۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تیم‌های ملی فوتبال ایران - ترینیداد و توباگو/ ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی
کد خبر: ۳۳۱۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۴ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

در چارچوب دیداری تدارکاتی؛

تیم‌های ملی فوتبال ایران - ترینیداد و توباگو/ ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دیداری تدارکاتی، امروز پنج‌شنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ترینیداد و توباگو می‌رود.

تیم‌های ملی فوتبال ایران - ترینیداد و توباگو/ ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در دور سوم اردو‌های آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور پر قدرت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، شاگردان کی روش ۲۴ و ۲۹ آبان در ۲ دیدار تدارکاتی به مصاف ترینیداد و توباگو و ونزوئلا می‌روند و درصدد هستند تا به آمادگی کامل برسند.

شاگردان کی روش در صدد هتریک در پیروزی/ جنگ آوران، حریف یوزها در آزادی

در این اردو که از یکشنبه (۲۰ آبان ۱۳۹۷) آغاز شد، تمامی بازیکنان به جز سامان قدوس (آمیان فرانسه) و صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی) ۲ لژیونر فوتبال کشورمان حضور دارند و تلاش می‌کنند تا با جلب رضایت کادرفنی مقابل شاگردان دنیس لارنس و ونزوئلایی‌ها بازی کنند.

تیم ملی ایران که پس از نمایش درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، درصدد قهرمانی در آسیا و شکستن طلسم ۴۲ ساله قهرمانی است، با حضور تیم‌هایی همچون ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، امارات، عراق و ... کار سختی برای تکرار افتخارات سال‌های ۱۹۶۸ - ۱۹۷۲ - ۱۹۷۶ (سال‌های قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا) دارد و باید دید با مرد پرتغالی این طلسم شکسته خواهد شد یا خیر؟

یوز‌های کشورمان پس از پایان بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، تاکنون ۲ اردو برگزار و در هر اردو یک دیدار دوستانه برگزار کردند که در هر ۲ بازی به پیروزی رسیدند. ابتدا در اردوی شهریور ماه، یاران اشکان دژاگه در تاشکند به مصاف ازبکستان رفتند که به پیروزی یک بر صفر رسیدند. تنها گل ایران را مهدی ترابی در دقیقه ۶۸ به ثمر رسید تا با اقتدار راه قهرمانی در جام ملت‌ها آغاز شود. تنها نکته منفی اردوی نخست تیم ملی، از دست رفتن فیفا دی (روز بازی‌های ملی) بود.

سپس شاگردان کی روش در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی رفتند و در شبی که احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی فوتبال بود، با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی دست یافتیم. علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی گلزنان کشورمان بودند و کاردوزو نیز تنها گل نماینده آمریکای جنوبی را به ثمر رساند. در اردوی مهرماه، حواشی زیادی در تیم ملی فوتبال وجود داشت از بازگشت دوباره سردار آزمون به تیم ملی فوتبال پس از خداحافظی تا از دست رفتن یک فیفادی دیگر و حضور رامین رضاییان در اردوی تیم ملی و حضور روی نیمکت در مقابل بولیوی، در صورتیکه کی روش او را دعوت نکرده بود و سبب ایجاد حواشی شد.

در حال حاضر از بازیکنانی که سابقه حضور در تیم ملی کشورمان را دارند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری و علی کریمی مصدوم هستند و تلاش می‌کنند تا برای جام ملت‌های آسیا آماده شوند.

شاگردان کی روش در صدد هتریک در پیروزی/ جنگ آوران، حریف یوزها در آزادی///

در اردوی سوم، ملی پوشان از روز یکشنبه، ۲۰ آبان تمرینات شان را آغاز کردند، اما قهر کی روش، کادرفنی و بازیکنان باعث ایجاد حواشی شده و باید دید آیا این مشکلات برطرف خواهد شد یا خیر؟

همچنین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، سه شنبه شب به محل اردوی تیم ملی رفت و با کادرفنی صحبت کرد. شاگردان کی روش در جدیدترین رنکینگ فیفا در رده ۳۰ قرار دارند و با ۳ پله صعود همراه بوده اند.

درباره ترینیداد و توباگو، حریف نخست تیم ملی باید بدانید که سرمربی این تیم دنیس لارنس ۴۴ ساله است و سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ همراه با توباگویی‌ها را دارد. تیم ملی فوتبال این کشور نخستین بازی رسمی خود را در سال ۱۹۰۵ مقابل گینه انجام داد که در نهایت به پیروزی ۴ بر یک  رسید و پرگل‌ترین بازی تاریخ این کشور هم مقابل آروبا بود که ۱۱ - صفر به پیروزی رسیدند و در دیدار مقابل مکزیک هم که ۷ بر صفر شکست خوردند، متحمل سنگین‌ترین شکست در تاریخ کشورشان شدند.

جنگ آوران سوکا (لقب تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو) در جدیدترین رده بندی فیفا در رده ۹۳ قرار دارند و کاپیتان این تیم هم خالیم هایلند است که در لیگ عربستان و باشگاه الفیصلی توپ می‌زند و ستاره توباگویی‌ها محسوب می‌شود. این تیم یک دوره در مسابقات جام جهانی حضور داشت که مربوط به سال ۲۰۰۶ می‌شود که با تیم‌های تیم‌های انگلیس، سوئد و پاراگوئه در گروه B. همگروه بودند و با تحمل ۲ شکست مقابل سه شیر‌ها (لقب تیم ملی انگلیس) و پاراگوئه و کسب تساوی صفر بر صفر مقابل سوئد، قعرنشین گروه و حذف شدند.

ترینیداد و توباگو در ۸ بازی رسمی و دوستانه آخرش متحمل ۲ شکست مقابل مکزیک و پاناما شده و آمریکا، امارات و گوادلوپ شکست داده و در تقابل با گینه - گرانادا و مارتینیک به تساوی رسیده است. در این تیم ۴ بازیکن در لیگ آمریکا حضور دارند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است.

کوردل کاتو (شارلوت ایندیپندنس) - ناتان لوئیز (ایندی ایلون) - آتائولا گوئرا (چارزتون) و ایزایاه لی (مونرو) البته به جز لی ۱۹ ساله که برای نخستین بار به تیم ملی کشورش دعوت شده، دیگر بازیکنان به همراه جووین جونز از دارمشات آلمان، ستاره توباگویی‌ها هستند.

شاگردان کی روش در صدد هتریک در پیروزی/ جنگ آوران، حریف یوزها در آزادی///

البته تیم‌های ملی ایران و ترینیداد و توباگو، ۸ ژوئن ۲۰۱۴ و پیش از آغاز مسابقات جام جهانی در مسابقه دوستانه به مصاف هم رفتند که ایران ۲-۰ به پیروزی دست یافت. گل‌های شاگردن کی روش را احسان حاج صفی و رضا قوچان نژاد به ثمر رساندند.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال، قضاوت این بازی برعهده سعود العذبه قطری است و جمعه بورشید و الشمری داوران و کمک داوران او در این مسابقه هستند و موعود بنیادی فر هم به عنوان داور چهارم انجام وظیفه می‌کنند. همچنین تماشای این دیدار برای فوتبالدوستان ایرانی رایگان است و می‌توانند بدون خریداری بلیت بازی را در ورزشگاه آزادی تماشا کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران:

  • امیر عابدزاده - وریا غفوری - محمدرضا خانزاده - سید مجید حسینی - میلاد محمدی - احسان حاج صفی - امید ابراهیمی - مهدی ترابی - مسعود شجاعی - مهدی طارمی - کاوه رضایی

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو:

  • ماروین فیلیپ - دانیل سیروس - ابری دیوید - شلدون باتئو - جووین جونز - ناتان لوئیز - خالیم هایلند - آتائولا گوئرا - کوردل کاتو - لستون پال لستر پلتیر

گفتنی است، این مسابقه از ساعت ۱۸ پنج شنبه هفته جاری ۲۴ آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان