۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین وجه اشتراکی بنام شهدا!
کد خبر: ۳۳۱۹۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۶ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

وجه اشتراکی بنام شهدا!

تفاوت انسان‌ها در نگاه آنهاست. حیف است امروز شیرینی و زیبایی‌های آئین تجلیل از شهدای شهرمان را با انتقادهای سلیقه ای تلخ کنیم که این بزرگترین خیانت به خودمان است.

وجه اشتراکی بنام شهدا!
صبح قزوین ؛____ محمدرضا ذاکر.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید قهرمان استان قزوین، پنج شنبه 24 آبان 97 به کار خود پایان داد.

حاصل تلاش چندساله جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و مشتاقان و دوستداران شهدا در جمع آوری آثار مکتوب و شفاهی شهدا و تلاش برای تهیه و تنظیم آرشیوی غنی از رشادت‌ها و مردانگی‌های شهدای سرافراز استان قزوین در 5 روز اجلاسیه کنگره ملی تجلی یافت و برگزاری کنگره ملی بهانه مبارکی شد تا فضای استان شهید پرورمان رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد.

همه آنهایی که به سهم خود در این سال‌ها و ماه‌های منتهی به کنگره و بخصوص در چندروز منتهی به برگزاری آن، قدمی برداشتند بی شک دلتنگ فضای قشنگی هستند که شهدا توفیق نفس کشیدن در آن را به ایشان ارزانی داشتند.

الحق که باید بابت این نعمت بزرگ خداوند متعال را شاکر باشیم و تلاش کنیم تا از این اتفاق میمون و مبارک توشه ای برای ادامه مسیر سراسر سعادت انقلاب و شهدا برای خویش محیا کنیم و البته اجلاسیه نهایی، سرآغازی است برای پیمودن این راه...

بر کسی پوشیده نماند که یکی از برکات ملموس برگزاری کنگره ملی شهدا در قزوین، ایجاد بستر همدلی و همکاری و تلاش جمعی همه دستگاه‌های اجرایی استان اعم از ادارات و سازمان‌های دولتی و یگان‌های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم با هر تمایل و سلیقه سیاسی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن آئین تجلیل از شهدای استان بود.

این موضوع کوچکی نیست که در کنار انتقادهای بیجا و بجا و تسویه حساب‌های شخصی و حاشیه سازی‌های فضای مجاز نادیده گرفته شود، این را باید قدر دانست و البته تمرین کرد.

یادمان نرود که شهدا محور وحدت شدند تا همه پا به کار بیایند و خوشا بحال ما و قزوین! که چه خوش ایامی را تجربه کردیم. ای کاش فضای شهرمان همیشه اینگونه بود، ای کاش همیشه پای شهدا وسط بود تا وساطت کنند که وسوسه منیت‌ها و خط کشی‌های دنیایی نشویم.

امام خامنه ای عزیز در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی قزوین فرمودند: (نطق شهدا بعد از شهید شدن باز می‌شود، ما گوشمان سنگین نباشد تا بشنویم این صدا را. کاری که شماها میکنید، این است که این صدا را به گوش سنگین ماها برسانید؛ مهم این است که ما بشنویم این صدا را و خدای متعال در این صدا هم اثر گذاشته و جوری شده است که وقتی از شهیدی یک چیزی نقل میشود، اثر می‌گذارد بر روی دل‌ها، دل‌ها را منقلب می‌کند).

برای این شنیدن‌ها باید تمرین کرد، برای این اثرگذاری‌ها باید همدل شد و دست در دست یکدیگر داد تا صدایمان به جایی برسد. با تخریب و ایجاد فضای ناامیدی و یأس کاری از پیش نخواهد رفت و صد البته جفایی است در حق مجلس شهدا.

شهدایی که از هرچه رنگ تعلق و دنیا داشت دل کندند و آسمانی شدند و چه مظلوم اند این جماعت بهشتی که امروز ما زمینی‌ها برای هزینه مراسم و مجری و مرثیه خوانش هم حاشیه می‌سازیم. ای کاش دوستان رسانه ای راه دیگری و زمان مناسب تری برای بیان پیشنهادات و انتقادات شان انتخاب می کردند.

معتقدم تفاوت انسان‌ها در نگاه آنهاست. حیف است امروز شیرینی و زیبایی‌های آئین تجلیل از شهدای شهرمان را با انتقادهای سلیقه ای تلخ کنیم که این بزرگترین خیانت به خودمان است. آغوش گرم شهدا به روی مان باز شده بود، دریغ کردیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان