۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برداشت زیتون روغنی از ۶۵۰۰هکتار از باغات قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۳۲۰۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول زیتون استان:

برداشت زیتون روغنی از ۶۵۰۰هکتار از باغات قزوین آغاز شد

کارشناس مسئول زیتون استان گفت: سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار است که از این میزان شش هزار و ۵۰۰ هکتار بارور است.

برداشت زیتون روغنی از ۶۵۰۰هکتار از باغات قزوین آغاز شد
مجید حدادیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات برداشت دانه روغنی زیتون از سطح شش هزار و 500 هکتار از باغات بارور منطقه طارم سفلی از توابع این استان آغاز شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات زیتون استان 9 هزار و 300 هکتار است که از این میزان شش هزار و 500 هکتار بارور است.

این مسئول بیان کرد: در سال جاری 21 هزار و 500 تن دانه زیتون در استان تولید می‌شود که 55 الی 60 درصد بصورت برداشت سبز یا کنسروی و 40 الی 45 درصد به صورت برداشت روغنی بوده که جهت استحصال روغن به کارخانه‌های فرآوری و روغن کشی حمل می‌شود.

کارشناس مسئول زیتون استان قزوین پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون 9 هزار تن دانه روغنی برداشت شود که با احتساب 18 تا 20 درصد ضریب تبدیل به روغن حدود 1700 تا 1800 تن روغن زیتون تولید شود.

به گفته‌ی وی؛ هم اکنون 8 واحد روغن کشی زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که محصول زیتون باغداران را بصورت دستمزدی روغن کشی و خریداری می‌کنند.

این مسئول گفت: محصول برداشت شده زیتون جهت استحصال روغن باید در شرایط مطلوب بارگیری و حمل شود تا روغن استحصالی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

حدادیان به باغداران زیتونکار توصیه کرد: زیتون‌ها را در داخل سبدهای مخصوص جمع آوری و در حداقل زمان ممکن؛ مراحل روغن کشی را انجام دهند.

وی ابراز کرد: روغن زیتون بکر و طبیعی با کیفیت ممتاز حاصل دانه زیتونی است که در بهترین زمان برداشت شده و در شرایط مناسب بارگیری، حمل و توسط واحدهای فرآوری روغن کشی شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان