۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشکیل ۲۶۰ هزار پرونده قضایی در استان نگران کننده است
کد خبر: ۳۳۱۷۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

تشکیل ۲۶۰ هزار پرونده قضایی در استان نگران کننده است

رییس کل دادگستری قزوین گفت: تشکیل ۲۶۰ هزار پرونده قضایی در استان نگران کننده است و باید با همکاری همه دستگاه ها و نهادها برای کاهش آنها اقدام کرد.

 تشکیل ۲۶۰ هزار پرونده قضایی در استان نگران کننده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی شامگاه در دیدار با مردم  قزوین در مسجد محمد رسول الله (ص) شهر قزوین اظهار کرد: در سال 96 برای هر پنج نفر از مردم قزوین یک پرونده تشکیل شده و بیش از یک میلیون مراجعه به دستگاه قضایی صورت گرفته است.

وی افزود: باید همه مسئولان آستین‌ها را بالا زده و برای مقابله با جریان آسیب‌های اجتماعی وارد عمل شویم.

این مسئول بیان کرد:  تشکیل 260 هزار پرونده قضایی در استان نگران‌کننده است و باید با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش آنها اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری قزوین ابراز کرد: با تمامی تلاش‌ها و تهاجم‌های فرهنگی دشمنان، باز رویش‌های نظام بیش تر از ریزش‌ها بوده است، اما در هر حال وجود 260 هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان نگران کننده است.

وی با اشاره به راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزود: طبق فرموده قرآن کریم راه حل نجات و صلاح جامعه از مفاسد و جرایم اجتماعی ایمان و عمل صالح است که اگر این دو گوهر گرانبها به جامعه داده شود مردم به پلیس و دستگاه قضا کمتر نیاز خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه طبق یک دیدگاه نادرست حل همه مشکلات و مفاسد اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انتظار می‌رود در حالیکه باید برای حل این مشکلات همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محکم تر به میدان بیایند.

قدرتی ادامه داد: تشکیل شورای عالی آسیب‌های اجتماعی و حضور مقام معظم رهبری در جلسات چندساعته آن نشان می‌دهد که در موضوعات اعتیاد، فضای مجازی، طلاق، خانه‌های مجردی، حاشیه نشینی، خشونت خوب کار نشده است.

این مسئول قضایی افزود: باید همه دست به دست هم داده و با اجرای عدالت جامعه را به سمت صلاح و سداد پیش ببریم.

وی با بیان اینکه باید خود مردم و تمامی دستگاه‌ها نیز به میدان بیایند افزود: آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند و باید هرکس به سهم خود برای مقابله با آنها اقدام کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان