آینده به صورت کمک‌های جبرانی منابعی را چه به صورت کالا و چه نقدی بین مردم توزیع کنیم و یک بخش هم برای کارکنان دولت است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در بودجه سال ۱۳۹۸ رقم قابل توجهی افزایش منظور شده که من فعلا عدد نمی‌گویم چون از سوی سازمان برنامه و بودجه در پیش‌نویس لایحه به دولت تقدیم شد الان در دولت مورد بررسی است که تا ۱۵ آذر تلاش می‌کنیم که آن را کامل کنیم وعدد نهایی را اعلام خواهم کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان