۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین همایش استانی "یاوران وقف" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۳۱۹۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۲ ساعت: ۱۱:۳۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

همایش استانی "یاوران وقف" در قزوین برگزار شد

همایش استانی "یاوران وقف" با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

همایش استانی "یاوران وقف" در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در همایش استانی "یاوران وقف" که در سالن آمفی تئاتر فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، حال و هوای قزوین عطر و بوی خاص معنوی به خود گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان قزوین در حوزه وقف پیشتاز است؛ افزود: شعار ما در سازمان اوقاف "همه واقف باشیم" است و هرکسی می‌تواند در حد توان خود در این عرصه قدمی برداشته و در زمره واقفین قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرموده امام صادق(ع) تصریح کرد: اگر کسی دیگران را راهنمایی برای مشارکت در کار خیر کند در واقع خودِ او نیز در گسترش فرهنگ حسنه و خداپسندانه وقف شریک بوده و به نوعی واقف خواهد بود.

وی عنوان کرد: در زندگی مادی و دنیوی هر جنس و کالایی تاریخ مصرف محدودی دارد و فقط خداوند متعال و هرچیزی که رنگ خدایی به خود بگیرد؛ ماندگار است؛ بنابراین مال و ثروتی هم که در راه خدا وقف شود رنگ خدایی گرفته و ماندگار و باقی خواهد ماند.

عادل با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: اگر صدها دانه فاسد بکاریم از آن هیچ نمی‌روید؛ اما یک دانه سالم و مرغوب ثمره می‌دهد، در امور معنوی نیز آنچه دارای اهمیت است کیفیت کار است نه کمیت آن؛ چراکه اخلاص در امور خیر موجب ماندگاری اعمال نیک در نزد پرودگار می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا در مسیری که اهل بیت(ع) برای ما ترسیم کردند؛ حرکت کنیم و در راستای گسترش فرهنگ وقف در جامعه بکوشیم.

رونمایی از یک مورد وقف جدید در قزوین
در ادامه این همایش امین محمدپور دکترای علوم روانشناسی و حافظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به ایراد سخنرانی پیرامون مهارت‌های زندگی زناشویی برای داشتن زندگی موفق پرداخت.

وی در این همایش اظهار کرد: زن و مرد اگر مثل آینه باشند قطعا زندگی خوبی خواهند داشت؛ چراکه آینه ۷ ویژگی ساختاری دارد که توجه به آنها موجب تحکیم پایه‌های نظام خانواده خواهد شد.

محمدپور تصریح کرد: آینه بدون افراط و تفریط، درست و نادرست را نشان می‌دهد و ایرادات و اشکالات را به آرامی فقط به فرد متذکر می‌شود؛ بنابراین اگر زوجین بیاموزند که اینگونه رفتار کرده و مسیر زندگی را درست طی کنید قطعا به موفقیت و خوشبختی خواهند رسید.

وی عنوان کرد: مرد در خانه به معنای امنیت و زن تامین کننده آرامش است؛ بنابراین امنیت و آرامش را به خانه برده و شرایط مناسبی را برای فرزندان خود ایجاد کنید.

محمدپور بیان کرد: لکه روی آینه اگر سریع و به موقع پاک نشود پس از مدتی تبدیل به غبار، جرم و در ادامه زنگار می‌شود؛ در قرآن نیز آمده است اگر می‌خواهید به سعادت برسید بخل و کینه و حسد را از وجود خویش دور بریزید چراکه دلی که پر از تردید و بدبینی باشد جایی برای محبت نخواهد داشت.

در ادامه همایش از یک مورد وقف جدید با نیت عزای حسینی و خیرات مبرات رونمایی شد که این موقوفه یک باب منزل مسکونی به ارزش 3 میلیارد ریال است. 

گفتنی است؛ در پایان همایش؛ یاوران وقف استان قزوین معرفی و تجلیل شدند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان