۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ولایت امام زمان(عج) تجلی ولایت خدا است
کد خبر: ۳۳۲۰۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۷ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ولایت امام زمان(عج) تجلی ولایت خدا است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسجد ولایت قزوین گفت: پیامبر(ص) در غدیر ولایت امیرالمؤمنین(ع) و سلسله امامت را با نام آن بزرگواران معرفی کرده‌اند.

ولایت امام زمان(عج) تجلی ولایت خدا است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(یکشنبه) در برنامه‌ای که به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) در مسجد ولایت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام زمان (عج) و ائمه اطهار (ع) سلسله متصل به هم هستند و خداوند تمام عرصه زمین و طول تاریخ را اینگونه نشان داده و فرموده «خداوند ولی كسانى است كه ايمان آورده‌‌اند و آنان را از تاريكي‌ها به سوى روشنايى به در مى‌‏برد» که این یک جبهه و جریان است.

وی تصریح کرد: در مقابل فرموده «كسانى كه كفر ورزيده‏‌اند سرورانشان طاغوت هستند كه آنان را از روشنايى به سوى تاريكي‌ها به در مى‌‏برند». این آیه شریفه نشان می‌دهد که در عالم همواره جنگ بین نور و ظلمت است و در این جنگ اراده خدا بر این است که نور به پیروزی برسد و شیطان و مسکتبران می‌خواهند ظلمت به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: عبادت، ولایت، صداقت، رحم، مروت، امنیت و آسایش انسان ها نور است اما برخی در دنیا با ولایت، عبادت و هر آنچه که نور است در ستیز هستند و مردم را در نا امنی، ترس و وحشت قرار می‌دهند و اینها مربوط به دوره خاصی نیست.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن وقتی راجع به خود صحبت کرده از «ولی» استفاده می‌کند اما وقتی راجع به کفار صحبت شده از «اولیا» استفاده می‌کند که جمع ولی است؛ یعنی اگر با خدا باشید یک ولی دارید و ولایت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در طول ولایت خدا قرار دارد و تجلی ولایت خدا است.

وی ادامه داد: آنهایی که تلاش می‌کنند تا مردم را به سمت تاریکی‌ها و ظلمت‌ها بکشانند، اراده کرده‌اند تا نور خدا را با امکاناتی که در اختیار دارند خاموش کنند و امروز می‌بینیم رسانه‌های استکباری همین هدف را دنبال می‌کنند اما خداوند نیز اراده کرده است که نورش عالم را فرا بگیرد.

عابدینی ابراز داشت: خدا می‌گوید ما اراده کرده‌ایم تا بر مستضعفین منت گذاشته و اراده و اختیار زمین را بر آنها بسپاریم و آینده زمین را بندگان صالح من بر عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اراده خدا یقیناً محقق خواهد شد، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اراده‌ای که خدا دارد، قطعاً محقق می‌شود و شکستی بر آن نیست. اینکه امروز خدا اراده خود را محقق نمی‌کند برای این منظور است که بندگان باید امتحان شوند و آدمیت آنها آشکار شود.

وی تصریح کرد: فلسفه آفرینش می‌خواهد انسان به کمال برسد و انسان از غیر انسان شناخته شود و تحقق این رسالت مستلزم قرار گرفتن انسان‌ها در میدان‌های آزمایش است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند خیلی از آدم‌ها را مرده می‌پندارد و به پیغمبر می‌گوید تو نمی‌توانی به مرده‌ها حرف بشنوانی. منظور خداوند از انسان‌های مرده کسانی هستند که در دنیا زندگی می‌کنند اما به عبادت، ولایت، صداقت، رحمت و مروت توجهی ندارند.

عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید انسانی که این همه پیامبر، امام، عقل و هدایت‌های درونی برای او فرستاده شده است اگر گمراه شود، آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه‌ترند چنانچه اگر هدایت پیدا کنند مقام بالاتری از فرشته‌ها پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: باید باران رحمت الهی ببارد و انوار رحمت الهی بتابد تا انسان رشد، رویش و کمال پیدا کند و هر کسی خودش را از قرآن و ولایت محروم کند، این عنصر حیاتی را از دست می‌دهد و صرفاً زندگی مادی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند می فرماید کسانی که به فهمی رسیده اند که قرآن حق است و از طرف خدا نازل شده، با کسانی که کورند و به چنین درک و فهمی نرسیده‌اند؛ یکی نیستند و همه آدم‌ها اگر خودشان بخواهند می‌توانند به مقام فهم قرآن برسند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند می‌فرماید فهم کلام ما به پاکی و طهارت نیاز دارد و هر کسی که پاک باشد قرآن را درک می‌کند و لذا می‌گوید در رأس آنهایی که حقیقت قرآن را به خوبی می‌فهمند و در حد اعلی از طهارت برخوردار هستند، ائمه اطهار (ع) قرار دارند.

وی ابراز داشت: نور ولایت و باران رحمت الهی در زندگی معنوی و حیات طیبه انسانی مؤثر هستند و پیامبر (ص) نیز قرآن و اهل بیت (ع) را برای هدایت انسان‌ها ضروری دانستند اما برخی گفتند کتاب خدا ما را بس است و درک نکردند بدون ولایت اهل بیت (ع) راه به جایی نخواهند برد.

عابدینی اضافه کرد: در قرآن آمده خداوند هر که را بخواهد با نور خود هدایت می‌کند و سپس ویژگی کسانی که می‌توانند هدایت پیدا کنند را معرفی می‌کند. خداوند گفته هر کسی به من اعتماد کند، رو به سوی من کند، تشنه هدایت باشد و از پیغمبر (ص) پیروی کند، هدایت می‌یابد و صاحب تقوا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: مهمترین جایی که اطاعت از پیغمبر (ص) مورد توجه قرار دارد، واقعه غدیر است که در آن ولایت امیرالمؤمنین (ع) و سلسله امامت معرفی شد و پیامبر (ص) نام همه امامان را در غدیر خم معرفی کردند.

وی اظهار کرد: خداوند پیش از واقعه غدیر به پیغمبر (ص) فرموده بود آن چیزی که خدا به تو رسالت و مأموریت داده است، ابلاغ کند و اگر این کار را انجام ندهی همه کارهایت از بین می‌رود و این حرف را در اواخر رسالت پیغمبر (ص) بیان کرده است و نشان دهنده اهمیت جایگاه والای امامت است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان