۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شهدا شفیع عزت‌مندانی هستند که ذلت را نمی‌پذیرند
کد خبر: ۳۳۱۹۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۳ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین

شهدا شفیع عزت‌مندانی هستند که ذلت را نمی‌پذیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هرکس که در مقابله با ذلت پذیری در کنار سیدالشهدا قرار گرفت و نقش و جایگاه شهدا را به درستی درک کرد انبیا، ائمه و شهدا شافت کننده این شخص خواهند بود.

شهدا شفیع عزت‌مندانی هستند که ذلت را نمی‌پذیرند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین  آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه استان قزوین در چهارمین روز از کنگره 3هزار شهید استان ویژه دانشجویان استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال اعلام کرده است که بدانید من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و بهشت و حیات طیبه برای این اهل ایمان است و از حیات ابدی برخوردار می‌شوند و کسی اجازه ندارد آنها را مرده بپندارد.

وی اظهار کرد: کسانی که در اعمال و رفتارشان کاستی وجود دارد به برکت شهدا این کاستی ها رفع می‌شود؛  روایت است که سه طایفه شفاعت می‌کنند که یک دسته انبیا، دسته دوم علما که قله این علما ائمه و دسته سوم شهیدان هستند.

امام جمعه استان قزوین با اشاره به معنای شفاعت ابراز کرد: در این کنگره که مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجویان حضور دارند میخواهم این نکته تبیین شود که معنای شفاعت چیست؟ "شفع" در مقابل "وتر" قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: و این به معنای کار جمعی و بدون تک روی است، حال اگر حضرت ابراهیم می‌گوید خدایا مرا اقامه کننده دین و نماز قرار بده یعنی اقامه ولایت و دین و اخلاق قرار بده و هرآنچه خدای متعال از ما در قرآن کریم در قالب یاایهاالناس و ایهاالذین امنوا خواسته است.

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین عنوان کرد: عقل سالم به دنبال اجراکردن مبانی دین اسلام است و از اقامه دین حمایت می کند حال اگر کسی در مبارزه با شیطان بزرگ و صهیونیست و آمریکا و خیانت سعودی ها در کنار مبارزان موسایی قرار گرفت، انبیای الهی شفاعت کننده او خواهند بود.

عابدینی بیان کرد: هرکسی در توسعه و نشر علم، دانش و مبانی دینی در کنار پیامبر اسلام قرار گرفت، همچنین در حوزه برقراری عدالت در کنار امیرمومنان و در حوزه کرامت انسانی در کنار امام حسن قرار گرفت و اگر در حراست از امامت و ولایت همه هستی خود را وقف کرد، اگر در مبارزه با ذلت پذیری در کنار سیدالشهدا قرار گرفت اگر نقش شهیدان را فهمید و پذیرفت و صادقانه برای این نقش فعالیت کرد انبیا و ائمه و شهدا شفاعت کننده این شخص خواهند بود.

وی در ادامه گفت: ما سه عرصه شفاعت داریم که باید در دنیا به گونه ای عمل کنیم که در روز قیامت سندی برای درخواست شفاعت از خدای متعال داشته باشیم.

امام جمعه ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چهارمین روز از کنگره ملی شهدا اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که کنگره روز چهارم خود را با موفقیت، اخلاص، نشاط و شادی برگزار می‌کند.

این مسئول در پایان گفت: از تلاش های فرمانده سپاه استان قزوین  و استاندار محترم و حضور اقشار مختلف دانشگاهیان و فرهنگیان و علمای بزرگوار قدردانی می‌کنم و همچنین خدمت سردار عزیز و گرانقدر سردار حاجی زاده سردار عزت و اقتدار خیر مقدم می‌گویم.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان