۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مجموعه خاطرات شهید "حسن حسین‌پور" منتشر شد
کد خبر: ۳۳۲۰۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

توسط انتشارات شهدای نیروی زمینی سپاه؛

مجموعه خاطرات شهید "حسن حسین‌پور" منتشر شد

کتاب زندگی‌نامه و مجموعه خاطرات شهید حسن حسین‌پور، توسط انتشارات شهدای نیروی زمینی سپاه منتشر شد.

مجموعه خاطرات شهید "حسن حسین‌پور" منتشر شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ کتاب «راه ستاره‌ها 3»، زندگی‌نامه و مجموعه خاطرات شهید حسن حسین‌پور به تیراژ 5 هزار جلد و با نگارش و بازنویسی سید محمود امینی منتشر شد.

کتاب یاد شده نخستین بار در سال 96، توسط انتشارات شهدای نیروی زمینی سپاه منتشر شده و دارای خاطرات خواندنی از زبان پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، همرزم، همکار و دوست شهید همراه با عکس و وصیت‌نامه در یکصد و 43 صفحه است.

در یکی از خاطرات این کتاب آمده است: حسن خیلی مقید بود که نماز صبحش را اول وقت بخواند. بعد از آن هم مشغول کارهایش می‌شد و نمی‌خوابید. همیشه می‌گفت: «هوشیار باشید که روزی انسان‌ها در صبح تقسیم می‌شود! سوره واقعه را تلاوت کنید که این توصیه‌ای از امام علی(ع) است».

بعد از اقامه نماز صبح تا فجر کامل بیدار می‌ماند و شروع به اقامه نماز نافله و قرائت سوره‌های واقعه و یاسین می‌کرد و علاوه بر این اعمال، زیارت عاشورایش هم ترک نمی‌شد.

گفتنی است؛ شهید حسن حسین‌پور، بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ در قزوین به دنیا آمد، تحصیلاتش را تا پایان مقطع متوسطه ادامه داد و در تاریخ پانزدهم فروردین ماه ۱۳۸۹ ازدواج کرد.

این شهید بزرگوار تکاور و پاسدار سپاه بود، توسط سپاه صابرین تهران به عنوان فرمانده دسته در شمال غرب (سردشت) حضور یافت، چهاردهم شهریور ماه سال ۱۳۹۰ و در حین درگیری با گروهک ضد انقلاب پژاک بر اثر اصابت گلوله‌ی مستقیم و جراحات وارده شهید شد و مزار او در گلزار شهدای قزوین است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان