۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جاذبه‌های فضای مجازی ما را از داشتن سیر مطالعاتی غافل می‌کند
کد خبر: ۳۳۲۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۶ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

جاذبه‌های فضای مجازی ما را از داشتن سیر مطالعاتی غافل می‌کند

استاندار قزوین گفت: جاذبه‌های فضای مجازی انسان را از داشتن یک سیر مطالعاتی هدفمند غافل می‌کند؛ چراکه آگاهی به معنای واقعی کلمه جز از طریق کتاب صورت نمی‌گیرد.

جاذبه‌های فضای مجازی ما را از داشتن سیر مطالعاتی غافل می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار پیش از ظهر امروز(شنبه) در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مهمترین نیاز انسان حتی پیش از نیازهای فیزیکی، آگاهی است؛ چراکه بدون آگاهی قادر به تامین نیازهای مادی خود نخواهد بود.

وی افزود: در دنیای امروز و شرایطی که در هر لحظه یک تحول مهم علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رقم می‌خورد، آگاهی و دانستن یک نیاز اساسی است که راه‌های دستیابی آن نیز به طرق مختلفی صورت می‌گیرد.

کتاب یک وسیله شناسنامه‌دار و قابل اعتماد است
استاندار قزوین تصریح کرد: هرچند مشاهدات و شنیده‌ها تا حدودی می‌تواند به افزایش آگاهی فرد کمک کند؛ اما فقط لایه سطحی از واقعیت‌های جامعه به انسان منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: در دنیای مجازی با موجی از اطلاعات و داده‌ها در بخش‌های مختلف مواجه هستیم که بسیاری از آنها مهم هستند؛ اما این هجوم اطلاعات و داده‌‌ها سرگردانی‌ای برای کسی که خواهان رسیدن به سطح قابل قبولی از دانایی و آگاهی است، ایجاد می‌کند.

زاهدی عنوان کرد: جاذبه‌های فضای مجازی انسان را از داشتن یک سیر مطالعاتی هدفمند غافل می‌کند چراکه آگاهی به معنای واقعی کلمه جز از طریق کتاب صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: اصولا داده‌هایی که در فضای مجازی به ما منتقل می‌شود همه از منبع قابل اعتمادی نیستند؛ در حالیکه کتاب یک وسیله شناسنامه‌دار است که نویسنده و مولف یا مترجم مشخصی دارد، بنابراین با داشتن سیر مطالعاتی در زمینه‌ای خاص می‌توان به تجارب و افکار و نتیجه دست یافت.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز کتاب یک نیاز اساسی است که متاسفانه مغفول مانده و این امر نیز علت‌های زیادی دارد که یکی از علل آن این است که با ورود به دنیای مدرن و صنعتی فکر کردیم که باید ادبیات و علوم انسانی را کنار گذاشته و به فراموشی سپرد و دیگر نیازی به کتاب نیست.

وی عنوان کرد: ادبیات ما را به سوی دنیای جدید سوق داده و موجب آشتی انسان با کتاب می‌شود و پس از نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی قطعا مطالعات علمی ما نیز قوام و رونق بیشتری پیدا می‌کند.

لزوم ارتباط مستمر نهادهای فرهنگی جهت هدایت فرزندان به سوی سیر مطالعاتی
زاهدی ابراز کرد: در فضای عمومی جامعه نیز عمدتا به علوم انسانی و ادبیات و فرهنگ توجه خاصی نمی‌شود؛ چون همه چیز را مادی می‌بینیم در حالیکه اساس کار ادبیات و مطالعه و توجه به علوم انسانی است که از این طریق می‌توانیم به سایر علوم دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های رمان و داستان ما را با کتاب آشتی می‌دهد؛ گفت: عده‌ای در همه جوامع بشری کارشان با کتاب در ارتباط است همچون کتابداران که مانوس با کتاب بوده و گنجینه‌ای از دانش و اطلاعات فراوان هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید حرکت و ارتباط مستمری بین انجمن کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و اداره کل کتابخانه‌ها وجود داشته باشد تا زمینه‌های مناسب برای ترغیب فرزندان جهت داشتن یک سیر مطالعاتی هدفمند ایجاد شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان