۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین المیادین; سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکاست
کد خبر: ۳۳۲۰۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۷ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

ایران یک امتیاز دیگر به نام خود ثبت کرد

المیادین; سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکاست

المیادین در گزارشی به تشریح سفر برهم صالح، رئیس‌جمهور جدید عراق به ایران و شکست سیاست‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا پرداخت.

المیادین; سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکاست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، المیادین در گزارشی اعلام کرد سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا است.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ایرانی ها استقبال گرمی از برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق به عمل آوردند. کاملاً روشن بود که روابط ایران و عراقبا چشم انداز و تمایل سران دو کشور هم خوانی داشته و در مسیر همکاری بیشتر به پیش می رود. در سفر صالح به ایران توافقنامه های اقتصادی مهمی به امضا رسید. اما این تنها اقتصاد نبود که دو کشور را گردهم آورده بود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت: ما بر سر تشکیل منطقه آزاد میان دو کشور و ایجاد صنایع مشترک توافق کردیم. می توان سطح مبادله تجاری را به میزان بیست میلیارد دلار افزایش داد. ما امنیت و توسعه عراق را امنیت و توسعه خود می دانیم.

برهم صالح خواهان تشکیل یک سامانه منطقه‌ای شد که درخدمت منافع ملت‌های منطقه باشد. او در پیامی فرامرزی اصول عراق را تبیین کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز تاکید کرد: برخی اصول ثابت و برخی مسائل متغیر وجود دارد. آنچه ثابت است برای ما روشن است و آن روابط مستحکم و دوستی پایدار میان دو ملت و کشور ایران و عراق است.

دو کشور از دروازه اقتصاد پیام‌هایشان را رد و بدل کردند و به طور ضمنی اعلام کردند که تحریم ها در محاصره ایران و منزوی کردن ایران از کشورهای همسایه ناکام بوده است.

هادی محمدی تحلیلگر سیاسی ایرانی گفت: سفر برهم صالح به ایران به لحاظ روابط دو جانبه بسیار مهم است. این سفر پیام مهمی نیز به همراه دارد و آن این است که ایران را نمی توان منزوی کرد یا به زانو در آورد.

به لحاظ راهبردی سفر رئیس جمهور عراق به ایران نشان‌دهنده شکست آمریکا در تلاش های مکررش برای ایجاد تفرقه میان ملت ایران و عراق است. در فهرست رقابت میان ایران و آمریکا، ایران یک امتیاز دیگر به نام خود ثبت کرد. این امتیاز جدید در کنار دیگر امتیازهایی قرار می گیرد که ایران در منطقه و بویژه سوریه برای خود کسب کرده است. این امتیازها توان تغییر معادله سیاسی و میدانی را خواهند داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان