۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین یادواره بزرگ شهید مدافع حرم "ذکریا شیری" برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۳۰ ساعت: ۱۲:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

یادواره بزرگ شهید مدافع حرم "ذکریا شیری" برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: یادواره شهید ذکریا شیری یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است که روز جمعه در تاریخ ۲آذرماه با سخنرانی آیت‌الله‌ صدیقی برگزار می‌شود.

یادواره بزرگ شهید مدافع حرم "ذکریا شیری" برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ سرهنگ مهدی صادق‌پور در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام سجاد(ع) اظهار کرد: امسال سی و هشتمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج به دستور امام راحل است.

وی با بیان اینکه نقش بی‌بدیل بسیج در عرصه‌های مختلف برای کسی پوشیده نیست؛ افزود: ۱۱ ماه پیش از شروع جنگ تحمیلی به دستور امام راحل سازمان بسیج تشکیل شد و ۴ ماه بعد از اتمام جنگ نیز به دستور ایشان بسیج دانشجویی و طلاب تشکیل شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین تصریح کرد: با تیزبینی و آینده‌نگری امام راحل با توجه به اهمیت بحث فرهنگی و در راستای رفع شبهات اعتقادی در بین مردم و مقابله با جنگ نرم، بسیج دانشجویی و طلاب در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه پایه‌گذاری شد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که توسط مقام معظم رهبری مشخص شد؛ این بود که عملکرد بسیج فقط منحصر به بعد جنگ نظامی و جنگ سخت نیست بلکه رویکرد فعالیت بسیج در همه عرصه‌هاست از جمله در مباحث فرهنگی، موضوعات اقتصادی و سازندگی نقش‌های متفاوت با کارکردهای مختلفی برای بسیج مشخص شد.

صادق‌پور بیان کرد: برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری با شعار محوری «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان قزوین برگزار می‌شود
وی ادامه داد: «نقش مقاومت در اقتدار ایران»، «تبیین نقش ایستادگی و مقاومت در روند شکل‌گیری انقلاب و استمرار آن»، «نقش مهم جوانان در انقلاب»، «نقش مقاومت و ایثار در یمن» و «بحث اعتلای بسیج» از جمله محورهای مهم در عناوین برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به اجرای ۱۹۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج تصریح کرد: افتتاح صندوق قرض‌الحسنه بسیج، عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، اعزام تیم پزشکی رایگان، نشست روشنگری با موضوع تحولات یمن، کارگاه آسیب‌های فضای مجازی، یادواره‌های شهدا و نشست‌های بصیرتی و برگزاری مراسم جشن از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: محوری‌ترین برنامه هفته بسیج «گردهمایی بزرگ بسیجیان شهرستان قزوین» است که ۵ آذر ماه با حضور بیش از دوهزار بسیجی سازماندهی شده در سالن بحران اقبالیه با سخنرانی سردار محمد شاهرخی برگزار می‌شود.

صادق‌پور بیان کرد: یادواره شهید ذکریا شیری یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج است که روز جمعه در تاریخ ۲آذرماه با سخنرانی آیت‌الله‌ صدیقی در مسجد امام رضا(ع) اقبالیه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: اجرای طرح جوادالائمه، اعزام گروه‌های جهادی در ماه‌های مرداد و شهریور در رزمایش خدمت، اعزام ۳۰ گروه جهادی در قالب فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی، اجرای طرح‌های آبرسانی و اجرای طرح همگام با کشاورز از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان