۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۵ گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند + سوابق
کد خبر: ۳۳۱۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

۵ گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند + سوابق

شورای شهر تهران صبح امروز ۵ گزینه شهرداری تهران را معرفی کرد.

۵ گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند + سوابق
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اعضای شورای شهر تهران دقایقی پیش پنج گزینه  شهرداری تهران را انتخاب کردند.

از ۲۱ نفر حاضر در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران کشت پور با 14 رأی,عباس آخوندی و پیروز حناچی با 11 رأی, غلامرضا انصاری و کامل تقوی نژاد با 10 رأی به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند.

بررسی سوابق این پنج گزینه تا حدودی نشان خواهد داد که چه کسی شانس بیشتری برای شهردار شدن دارد.

عباس آخوندی

عباس آخوندی وزیر مستعفی دولت است که روحانی است که در سال 61 و در حالی که  تنها 25 سال داشت معاون سیاسی وزیر کشور شد و به مدت 4 سال هم در این مسئولیت فعالیت کرد.

وی از سال 72 تا 76 وزیر مسکن و شهرسازی دولت هاشمی رفسنجانی، و از سال 92 تا 97 هم وزیر مسکن و شهرسازی روحانی بود.

طی چند ماه گذشته اختلاف آخوندی با رئیس جمهور موجب جدایی او از دولت و استعفا از وزارت راه و شهرسازی شد.

وی دوره دکترای خود را در انگلیس گذرانده و دارای مدرک اقتصاد سیاسی است.

آخوندی باجناغ ناطق نوری است و در جریان انتخابات 88 هم مشاور میرحسین موسوی بوده است.

دوران آخوندی یادآور مرگ و میرهای دسته جمعی و دلخراشی است که برخورد قطار سمنان_ دامغان، سقوط هواپیما تهران یاسوج و حادثه آتش سوزی کشتی سانچی از آن دست هستند.

از مزخرف خواندن مسکن مهر تا برخورد خشونت آمیز با یک خبرنگار هم از جمله حواشی به یادگار مانده در آخرین دوره مسئولیت آخوندی است.

سوابق 5 گزینه تصدی شهرداری تهران

آخوندی در سالهای اخیر سه مرتبه از سوی نمایندگان مجلس مورد استیضاح قرار گرفت. سه ۱۴ مهر ۱۳۹۴،  ۱ اسفند ۱۳۹۵ و  ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ که در نهایت آخوندی خودش از مسئولیت کناره گیری می کند.

هفته پیش تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در خانه وارطان در خیابان طالقانی به دیدار آخوندی می روند و در رابطه به شهردار شدن او به گفتگو می پردازند.

همزمانی استعفای آخوندی با چالش انتخاب شهردار تهران، در شرایطی که او با سه استیضاح حاضر به کناره گیری نشده بود، موضوعی قابل بحث است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

کامل تقوی نژاد

حزب اعتماد ملی که در شورای پنجم جایی برای خود بازکرده «کامل تقوی نژاد» را که یکی از اعضای این حزب است، به عنوان شهردار بعدی تهران انتخاب کرده است.

هنوز به صورت رسمی هیچ نامی از طرف اعضای اصلی اعتماد ملی به عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نشده است، اما از آنجایی که افشانی هم به عنوان یکی از اعضای اعتماد ملی با حمایت آنان شهردار شد، بعید نیست که اعتماد ملی این بار هم گزینه خود را بر کرسی شهردرای تهران بنشاند.

سوابق 5 گزینه تصدی شهرداری تهران

کامل تقوی نژاد در حال حاضر رئیس اداره امور مالیاتی است و پیش از این مدیر عامل بانک سپه بوده است. با توجه به فعالیت‌های اقتصادی تقوی نژاد، این امکان وجود دارد که استدلال اعتماد ملی برای معرفی او شرایط مالی شهرداری به عنوان بزرگترین چالش آن باشد.

پیروز حناچی

پیروز حناچی که اکنون معاون شهرسازی شهرداری تهران است، تحصیل کرده و مدرس رشته شهرسازی است و پیش از این هم برای شهردار شدن کاندید شده بود که به اعتقاد کارشناسان علی‌رغم داشتن شایستگی لازم، به خاطر نداشتن روابط حزبی از شهردار شدن باز ماند.

سوابق 5 گزینه تصدی شهرداری تهران

وی پیش از ای معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بود که با روی کارآمدن افشانی در شهرداری تهران، ایرج معزی یار گرمابه و گلستان افشانی، سکان دار معاونت فنی شد و حناچی به معاونت شهرسازی کوچ داده شد.

حناچی در فاصله سال های 80 تا 84 معاون معماری و شهرسازی وزارت راه بوده است.

وی با حکم رئیس جمهور روحانی به عنوان یکی از چهار عضو حقیقی شورای عالی میراث فرهنگی کشور منصوب شده است.

غلامرضا انصاری

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران متولد ۱۳۳۵ و هم اکنون ساکن تهران است و از آن دسته افرادی است که سابقه نمایندگی یک دور مجلس شورای اسلامی را داشته است. همچنین در مازندران نیز در دوره‌ای به عنوان استاندار خدمت کرده است.

گفتنی است، انصاری هم اکنون عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است.

رسول کشت پور

رسول کشت پور در رزومه خود سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت مستمر مدیریت شهری با عنوان شهردار در شهر‌های مختلف استان تهران، ارومیه دارد.

وی در حال حاضر مسئولیت شهرداری منطقه ۲ تهران را برعهده دارد.

رسول کشت پور مدتی عهده دار سمت مشاور عالی سازمان و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش بوده است و همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت پارس سازه تامین، وابسته به شرکت شستا بوده است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان