۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ذخیره‌سازی ۸۰۰مورد سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف در قزوین
کد خبر: ۳۳۲۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳۰ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر بانک خون‌ بندناف جهاد دانشگاهی استان اعلام کرد:

ذخیره‌سازی ۸۰۰مورد سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف در قزوین

مدیر بانک خون‌ بندناف جهاد دانشگاهی قزوین گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان قزوین انجام‌شده است.

ذخیره‌سازی ۸۰۰مورد سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه دولتخواه ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: بانک خون ‌بندناف رویان از سال 84 در کشور و نمایندگی آن در استان قزوین از سال 92 آغاز به کارکرد.

وی افزود: از ابتدای ماه نهم بارداری خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز برای مشاوره پزشکی اقدام کنند تا برای ذخیره سازی خون بندناف مباحث مدنظر بیان شود. 

مدیر بانک خون‌ بندناف جهاد دانشگاهی قزوین اذعان کرد: سلول‌های بنیادی بعد از زایمان در بیمارستان در شرایط کاملاً استریل توسط کارشناسان خون‌گیر جمع‌آوری و نمونه به تهران منتقل می‌شود تا در آنجا سلول‌های بنیادی از سایر سلول‌ها جداشده و آزمایش‌ها مختلف بر روی آن صورت بگیرد.

همه نمونه‌های ما تحت بیمه حوادث قرار دارد
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 800 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان قزوین انجام‌شده و قزوین تنها استانی است که پس از استان البرز توانسته‌ کمتر ۴ساعت سلول‌های بنیادی را به تهران ارسال کند و گاها این موضوع طی 2 ساعت انجام می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد: هزینه ذخیره‌سازی سلول‌های خون ‌بندناف 3 میلیون و 200 هزار تومان و شارژ سالیانه 140 هزار تومان است که مجموعه رویان در صورت نیاز همراهی لازم را با خانواده‌ها دارد ازاین‌رو امکان پرداخت هزینه‌ها به‌صورت اقساط وجود دارد همچنین می‌توانیم افراد را برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی کنیم.

وی بیان کرد: کارشناسان خون‌گیر بانک خون ‌بندناف رویان نمایندگی قزوین آماده‌اند طی 24 ساعت شبانه‌روز و هر زمان که مادر برای زایمان در بیمارستان حاضر شد، در بیمارستان حضور پیداکرده و اقدام به خون‌گیری و ذخیره‌سازی کنند.

دولتخواه اذعان کرد: همه نمونه‌های ما تحت بیمه حوادث قرار دارد اگر به هر دلیلی این نمونه خون قابل استفاده نباشد تا ۵۰میلیون تومان بیمه برای حمایت از اینکه سلول جایگزینی یافت شود در وجه خانواده پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: خانواده‌ها می‌توانند با بهره از این فرصت و مراجعه به مرکز خون‌ بندناف قزوین واقع در ابتدای خیابان فردوسی، سلامتی فرزندانشان را پس‌انداز کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان