۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عراقچی درباره کدام توافق صحبت می‌کند؟
کد خبر: ۳۳۲۰۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۹ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

شلختگی در مواضع دیپلمات‌ها؛

عراقچی درباره کدام توافق صحبت می‌کند؟

چرا دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و کسانی که مدعی فن مذاکره و فن سخن هستند، اینگونه سخن بر زبان جاری می‌کنند؟ چرا این همه شلختگی در ادبیات بعضی از دیپلمات‌های وزارت خارجه مشاهده می‌شود؟

عراقچی درباره کدام توافق صحبت می‌کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،"سید عباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در همایش تحولات منطقه و نظام بین الملل درباره بدعهدی اروپا در برجام گفت: "اروپا نباید فراموش کند برجام قبل از این که توافقی اقتصادی باشد توافقی امنیتی است و با امنیت اروپا سروکار دارد.

اگر اروپا فکر می‌کند غرب آسیا بدون برجام منطقه‌ای امن‌تر است می‌تواند امتحان کند. منطقه ما کلکسیونی از مشکلات، تنش و درگیری است و در این شرایط باید دید آیا اضافه شدن بحران هسته‌ای به امنیت منطقه کمک می‌کند؟ آیا اروپا تحمل موج جدید مهاجرت و تروریسم را به کشورهای خود دارند؟ اروپا این‌ها را باید در نظر داشته باشد "[۱] .

درباره اظهارات فوق مواردی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

۱- امنیتی بودن برجام دقیقاً چه معنایی دارد و در برجام چگونه امنیت اروپا تضمین شده است؟ در کدام بند از برجام ما تعهد به امنیت اروپا داده‌ایم؟

۲- قبل از برجام، امنیت اروپا چگونه تهدید می‌شده است و بعد از برجام چه اتفاقی افتاده است که اروپا در امنیت به سر می‌برد؟

۳- چرا با وجود اجرای برجام در دو سه سال گذشته، اروپا متحمل حملات تروریستی شده است و برجام نتوانسته است امنیت اروپا را تضمین کند؟

۴-  قبل از برجام منطقه غرب آسیا چگونه مکانی بوده است که با برجام تبدیل به بهشت شده است؟

۵- مگر در متن برجام ایران متعهد به تامین امنیت منطقه شده است که با عدم اجرای برجام، از این تعهد شانه خالی کند؟

۶- با این اظهارات آقای عراقچی مشخص می‌شود که عامل اصلی ناامنی در منطقه جمهوری اسلامی و مردم ایران زمین هستند و برجام توانسته است این ملت را کنترل کند.

۷- بر اساس اظهارات عباس آقای عراقچی، آمریکا به هیچ وجه عامل نا امنی در منطقه نبوده است بلکه این ایران است که باعث هرج و مرج، گسترش تروریسم در منطقه بوده است.

۸- و آخر اینکه بواسطه شکست برجام، صدور تروریسم از منطقه غرب آسیا که ایران عامل آن است، به سمت اروپا شروع می‌شود...

۹- منطور آقای عراقچی از شروع بحران هسته‌ای در منطقه دقیقاً چیست؟ آیا قرار است در منطقه بر سر رسیدن به تسلیحات اتمی رقابتی صورت بگیرد یا جمهوری اسلامی بعد از شکست برجام، به دنبال موضوع خاصی در برنامه هسته‌ای می‌رود؟

موارد فوق تنها گوشه‌ای از ابهامات و سوالات منطقی‌ای است که از اظهارات دیپلمات جمهوری اسلامی استخراج می‌شود، به واقع چرا دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و کسانی که مدعی فن مذاکره و فن سخن هستند، اینگونه اظهاراتی را بر زبان جاری می‌کنند؟ چرا این همه شلختگی در ادبیات بعضی از دیپلمات‌های وزارت خارجه مشاهده می‌شود؟

چندی پیش نیز، محمدجواد ظریف، رئیس آقای عراقچی، بدون در نظرگرفتن جایگاه حقوقی خود و وزن اظهاراتش، اعلام کرد در جمهوری اسلامی افراد یا نهادهایی وجود دانرد که اقدام به پولشویی های گسترده می کنند، وقتی از وی سؤال می کنند منظور شما چه نهاد یا اشخاصی هستند و چه اسنادی برای این اظهارت خود دارید، فقط لبخند می زند...



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان