۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مشاور امنیت ملی کاخ سفید; آنقدر فشار می‌آوریم تا جان ایرانی‌ها درآید
کد خبر: ۳۳۱۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

اوج دشمنی با ملت ایران؛

مشاور امنیت ملی کاخ سفید; آنقدر فشار می‌آوریم تا جان ایرانی‌ها درآید

به گزارش خبرگزاری رویترز، اصطلاحی که جان بولتون درباره ایرانی‌ها به کار برده است، ۱۰۰ سال پیش از این از سوی اریک کیدز، سیاستمدار انگلیسی در سال ۱۹۱۸ مورد استفاده قرار گرفته بود. کیدز این اصطلاح را بعد از جنگ جهانی اول برای پرداخت غرامت از سوی آلمان به متفقین به کار برد

 مشاور امنیت ملی کاخ سفید; آنقدر فشار می‌آوریم تا جان ایرانی‌ها درآید
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در دشمنی با ملت ایران سنگ تمام گذاشته و مدافع سرسخت تحریم‌ها است، طی سخنانی در سنگاپور حرفی را زد که یک سیاستمدار انگلیسی درست 100 سال پیش در 1918 برای گرفتن غرامت جنگ جهانی اول از آلمانی‌ها به کار برده بود.

یک هفته پس از اجرای دور جدید تحریم‌های امریکا علیه ایران و درحالی که مقامات واشنگتن مدعی هستند که اقدامات بشردوستانه را از قانون تحریم‌ها استثنا کرده‌اند، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در دشمنی با ایران سنگ‌تمام گذاشته است، احساس درونی خود را نشان داد و دیروز در سخنانی مدعی شد که «باید آنقدر به ایرانی‌ها فشار بیاوریم تا مثل لیمو آب‌شان درآید.» بولتون در حالی از فشار بر ایران سخن می‌گوید که نگرانی از افزایش قیمت نفت و بازگشت بومرنگ تحریم‌های ایران به اقتصاد امریکا باعث شده واشنگتن از سیاست صفرکردن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کند.

 به‌رغم مخالفت متحدان امریکا از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران و گرفتن معافیت‌ها برای ادامه خرید‌های نفتی از ایران، مقامات واشنگتن همچنان بر تشدید فشار‌ها علیه تهران اصرار دارند. جان بولتون که حامی سرسخت اعمال تحریم‌ها علیه ایران است، بار دیگر در سخنانی در سنگاپور با بیان اینکه امریکا اعمال تحریم‌ها را به طور قابل‌توجهی تشدید می‌کند، مدعی شد: «هدف امریکا از همان اول این بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد. نیت ما این است که آن‌ها [ایران]را به سختی تحت فشار قرار دهیم همانطور که انگلیسی‌ها می‌گویند آنقدر فشارشان بده که مثل لیمو آب‌شان دربیاید.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، اصطلاحی که جان بولتون درباره ایرانی‌ها به کار برده است، ۱۰۰ سال پیش از این از سوی اریک کیدز، سیاستمدار انگلیسی در سال ۱۹۱۸ مورد استفاده قرار گرفته بود. کیدز این اصطلاح را بعد از جنگ جهانی اول برای پرداخت غرامت از سوی آلمان به متفقین به کار برد و گفت که «آلمانی‌ها باید هر یک پنی را بدهند و باید آنقدر به آلمانی‌ها فشار بیاوریم که مثل لیمو آب‌شان درآید.» بولتون در ادامه سخنان خود مدعی شد: «همین الان هم ایرانی‌ها راه‌هایی را پیدا کرده‌اند تا تحریم‌های نفت و بازار‌های مالی را کنار بزنند.»

به ادعای بولتون، «بیشتر کشور‌های اروپایی در مورد برجام یا دست به انکار می‌زنند و یا عصبانی هستند و خیلی از آن‌ها الان هم پذیرفته‌اند که توافقی وجود ندارد و بقیه هم به این نقطه می‌رسند». بولتون همچنین مدعی شد: «ما معتقدیم که دولت ایران تحت فشار واقعی است و نیت ما این است که آن‌ها را تحت فشار سختی قرار دهیم».

ادعا‌های بولتون علیه ایران در شرایطی است که دولت امریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشور‌های دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرابخواند، اما متحدان واشنگتن از این مسئله خودداری کرده‌اند و برای ادامه خرید نفت از ایران، از واشنگتن معافیت گرفته‌اند. دولت امریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کار گروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است. شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرز‌های ایران در رأس برنامه‌های ضد ایرانی کاخ سفید قرار دارد.


انتهای پیام/1404

منبع: جوان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان