۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دانش‌آموزان از مدارس فرسوده رنج می‌برند/ ساختمان نوپای دولتی بلااستفاده مانده
کد خبر: ۳۳۱۷۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۵ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

دهیار روستای کنشکین از مشکلات مدارس این روستا می‌گوید؛

دانش‌آموزان از مدارس فرسوده رنج می‌برند/ ساختمان نوپای دولتی بلااستفاده مانده

دهیار روستای کنشکین با اشاره به فرسودگی دبیرستان دخترانه این روستا گفت: یک ساختمان نوپای دولتی بلااستفاده مانده است.

دانش‌آموزان از مدارس فرسوده رنج می‌برند/ ساختمان نوپای دولتی بلااستفاده مانده
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، از ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد نواقص و کمبودهایی در برخی مدارس استان به ویژه در مناطق کم برخوردار و محروم هستیم.

برخی از این مناطق همچنان با گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی جدید به لحاظ امکانات و شرایط تحصیلی در پیچ و خم مشکلاتی هستند که هنوز حل نشده است.

مصیب نوروزیان دهیار روستای کنشکین با اشاره به مشکلات مدارس دبیرستان این روستا اظهار کرد: روستای کنشکین قلب قاقازان غربی در بخش مرکزی تاکستان است.

وی افزود: دانش‌آموزان پسر مقطع دوره دوم دبیرستان این روستا به دلیل عدم تشکیل کلاس برای این مقطع و عدم ارائه رشته مجبور هستند برای ادامه تحصیل به روستاهای اطراف که مسافت طولانی هم دارد مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: این مشکلات در حالی است که یک ساختمان نوساز دو طبقه که قبلا کاربری خوابگاه برای دانش‌آموزان داشت، سال‌هاست بدون استفاده در این روستا باقی مانده و درب آن را قفل کرده‌اند.

دهیار روستای کنشکین بیان کرد: این ساختمان نوپا است و اگر امروز بخواهیم چنین بنایی را بسازیم به ده‌ها میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع دوره دوم دبیرستان پسرانه این روستا یازده نفر هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی توان رفت و آمد به سایر روستاها را ندارند.

نوروزیان با بیان اینکه دانش‌آموزان و والدین آن‌ها چندین بار برای حل مشکلات به دهیاری مراجعه کرده‌اند، گفت: رفت و آمد به روستاهای دیگر علاوه بر مشکلات اقتصادی برای این خانواده‌ها در فصل زمستان و سرما به دلیل مخاطراتی که وجود دارد سخت است.

دهیار روستای کنشکین خاطرنشان کرد: برای پیگیری و حل این مشکل به آموزش و پرورش تاکستان مراجعه کردیم و همچنین آقای طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز مکاتباتی با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش داشتند اما تا کنون مشکلی حل نشده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از یک ماه از سال تحصیلی جدید می‌گذرد اما تا به حال اقدامی صورت نگرفته است.

نوروزیان ابراز کرد: تنها خواسته ما از مسئولان آموزش و پرورش این است که با توجه به وجود امکانات زیرساختی و ساختمان، فقط یک رشته تحصیلی در مقطع دوره دوم متوسطه و یک معلم به این روستا تعلق بدهند تا مشکلات مردم روستا و روستاهای اطراف حل شود.

دهیار روستای کنشکین تصریح کرد: اگر شرایط ادامه تحصیل برای دوره دوم متوسطه پسران را در روستای کنشکین فراهم کنند، روستاهای همجوار هم از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه دبیرستان دوره اول پسران در روستا دایر است عنوان کرد: با توجه به اینکه این ساختمان بلااستفاده در محوطه دبیرستان دوره اول قرار دارد مدیریت فعلی دبیرستان اعلام آمادگی کرده است که در صورت فراهم شدن شرایط تحصیل برای دوره دوم متوسطه، مدیریت آن را می‌پذیرد.

نوروزیان با بیان اینکه مسئولین استان اقدام جدی انجام نمی‌دهند گفت: این ساختمان دو طبقه قبلا خوابگاه بوده است ولی می‌توانیم به عنوان مدرسه استفاده کنیم.

دهیار روستای کنشکین افزود: با توجه به اینکه روستای کنشکین به چند روستا مرکزیت دارد می‌توان شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان سایر روستاها را هم فراهم کرد.

وی عنوان کرد: دبیرستان دخترانه ام‌کلثوم روستای کنشکین هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ دیوارهای این مدرسه نمور و سست شده و از نظر میز و نیمکت هم با مشکل روبه رو هستند که در سال تحصیلی جدید با کمک خیرین تا حدودی امکانات را فراهم کردیم.

نوروزیان یادآور شد: دانش‌آموزان از روستاهای اطراف هم برای تحصیل در دبیرستان دخترانه روستای کنشکین رفت و آمد می‌کنند.

دهیار روستای کنشکین گفت: با کمک اهالی روستا یک قطعه زمین برای ساخت دبیرستان دخترانه در نظر گرفته‌ایم که مورد بازدید شوراها هم قرار گرفته اما مسئولین در ساخت آن با ما همکاری نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: به ما می‌گویند برای ساخت مدرسه باید ۳۰درصد آورده داشته باشید تا مابقی را دولت کمک کند اما در این شرایط اقتصادی یک روستا چطور ۳۰درصد آورده داشته باشد.

نوروزیان گفت: جمعیت روستای کنشکین در گذشته حدود ۲هزار نفر بود اما به دلیل نبود اشتغال و مهاجرت در سامانه آمار سال ۹۵ میزان جمعیت حدود ۱۰۰۰نفر ثبت شده اما این آمار در خانه بهداشت این روستا حدود ۱۳۰۰ نفر است.

دهیار روستای کنشکین در پایان افزود: امیدواریم مسئولان در حل مشکلات روستا همکاری لازم را با ما داشته باشند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان