۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود
کد خبر: ۳۳۲۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۷ ساعت: ۱۱:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در قزوین:

صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای صندوق را اجرا کنیم.

صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مرتضی شهیدزاده ظهر امروز(یکشنبه) در ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و حتی اگر دولت نیاز به منابع داشته باشد باید با دستور مقام معظم رهبری از این صندوق منابعی را به صورت تسهیلات دریافت کند.

وی افزود: صندوق توسعه ملی براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و براساس تجارب حاصل از کارکرد ذخیره ارزی ایجاد شده و مجموعه ای از نظام بر آن نظر دارد چون منابع نسل‌های آینده است.

این مسئول اضافه کرد: هدف از تاسیس صندوق توسعه ملی حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و تبدیل بخشی از منابع به ثروت‌های ماندگار است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا با همکاری این صندوق گفت: طرح مهار آب‌های مرزی با اجرای بانک سپه، احیای اراضی خوزستان با همکاری بانک کشاورزی از نمونه طرح هایی هستند که توسط این صندوق و بانک‌های عامل دیگر اجرایی شده اند.

شهیدزاده ابراز کرد: سالانه 32 درصد از فروش نفت به صندوق واریز می‌شود تا تبدیل به منابع پایدار شده و ما باید در مصارف آن خط قرمزها، سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی را رعایت کنیم.

ظرفیت‌های قزوین، برای متقاضیان سرمایه گذاری جاذبه دارد
این مسئول با اشاره به مصارف صندوق افزود: اعطای تسهیلات به بخش خصوصی، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله مصارف این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نباید به حساب ذخیره ارزی دچار شود، افزود: اهداف این صندوق وارد کردن ارز از خارج به کشور است و ما باید به عنوان حامی و نگهبان این صندوق اهداف و سیاست‌های مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و هیئت امنای صندوق را اجرا کنیم.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیاری خوبی در بخش‌های مختلف دارد و سرمایه گذاران به دلیل نزدیکی به تهران و دارا بودن زیرساخت‌های ریلی و فرودگاهی استقبال بسیاری خوبی برای حضور در استان خواهند داشت و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وی اذعان کرد: حمایت از طرح‌های آبیاری نوین، محیط زیست، توسعه واحدهای دام پروری،تقویت زنجیره گوشت قرمز و سفید، طرح‌های زیرساخت ریلی، تقویت گردشگری، احداث و تامین هتل، مراکز اقامتی، مجتمع‌های رفاهی در این صندوق مصوب شده و در اولویت ما قرار دارند.

شهیدزاده عنوان کرد: صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق محروم نیز از طرح‌های مصوب با نرخ چهار درصد ارزانتر حمایت می‌کند و برای حمایت از طرح‌های صنایع دانش بنیان نیز پشتیبانی کامل دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان