۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ساکنان نواحی منفصل شهری باید خدماتی مشابه قزوین دریافت کنند/ مشکل حمل‌ونقل نواحی منفصل حل شود
کد خبر: ۳۳۱۷۶۸ نویسنده: سید منیره قوامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر قزوین:

ساکنان نواحی منفصل شهری باید خدماتی مشابه قزوین دریافت کنند/ مشکل حمل‌ونقل نواحی منفصل حل شود

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: خدماتی که در شهر ارائه می‌‎شود به دلیل اینکه ساکنان نواحی منفصل شهری تعرفه‌هایی که ساکنان قزوین به شهرداری پرداخت می‌‌کنند را می‌پردازند بنابراین باید خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

ساکنان نواحی منفصل شهری باید خدماتی مشابه قزوین دریافت کنند/ مشکل حمل‌ونقل نواحی منفصل حل شود
سیدمنیره قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین در خصوص نواحی منفصل شهری اظهار کرد: یکی از دستور کارهای مهم شورای شهر قزوین رسیدگی به نواحی منفصل شهری است و در یک سال گذشته نیز بسیاری از موضوعات مرتبط با این نواحی بررسی شده است.

وی افزود: نواحی منفصل شهری ناصرآباد و دانش حدود 11 سال مشکل فاضلاب داشت که این موضوع با حضور رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان قزوین در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت و با ساماندهی وضعیت فاضلاب این نواحی، کوچه‌های ناصرآباد و دانش نیز آسفالت شد.

سخنگوی شورای شهر قزوین اضافه کرد: کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی شهرک ناصرآباد انجام شده و با توجه به فقدان پارک در این ناحیه یک پارک نیز در ناصرآباد احداث شده است.

قوامی ادامه داد: ورودی شهرک ناصرآباد هم چندین سال مشکل داشت که شهرداری و راه و شهرسازی ساماندهی آن را به هم پاس می‌دادند؛ اما شورا این مشکل را برطرف کرد و با در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز، ورودی شهرک ناصرآباد را ساماندهی کرد.

وی عنوان کرد: در ناحیه منفصل شهری مشعلدار ساختمانی برای راه‌اندازی خانه فرهنگ خریداری شده و برای تجهیز آن 450 میلیون تومان هزینه شده است؛ البته ساخت خانه فرهنگ در مشعلدار در بودجه شورا در نظر گرفته شده بود اما دیدیم که خرید ملک باصرفه‌تر است و سریع‌تر آماده می‌شود.

سخنگوی شورای شهر قزوین تصریح کرد: رفت و آمد ساکنان نواحی منفصل به شهر قزوین با استفاده از اتوبوس یکی از درخواست‌های ساکنان این نواحی است که چون جمعیت این نواحی به حد استاندارد برای در نظر گرفتن اتوبوس نرسیده است، اتوبوس برای آنان در نظر گرفته نشده اما پیگیر رفع این مشکل هستیم.

قوامی گفت: برای نواحی منفصل فرهنگسرا، ایجاد فضای سبز، ست ورزشی در فضای سبز و تأمین وسیله نقلیه عمومی برای تسهیل در رفت و آمد ساکنان نواحی منفصل به شهر قزوین را در برنامه داریم.

بافت فرسوده یک مشکل همگانی است
وی بیان کرد: خدماتی که در شهر ارائه می‌‎شود به دلیل اینکه ساکنان نواحی منفصل شهری تعرفه‌هایی که ساکنان داخل شهر قزوین به شهرداری پرداخت می‌‌کنند، را می‌پردازند بنابراین باید از شهرداری قزوین خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند

سخنگوی شورای شهر قزوین اظهار کرد: شورای پنجم سعی دارد شرایطی ایجاد کند که خدمات دریافتی ساکنان نواحی منفصل شهری با ساکنان داخل شهر قزوین تفاوت زیادی نداشته باشد بنابراین به این منظور برای روز قزوین در سال جاری در نواحی منفصل شهری نیز برنامه‌های مشابه آنچه در داخل شهر قزوین برگزار می‌شد را اجرا شد و اعضای شورا در برنامه‌های روز قزوین نواحی مختلف شهر قزوین حضور پیدا کردند.

قوامی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر قزوین عنوان کرد: بافت فرسوده فقط مشکل قزوین نیست و تمام شهرهای کشور با این مشکل روبرو هستند؛ زیرا در این محدوده‌ها ساخت و ساز انجام نمی‌شود.

وی افزود: سال گذشته برای رونق ساخت و ساز در خیابان راه‌آهن مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن تمام حق و حقوق شهرداری برای افرادی که در این محدوده ساخت و ساز می‌کنند، رایگان است اما هیچ استقبالی برای ساخت و ساز در این بافت نشد.

سخنگوی شورای شهر قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بازآفرینی شهری است تا نواحی مانند کوچه محمدیه از شکل فعلی خارج شوند. 

قوامی گفت: مسئله طرحی که مشاور برای خیابان شهید انصارای ارائه داده باید حل شود تا محدوده خیابان محمدیه نیز رونق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه لوله‌های آب شرب خیابان محمدیه فرسوده است، یادآور شد: آب و فاضلاب را موظف کردیم که اصلاح شبکه آب شهر قزوین را از بافت فرسوده شروع کنند تا شاهد مشکل شکستگی لوله‌های آب شرب این محدوده نباشیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان